Šéf Volkswagenu: Uvedomili sme si krutú realitu, už nedokážeme konkurovať. Nastal čas pre drastické rozhodnutie
V reakcii na prudký posun smerom k elektrickým vozidlám (EV) a rastúcu dominanciu lídrov v odvetví, ako je Tesla, sa Volkswagen (VW) ocitol na rázcestí. Nemecký automobilový gigant zavádza mnohostrannú stratégiu na riešenie vysokých nákladov, nízkej produktivity a potreby zvýšenia konkurencieschopnosti v ére EV.
Šéf značky VW Thomas Schaefer vyhlásil, že súčasný stav značky je nekonkurencieschopný v dôsledku existujúcich štruktúr a procesov. Toto odhalenie podnietilo zavedenie robustného úsporného programu v hodnote 10 miliárd €, zameraného predovšetkým na znižovanie nákladov a zvyšovanie efektívnosti.
Je VW zúfalý?
Naliehavosť prispôsobiť sa je citeľná, pričom Schaefer začiatkom tohto leta vydal „posledný budíček“, v ktorom sa vyslovil za zmrazenie výdavkov s cieľom obmedziť náklady, ktoré sa v posledných rokoch špirálovito zvýšili. Táto iniciatíva nie je len orezaním detailov, ale znamená komplexnú revíziu, ktorá má zabezpečiť relevantnosť VW v rýchlo sa vyvíjajúcom automobilovom prostredí.
Ústredným bodom stratégie VW je výrazné zníženie počtu zamestnancov, ktoré je súčasťou celopodnikového plánu na zvýšenie efektívnosti počas prechodu na elektrické vozidlá. Prebiehajú rokovania so zamestnaneckou radou s cieľom využiť „demografickú krivku“ na zefektívnenie pracovnej sily.
Člen rady pre ľudské zdroje Gunnar Kilian zdôraznil, že k zníženiu počtu pracovných miest dôjde predovšetkým prostredníctvom dohôd o čiastočnom alebo predčasnom odchode do dôchodku, pričom ubezpečil zamestnancov o záväzku istoty zamestnania do roku 2029.
Prichádza masívne šetrenie
Kilian zásadne objasnil, že hoci je znižovanie počtu zamestnancov súčasťou plánu, väčšina z cieľa úspor vo výške 10 miliárd eur sa dosiahne prostredníctvom opatrení nad rámec znižovania počtu pracovných miest.
Vyzval spoločnosť, aby sa zbavila nadbytočných procesov a zbytočných prvkov, a vyhlásil: „Musíme byť konečne dostatočne odvážni a úprimní, aby sme hodili cez palubu veci, ktoré sa v spoločnosti duplikujú alebo sú jednoducho balastom, ktorý nepotrebujeme na dosiahnutie dobrých výsledkov.„
V priebehu transformácie VW stojí spoločnosť pred výzvou prispôsobiť sa bez toho, aby bola ohrozená jej zavedená identita. Úspešné zvládnutie tejto transformačnej fázy bude rozhodovať nielen o konkurencieschopnosti VW, ale bude aj signálom jeho schopnosti zostať agilným a relevantným v neustále sa vyvíjajúcom prostredí automobilového sektora. V pretekoch smerom k elektrifikácii odráža dvojitá stratégia Volkswagenu spočívajúca v personálnych úpravách a zefektívňovaní prevádzky jeho snahu nielen držať krok, ale byť lídrom v ére elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Zomrel legendárny herec a bavič Jiří Krampol. Mal 87 rokov
Na Slovensko dorazia ďalšie búrky a silný lejak. Experti vydali výstrahy pred povodňami (PREDPOVEĎ)
Psychológovia odhalili recept na kvalitný spánok. Zaberá aj na letné horúčavy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP