Vyššia cena elektriny? Nevadí. Nástup elektromobilov to nezastaví, masívny rozvoj začne v jednej oblasti
Aktuálna cenová neistota na poli energií hrá do karát odporcom elektromobilov a hovorí sa aj o tom, že súčasná situácia výrazne spomalí rozvoj novej éry dopravy. Česká tlačová kancelária informovala, že podľa riaditeľa českej pobočky LeasePlan, Martina Brixa, ani táto situácia neovplyvní nástup elektromobilov. Na tému upozornil portál fDrive.
Spoločnosť LeasePlan sa venuje najmä dlhodobému prenájmu celých vozových flotíl väčším či menším firmám. Aj napriek energetickej kríze by sa ale mal počet elektromobilov v radoch firiem zväčšovať.
Podľa Brixa nie sú elektromobily pre klientov LeasePlan iba ekonomickejšou, ale i ekologickejšou voľbou. Západné spoločnosti, ktoré majú pobočky v Česku, ale i u nás, tlačia na to, aby firmy elekrifikovali svoje svoje flotily s cieľom dosahovať stanovené ekologické ciele.
Elektromobil spĺňa potreby drvivej väčšiny firemných jázd
Už niekoľkokrát sme uznali, že elektromobil v súčasnej dobe ešte stále nie je pre každého. Napríklad obchodný zástupca, ktorý po Slovensku denne najazdí 500-700 km, by s elektromobilom zrejme nevedel plnohodnotne fungovať. Samozrejme pokiaľ by nemal napríklad Mercedes EQS s dojazdom hravo cez 500 km. Väčšina firiem ale nemôže svojim obchodným zástupcom kúpiť auto za 120 000 €.
Mercedes EQS má dizajn, o akom sa iným autám len sníva
Na základe prieskumu EY Fleet, ktorý vykonali v susednom Česku, je ale drvivá väčšina firemných jázd kratších ako 200 km. V až 87 % prípadov by teda bolo možné v rámci firmy využívať elektromobil, nakoľko 200 km dojazd dnes štandardne poskytuje väčšina moderných áut, a to dokonca aj po diaľnici.
Firmám sa do elektromobilov zatiaľ nechce, zmení sa to
Na vzdory tomu, že elektrické auto prináša firme aj ekonomické výhody, do elektrifikácie sa tento rok plánuje pustiť len veľmi malé percento. Takmer polovica (48 %) firiem nad témou zaradenia elektromobilov do svojho fleetu ešte vôbec neuvažovala.
V horizonte 5 rokov ale zaradí elektromobily do svojho vozového parku 35 % firiem. Ešte horšie je to však s budovaním nabíjacej infraštruktúry, ktorá by motivovala zamestnancov aj ku kúpe súkromného elektromobilu.
Až 70 % firiem neplánuje postaviť nabíjačky v sídle firmy. Na základe týchto údajov je jasné, že firmy sa zatiaľ príliš nehrnú do elektrifikácie. Najväčším problémom sú vyššie vstupné náklady, teda cena elektromobilu oproti spaľováku.
Skôr či neskôr sa ale podľa odborníkov tento kolotoč rozbehne, nakoľko automobilky budú vyrábať čoraz menej spaľovákov a od roku 2035 sa budú v Európe predávať iba ekologické autá.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP