VW predstavil nový Tiguan, ktorý má prvýkrát aj plug-in hybrid. Vlastnosťami ihneď zaujme
VW už koncom roka 2020 nadviaže faceliftom na aktuálne najúspešnejší SUV model koncernu Tiguan. Pochváliť sa bude môcť vynoveným vzhľadom, výkonom 320 koní v R verzii či plug-in hybridným pohonom.
Portál CarAdvice priniesol novinky týkajúce sa najúspešnejšieho SUV-čka koncernu VW, ktorého druhá generácia bola predstavená ešte v roku 2016. Reč je o Tiguane, ktorý okrem toho, že je napredávanejším SUV modelom v EÚ, zároveň je aj napredávanejším modelom nielen Volkswagenu, ale rovno celého koncernu. Stalo sa tak ešte minulý rok, keď predbehol ikonický Golf.
Teraz však prichádzajú oficiálne informácie, že Tiguan sa dočká faceliftu. Z hľadiska dizajnu sa zmení hlavne predná maska, ktorá prinesie širšiu mriežku chladenia a svetlomety nápadne sa podobajúce na tie z nového Golfu. V interiéri naopak nájdeme 10,25-palcový digitálny kokpit a 8-palcovú dotykovú obrazovku. Zmeny sa dočká aj volant, na ktorom pribudnú nové ovládacie tlačidlá.
Športová R verzia a vôbec prvý plug-in hybridný pohon v modeli Tiguan
Známy auto-moto portál Autobild.de sa však zameral na najvýkonnejšiu „R verziu“ nové Tiguana, ktorej 2-litrový benzínový štvorvalec ponúkne výkon 320 koní s krútiacim momentom na úrovni 420 Nm.
Nový R model sa ale bude od klasických odlišovať športovými sedadlami s integrovanými opierkami hlavy, vyšívaným R logom a modrou textúrou operadiel. Vodič bude mať automobil plne pod kontrolou vďaka športového volantu so sploštenými stranami, ktorý bude čiastočne čalúnený perforovanou kožou s R logom.
Okrem interiérových prvkov však R verzia dostane aj nastaviteľné tlmenie, športové odpruženie a revidovaný pohon všetkých kolies 4Motion. Perfektný vzhľad navyše doplnia kolesá s 20-palcovými diskami.
Okrem športového R-ka sa však vôbec poprvýkrát v Tiguane objaví plug-in hybridný pohon. Vďaka pohonnej jednotke podobnej hnacej sústave používanej v PHEV modeloch ako je Golf, Passat a Arteon, bude novinka kombinovať benzínový TSI motor s objemom 1,4 litra a elektromotor s celkovým systémovým výkonom 242 koní.
Podľa štandardu WLTP prejde Tiguan na čisto elektrický pohon 50 kilometrov a v tomto režime bude schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Zároveň ponúkne viac jazdných režimov vrátane režimu GTE, ktorý bude maximalizovať výkon zážihového aj elektrického motora. Dostupnosť u dílerov je situovaná na koniec roka.
Cena základného modelu by mala začínať na sume približne 24 000 €, pričom cena R verzie odštartuje sumou 30 000 €. Dostupnosť plug-in hybridu zatiaľ nie je upresnená a rovnako ani jeho cena.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Najzamestnávateľ roka ohlásil hromadné prepúšťanie na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP