Priekopník v oblasti technológie sodíkových batérií Natron Energy začal oficiálne vyrábať sodíkové batérie, ktoré neobsahujú ani štipku lítia. Ide o významný krok v oblasti skladovania energie a to i napriek tomu, že sa oproti pôvodným plánom omeškali takmer o celý rok. Na tému upozornil portál NewAtlas.
Odštartovali revolúciu
Jedinečný aspekt sodíkovo-iónových batérií spoločnosti Natron Energy spočíva v ich zložení. Obsahujú totiž len ľahko dostupné materiály akými sú sodík, hliník, železo a mangán.
Okrem toho, na rozdiel od lítium-iónových batérií, ktoré sa spoliehajú na materiály ako kobalt a nikel, sa materiály pre sodíkovo-iónové batérie spoločnosti Natron Energy dajú bez problémov zaobstarať na tamojšom (americkom) trhu, takže je menšia šanca, že sa spoločnosť dostane do problémov s inými krajinami.
Hoci sodíkovo-iónové batérie majú o niečo nižšiu energetickú hustotu v porovnaní s lítium-iónovými batériami, ponúkajú niekoľko výhod vrátanie rýchlejšieho nabíjacieho cyklu, dlhšej životnosti a hlavne vyššej bezpečnosti. To ich robí atraktívnymi pre oblasti ako sú dátové centrá, či záložné nabíjačky pre EV.
Veľkolepé spustenie
Výrobný závod spoločnosti Natron Energy v meste Holland v Michigane oslávil svoj oficiálny štart výroby týchto batérií slávnostným prestrihnutím pásky, čím sa stal jednou z prvých veľkých výrobných liniek so sódikovo-iónovými batériami.
„Sodíkovo-iónové batérie ponúkajú jedinečnú alternatívu k lítium-iónovým, pričom poskytujú vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie, dlhší životný cyklus a úplne bezpečnú a stabilnú chémiu,“ uviedol jeden z generálnych riaditeľov spoločnosti Natron Colin Wessells. „Elektrifikácia našej ekonomiky je závislá od vývoja a výroby nových, inovatívnych riešení skladovania energie. My v Natrone sme hrdí na to, že môžeme dodať takúto batériu bez použitia konfliktných minerálov alebo materiálov s pochybnými environmentálnymi dopadmi.“
Jednou z hlavných predností sodíkovo-iónových batérií Natron je ich schopnosť rýchleho nabíjania/vybíjania, čo ich predurčuje k aplikáciám ako sú záložné zdroje energií. Okrem toho, tieto batérie s odhadovanou životnosťou 50 000 cyklov, predstavujú záruku dlhej životnosti.
Hoci konkrétne údaje o energetickej hustote batérií Natron nie sú k dispozícii, ich zameranie na spomínané aplikácie je v súlade s ich obchodným plánom. Pre zaujímavosť, v roku 2022 uvádzali, že hustota energie je na úrovni 70 Wh/Kg.
Spoločnosť Natron plánuje rozšíriť výrobu aj do Holandska, kde chce spusť produkciu na úrovni 600 megawattov ročne. To podľa ich slov poslúži ako základný model pre budúce „gigawattové zariadenia“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Legendárna minerálka svetovej kvality sa vracia na pulty. Firma chce oživiť i chátrajúce kúpele
Príspevok na opatrovanie sa zvýši až na 1 210 eur. Má byť viac peňazí pre rodiny aj pracovníkov
Milované kúpele Slovákov čaká rekonštrukcia za viac ako 5 miliónov eur. Je to len začiatok
Posun v prípade železničnej nehody: Zadržaného rušňovodiča polícia prepustila
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP