Vyžmýkali z nich posledné, veľký test dojazdu elektromobilov odhalil zaujímavé výsledky
Nórsko je považované za európsku „Mekku elektromobility“, o čom svedčia aj tamojšie akcie fanúšikov ekologických áut. Už niekoľký rok po sebe Automobilová federácia testuje zimný a letný dojazd elektrických áut, pričom vodiči na nich jazdia až do úplného vybitia. Tohtoročný letný test však mnohých príjemne prekvapil, upozornil portál InsideEVs.
O zimných testoch sme písali už niekoľkokrát a potvrdilo sa to, čo je nám už v podstate dobre známe – elektromobily v zime prejdú o desiatky kilometrov menej, než udáva cyklus WLTP.
Ako sú na tom ale v lete? Teplé počasie je pre elektromobil rozhodne lepšie ako to chladné. Zima neprospieva nielen batérii, ale v chladných dňoch je nutné kabínu auta vykúriť, aby sa posádka cítila komfortne.
NEPREHLIADNI
Otestovali elektromobily v zimných podmienkach. Jeden model s dojazdom pohorel
V lete však naopak ľudia využívajú klimatizáciu, čo znovu prispieva k vyššej spotrebe elektrickej energie. Ako ale ukázal posledný test najnovších elektromobilov na trhu, v lete zvládne väčšina z nich prejsť ďaleko viac kilometrov, než udáva ich oficiálny dojazd podľa WLTP.
Otestovali až 21 noviniek
Na úvod upresníme niektoré dôležité detaily testu. Autá štartovali plne nabité a vodiči s nimi jazdili až do úplnej nuly, teda pokiaľ auto samé nezhaslo v dôsledku úplného vybitia batérie.
Všetky vozidlá absolvovali rovnakú trasu, v rovnaký deň a vodiči sa snažili dodržiavať totožný štýl jazdy, čiže brzdili a akcelerovali približne rovnako. Trasa zahŕňala mestá, okresky a diaľnicu, kde sa jazdilo rýchlosťou 110 km/h. Každé vozidlo muselo absolvovať aspoň jeden horský priechod, autá s vyšším dojazdom ich prešli ďalšie dva.
Výsledky letného testu dojazdu elektromobilov:
Výsledky najzaujímavejších elektromobilov pre Slovákov:
- Mercedes EQA – 417 km WLTP, 451 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- VW ID.3 – 418 km WLTP, 421 km v lete, 340 km v zime
- VW ID.3 Pro S – 539 km WLTP, 564 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- Škoda Enyaq – 520 km WLTP, 522 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- VW ID.4 – 487 km WLTP, 532 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- Audi e-tron GT – 468 km WLTP, 528 km v lete, v zime zatiaľ netestované
Ako môžeš vidieť, z 21 testovaných vozidiel až 18 prekročilo dojazd, ktorý udáva výrobca. O pár kilometrov menej zvládol prejsť elektromobil Polestar 2 (3 km), Xpeng G3 (12 km) a Citroen e-C4 (5 km).
Naopak najväčším prekvapením bolo BMW iX3, ktoré prešlo až o 116 km viac, než udáva automobilka podľa cyklu WLTP. V zime bol jeho dojazd nižší len nepatrne, namiesto papierových 450 km auto prešlo 432 km.
Reálny zimný dojazd konkurentov je v niektorých prípadoch až o viac ako 100 km nižší oproti tomu papierovému. Niektoré novinky však ešte zimný test absolvovaný nemajú, vykonaný bude až budúci rok. Sme nesmierne zvedaví, ako si v chladných podmienkach povedie napríklad Audi e-tron GT či Škoda Enyaq.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP