Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aj keď sa umelá inteligencia neustále vyvíja, stále je veľmi odlišná človeku, nakoľko jej chýba empatia a akákoľvek forma cítenia pocitov. To sa ale začína meniť, nakoľko je dnes už vytvorený presný model toho, ako má AI chápať rôzne nálady človeka, informuje portál Thenextweb.

Umelá inteligencia pomáha vo viacerých smeroch nášho každodenného života. Stretnúť sa s ňou môžeme v mapách, prekladači, pri fotografovaní, no najbežnejšie vo forme hlasových a domácich asistentov. Práve s nimi prebieha najväčšia interakcia, ktorú si pri vyslovení pojmu AI predstavíme. Na mysli máme reč, no bez úplného pochopenia emócií v hlase nedokáže asistent plne pochopiť význam viet a zapojiť sa do toho rovnakým spôsobom, akým by to bol spravil človek.

Dokáže rozpoznať až 50 rôznych emócií

Nie je to len šťastie, smútok či hnev. Človek dokáže zo seba vydať množstvo rôznych emócií, ktoré je niekedy ťažké pochopiť aj človekom a nie to ešte strojom. No so správnym algoritmom by mohla byť úspešnosť veľmi vysoká, nakoľko stroje by emócie vyčítali predovšetkým z tónu hlasu, ktorý v tomto smere vypovedá oveľa viac, než použité slová. Gerrod Parrot pred niekoľkými rokmi vytvoril emočnú mapu, v ktorej sa nachádza 50 rôznych emócií, ktorých je väčšina ľudí schopná javiť.

AI s rozpoznávaním emocii
Gerrod Parrot

Mnoho z nich je pritom veľmi ťažké rozlíšiť. Stroje ani nemajú veľmi schopnosť ich poznať a ak by sa táto medzera zaplnila, dalo by sa to označiť ako veľká revolúcia v prípade umelej inteligencie. Špeciálne vyvíjaný algoritmus na rozpoznávanie reči zhromažďuje množstvo údajov, ako tón hlasu, predlžovanie slov, rýchlosť reči, prestávky medzi slovami a v neposlednom rade aj volené slová.

Prečítaj si tiež
Američania chcú ovládnuť vzdušný priestor. Umelá inteligencia zavíta do ich revolučnej bojovej stíhačky v programe Skyborg

Ak by sa AI podarilo dekódovať presné emócie, výrazne by sa zvýšila kvalita rôznych hlasových asistentov nielen v domácnosti, ale aj v podnikoch, kde sú častokrát na pozícií prvého kontaktu v zákazníckej zóne. Takto by dokázali lepšie pochopiť a reagovať na potreby spotrebiteľov. Ide však o hudbu budúcnosti, nakoľko je celý výskum ešte vo fáze vývoja a testovania.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú