30-tisíc elektromobilov Xiaomi má problém. Futuristická technológia spôsobuje kolízie
Xiaomi oznámilo plán na stiahnutie 30 931 kusov elektrických sedanov SU7 kvôli problémom s autonómnym parkovacím systémom. Majitelia týchto vozidiel dostanú bezplatnú aktualizáciu softvéru prostredníctvom OTA (over-the-air) aktualizácie, čím sa vyhnú návšteve autorizovaných servisných centier. Na problém upozornil portál CarNewsChina.
Problém s parkovaním
Všetko sa začalo 14. novembra, keď majiteľ štandardnej verzie SU7 nahlásil incident počas autonómneho parkovania. Vozidlo pri manévri narazilo na problémy so senzorickým systémom, čo malo za následok škrabance a kolíziu. Táto udalosť podnietila Xiaomi k dôkladnému vyšetrovaniu a následnému rozhodnutiu stiahnuť dotknuté vozidlá.
Xiaomi 24. januára oznámilo, že stiahne 30 931 kusov SU7 Standard verzie, vyrobených medzi 6. februárom 2024 a 26. novembrom 2024. Podľa oficiálneho vyhlásenia problém spočíval v príležitostnom zlyhaní synchronizácie časovania cloudových služieb autonómneho parkovania. Spoločnosť prijala preventívne opatrenia cez cloud a pridala dodatočné ochranné stratégie, aby riziko eliminovala. Po dvojmesačnom testovaní a overovaní Xiaomi potvrdilo, že aktualizované riešenie je bezpečné a spoľahlivé.
Technické parametre a predaj
Model SU7 bol uvedený na čínsky trh 28. marca 2024 a odvtedy sa predalo 139 487 kusov, podľa údajov China EV DataTracker. Ide o veľký sedan s rozmermi 4997 mm na dĺžku, 1963 mm na šírku a 1455 mm na výšku. Rázvor náprav dosahuje 3000 mm, čo prispieva k priestrannému interiéru.
Verzie Standard a Pro sú vybavené zadným pohonom s výkonom 220 kW (295 koní). Štandardná verzia má batériu s kapacitou 73,6 kWh, čo zaisťuje dojazd až 700 km. Pro verzia využíva väčšiu batériu s kapacitou 94,3 kWh a dojazdom až 830 km.
Najvýkonnejší variant SU7 Max disponuje dvojmotorovým pohonom – jeden 275 kW motor na zadnej náprave a 220 kW motor na prednej náprave. Spolu ponúkajú výkon 495 kW (664 koní). Táto verzia má 101 kWh batériu s dojazdom 800 km.
Cenové rozpätie SU7 sa pohybuje od 215 900 do 299 900 jüanov (20 800 – 40 550 eur). Model je dostupný v desiatich farbách, vrátane nedávno pridanej ružovej odtiene Magenta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

AKTUÁLNE: Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

Petržalka spúšťa zimnú novinku: Klzisko úplne zadarmo pre všetkých, inšpiráciou bola susedná Viedeň
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

AKTUÁLNE: Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

