Napriek tomu, že podvodné súťaže sú na Slovensku skôr výsadou špekulantov na Facebooku, najnovší prípad sa šíri najmä prostredníctvom četovacej aplikácie WhatsApp. Podvodníci zneužívajú značku supermarketu Lidl, pričom lákajú na súťaž pri príležitosti 50. výročia spoločnosti, upozornila Polícia SR na svojom Facebooku.

WhatsAppom sa šíria „reťazovky“ lákajúce na kupóny do Lidlu

Prostredníctvom správ na WhatsAppe sa šíri výzva na zapojenie do súťaže supermarketu Lidl, ktorý má údajne oslavovať 50. výročie vzniku. Spoločnosť však v skutočnosti založili v roku 1973 a v súčasnosti má teda zatiaľ iba 48 rokov. Podvod pozostáva z podozrivého odkazu, ktorý presmeruje obeť na externú stránku, ktorá čiastočne napodobňuje web spoločnosti Lidl.

Po následnom zapojení do „žrebovania“ o darčekové kupóny, v ktorom každý zázračne uspeje, vyzve systém na rozposlanie tejto správy ďalším desiatim kontaktom na WhatsAppe, inak výhru neodomkne. Nakoniec však ešte žiada o stiahnutie aplikácie.

Nie je jasné, či sa aplikácia následne snaží od obetí získať údaje z platobnej karty či účtu alebo ide podvodníkom „len“ o poškodenie smartfónu alebo zahltenie reklamami, no s najväčšou pravdepodobnosťou obsahuje určitý druh škodlivého softvéru.

Na problém upozornila aj samotná spoločnosť, ktorá doplnila, že svoje súťaže komunikuje iba cez svoj oficiálny fanúšikovský profil alebo stránku. Používatelia ho okrem správ na WhatsAppe zaznamenali aj v rôznych skupinách na Facebooku.

Milí fanúšikovia, asi ste si všimli, že sa internetom, ale aj na sociálnych sieťach šíri čo raz viac súťaží v našom mene…

Posted by Lidl Slovensko on Sunday, April 25, 2021

Četovacia aplikácia WhatsApp sa nedávno stala „hlavnou platformou“ pre rozsiahly podvod na inzertnom portáli Bazoš.sk, kde sa podvodníci zamerali na inzerentov, ktorí predávajú veci na tomto portáli.

NEPREHLIADNI
Bazoš zamorili podvodníci. Pokiaľ na ňom predávaš aj ty, na toto si dávaj pozor

Podvodník najskôr prejavil záujem o ponúkaný produkt a zaviazal sa predávajúcemu, že danú vec chce a že zaplatí ihneď. Následne mu však poslal link s falošným logom portálu Bazoš.sk a Slovenskej pošty, za ktorým sa skrýva stránka, kde žiadal predávajúceho o vyplnenie údajov z karty.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom