Aktuálna cenová neistota na poli energií hrá do karát odporcom elektromobilov a hovorí sa aj o tom, že súčasná situácia výrazne spomalí rozvoj novej éry dopravy. Česká tlačová kancelária informovala, že podľa riaditeľa českej pobočky LeasePlan, Martina Brixa, ani táto situácia neovplyvní nástup elektromobilov. Na tému upozornil portál fDrive.

Spoločnosť LeasePlan sa venuje najmä dlhodobému prenájmu celých vozových flotíl väčším či menším firmám. Aj napriek energetickej kríze by sa ale mal počet elektromobilov v radoch firiem zväčšovať.

VW/Fontech

Podľa Brixa nie sú elektromobily pre klientov LeasePlan iba ekonomickejšou, ale i ekologickejšou voľbou. Západné spoločnosti, ktoré majú pobočky v Česku, ale i u nás, tlačia na to, aby firmy elekrifikovali svoje svoje flotily s cieľom dosahovať stanovené ekologické ciele.

Elektromobil spĺňa potreby drvivej väčšiny firemných jázd

Už niekoľkokrát sme uznali, že elektromobil v súčasnej dobe ešte stále nie je pre každého. Napríklad obchodný zástupca, ktorý po Slovensku denne najazdí 500-700 km, by s elektromobilom zrejme nevedel plnohodnotne fungovať. Samozrejme pokiaľ by nemal napríklad Mercedes EQS s dojazdom hravo cez 500 km. Väčšina firiem ale nemôže svojim obchodným zástupcom kúpiť auto za 120 000  €.

Mercedes EQS má dizajn, o akom sa iným autám len sníva

Na základe prieskumu EY Fleet, ktorý vykonali v susednom Česku, je ale drvivá väčšina firemných jázd kratších ako 200 km. V až 87 % prípadov by teda bolo možné v rámci firmy využívať elektromobil, nakoľko 200 km dojazd dnes štandardne poskytuje väčšina moderných áut, a to dokonca aj po diaľnici.

Firmám sa do elektromobilov zatiaľ nechce, zmení sa to

Na vzdory tomu, že elektrické auto prináša firme aj ekonomické výhody, do elektrifikácie sa tento rok plánuje pustiť len veľmi malé percento. Takmer polovica (48 %) firiem nad témou zaradenia elektromobilov do svojho fleetu ešte vôbec neuvažovala.

V horizonte 5 rokov ale zaradí elektromobily do svojho vozového parku 35 % firiem. Ešte horšie je to však s budovaním nabíjacej infraštruktúry, ktorá by motivovala zamestnancov aj ku kúpe súkromného elektromobilu.

EY Fleet/Screenshot

Až 70 % firiem neplánuje postaviť nabíjačky v sídle firmy. Na základe týchto údajov je jasné, že firmy sa zatiaľ príliš nehrnú do elektrifikácie. Najväčším problémom sú vyššie vstupné náklady, teda cena elektromobilu oproti spaľováku.

Skôr či neskôr sa ale podľa odborníkov tento kolotoč rozbehne, nakoľko automobilky budú vyrábať čoraz menej spaľovákov a od roku 2035 sa budú v Európe predávať iba ekologické autá.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú