Minulý rok sa stala v Kanade majiteľovi elektromobilu Hyundai Kona nepríjemná udalosť. Ako informuje portál Insideevs, jeho auto explodovalo v garáži a okamžite ho zachvátili plamene, čím bolo zničené samotné vozidlo, no aj časť jeho garáže. Prípad však po roku stále nie je uzavretý.

S pribúdajúcim počtom elektromobilov na cestách narastá aj počet incidentov spojených s batériami. Aj keď prípad Piera Cosentina z Kanady, ktorý sa udial ešte 26. júla 2019, stále nie je uzavretý, úrad Transport Canada, ekvivalent nášho ministerstva dopravy, prináša nové informácie, ktoré smerujú k tomu, čo je explóziu a požiar vozidla zodpovedné.

Ako naznačujú nové informácie, za celým incidentom môže byť batéria. Pri expertíze odborníci zistili, že miesto batérie bolo najviac poškodené, z čoho usúdili, že práve tam je epicentrum explózie a požiaru.

 

Pri vyšetrovaní požiarov či výbuchov elektrických vozidiel však musia odborníci postupovať veľmi opatrne a celý proces je zdĺhavý, nakoľko vozidlá sú často extrémne zničené po požiari, ktorý výbuch vyvolá.

Portál Cnet informoval, že nedávno vznikol ďalší požiar elektrického Hyundai Kona, tentokrát v Južnej Kórei. Pri tomto požiari bolo vozidlo na nabíjačke, no v prípade minuloročného výbuchu v Kanade sa vozidlo nenabíjalo a bolo iba odparkované v garáži.

Hneď po incidente v Kórei Hyundai vydal aktualizáciu monitorovacieho systému batérie (BMS), čo v kruhoch odborníkov vyvolalo podozrenia, či sa výrobca nesnaží zakryť prípadné chyby, ktoré sa nachádzali v elektrickom systéme.

Hyundai

Podobne sa v minulosti zachovala Tesla, ktorá softvérovými aktualizáciami v roku 2019 znížila napätie batérií v Modeloch S a X. Tesla však k aktualizácii nepodala žiadne informácie, prečo pristúpila k zníženiu napätia na batériách.

Hyundai úradu Transport Canada prisľúbil stopercentnú pomoc pri vyšetrovaní. Samotný úrad bude skúmať a porovnávať prípad z Kanady s prípadom v Južnej Kórei, či sa Hyundai naozaj nesnaží zamaskovať chyby v batériách.

E-autá