Minulý rok sa stala v Kanade majiteľovi elektromobilu Hyundai Kona nepríjemná udalosť. Ako informuje portál Insideevs, jeho auto explodovalo v garáži a okamžite ho zachvátili plamene, čím bolo zničené samotné vozidlo, no aj časť jeho garáže. Prípad však po roku stále nie je uzavretý.
S pribúdajúcim počtom elektromobilov na cestách narastá aj počet incidentov spojených s batériami. Aj keď prípad Piera Cosentina z Kanady, ktorý sa udial ešte 26. júla 2019, stále nie je uzavretý, úrad Transport Canada, ekvivalent nášho ministerstva dopravy, prináša nové informácie, ktoré smerujú k tomu, čo je explóziu a požiar vozidla zodpovedné.
Ako naznačujú nové informácie, za celým incidentom môže byť batéria. Pri expertíze odborníci zistili, že miesto batérie bolo najviac poškodené, z čoho usúdili, že práve tam je epicentrum explózie a požiaru.
Homeowner's insurance companies take note: $TSLA $TSLAQ
"Hyundai Kona catches fire and explodes in Île-Bizard garage"
"The explosion launched the garage door clean off and sent it flying across the street."https://t.co/cQCcRWSLMw pic.twitter.com/soJINo7bkV
— passthebeano (@passthebeano) July 27, 2019
Pri vyšetrovaní požiarov či výbuchov elektrických vozidiel však musia odborníci postupovať veľmi opatrne a celý proces je zdĺhavý, nakoľko vozidlá sú často extrémne zničené po požiari, ktorý výbuch vyvolá.
Portál Cnet informoval, že nedávno vznikol ďalší požiar elektrického Hyundai Kona, tentokrát v Južnej Kórei. Pri tomto požiari bolo vozidlo na nabíjačke, no v prípade minuloročného výbuchu v Kanade sa vozidlo nenabíjalo a bolo iba odparkované v garáži.
Hneď po incidente v Kórei Hyundai vydal aktualizáciu monitorovacieho systému batérie (BMS), čo v kruhoch odborníkov vyvolalo podozrenia, či sa výrobca nesnaží zakryť prípadné chyby, ktoré sa nachádzali v elektrickom systéme.

Podobne sa v minulosti zachovala Tesla, ktorá softvérovými aktualizáciami v roku 2019 znížila napätie batérií v Modeloch S a X. Tesla však k aktualizácii nepodala žiadne informácie, prečo pristúpila k zníženiu napätia na batériách.
Hyundai úradu Transport Canada prisľúbil stopercentnú pomoc pri vyšetrovaní. Samotný úrad bude skúmať a porovnávať prípad z Kanady s prípadom v Južnej Kórei, či sa Hyundai naozaj nesnaží zamaskovať chyby v batériách.
E-autá

ROZHOVOR Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil

VIDEO Nemá airbag ani ESP: Číňania predávajú v Nemecku ultra-lacný elektromobil, otrasne pohorel v bezpečnostných testoch

Priamy konkurent Škody Enyaq prichádza na Slovensko. Takéto sú ceny Volkswagenu ID.4

AKTUÁLNE Najlacnejší elektromobil od Mercedesu predstavený. Prívítaj model EQA - toto je všetko, čo ponúka
