Priekopník v oblasti technológie sodíkových batérií Natron Energy začal oficiálne vyrábať sodíkové batérie, ktoré neobsahujú ani štipku lítia. Ide o významný krok v oblasti skladovania energie a to i napriek tomu, že sa oproti pôvodným plánom omeškali takmer o celý rok. Na tému upozornil portál NewAtlas.
Odštartovali revolúciu
Jedinečný aspekt sodíkovo-iónových batérií spoločnosti Natron Energy spočíva v ich zložení. Obsahujú totiž len ľahko dostupné materiály akými sú sodík, hliník, železo a mangán.
Okrem toho, na rozdiel od lítium-iónových batérií, ktoré sa spoliehajú na materiály ako kobalt a nikel, sa materiály pre sodíkovo-iónové batérie spoločnosti Natron Energy dajú bez problémov zaobstarať na tamojšom (americkom) trhu, takže je menšia šanca, že sa spoločnosť dostane do problémov s inými krajinami.
Hoci sodíkovo-iónové batérie majú o niečo nižšiu energetickú hustotu v porovnaní s lítium-iónovými batériami, ponúkajú niekoľko výhod vrátanie rýchlejšieho nabíjacieho cyklu, dlhšej životnosti a hlavne vyššej bezpečnosti. To ich robí atraktívnymi pre oblasti ako sú dátové centrá, či záložné nabíjačky pre EV.
Veľkolepé spustenie
Výrobný závod spoločnosti Natron Energy v meste Holland v Michigane oslávil svoj oficiálny štart výroby týchto batérií slávnostným prestrihnutím pásky, čím sa stal jednou z prvých veľkých výrobných liniek so sódikovo-iónovými batériami.
„Sodíkovo-iónové batérie ponúkajú jedinečnú alternatívu k lítium-iónovým, pričom poskytujú vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie, dlhší životný cyklus a úplne bezpečnú a stabilnú chémiu,“ uviedol jeden z generálnych riaditeľov spoločnosti Natron Colin Wessells. „Elektrifikácia našej ekonomiky je závislá od vývoja a výroby nových, inovatívnych riešení skladovania energie. My v Natrone sme hrdí na to, že môžeme dodať takúto batériu bez použitia konfliktných minerálov alebo materiálov s pochybnými environmentálnymi dopadmi.“
Jednou z hlavných predností sodíkovo-iónových batérií Natron je ich schopnosť rýchleho nabíjania/vybíjania, čo ich predurčuje k aplikáciám ako sú záložné zdroje energií. Okrem toho, tieto batérie s odhadovanou životnosťou 50 000 cyklov, predstavujú záruku dlhej životnosti.
Hoci konkrétne údaje o energetickej hustote batérií Natron nie sú k dispozícii, ich zameranie na spomínané aplikácie je v súlade s ich obchodným plánom. Pre zaujímavosť, v roku 2022 uvádzali, že hustota energie je na úrovni 70 Wh/Kg.
Spoločnosť Natron plánuje rozšíriť výrobu aj do Holandska, kde chce spusť produkciu na úrovni 600 megawattov ročne. To podľa ich slov poslúži ako základný model pre budúce „gigawattové zariadenia“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
Elektromobily opäť zahanbili spaľováky. Nová štúdia vyvrátila odveký mýtus o znečistení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Populárny suplement takmer zabil zdravého muža. „Mal som všetky príznaky zlyhania pečene,“ uviedol
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
Muž zomrel po konzumácii syra z Liptova. Pitva potvrdila výskyt nebezpečnej baktérie
300 miliónov ročne. Zamestnávatelia chcú zrušiť dva štátne sviatky, Slováci sú proti
KVÍZ: Len 10 % Slovákov vie, koľko kostí má dospelý človek. Zodpovedaj otázky, ktoré by potrápili aj Darwina
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Gigant definitívne padol. Microsoft opúšťa ruský trh, Putin má jasný zámer
Slovensko zažíva najväčší nárast počtu áut. Analytici upozornili na zaujímavý trend
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Slovenské domácnosti budú môcť zdieľať elektrinu vyrobenú fotovoltikou
Slovenské cesty budú blokované. Autodopravcovia spúšťajú protest proti vysokým poplatkom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Populárny suplement takmer zabil zdravého muža. „Mal som všetky príznaky zlyhania pečene,“ uviedol
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
Muž zomrel po konzumácii syra z Liptova. Pitva potvrdila výskyt nebezpečnej baktérie
300 miliónov ročne. Zamestnávatelia chcú zrušiť dva štátne sviatky, Slováci sú proti
KVÍZ: Len 10 % Slovákov vie, koľko kostí má dospelý človek. Zodpovedaj otázky, ktoré by potrápili aj Darwina
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené