Šéf Volkswagenu: Uvedomili sme si krutú realitu, už nedokážeme konkurovať. Nastal čas pre drastické rozhodnutie
V reakcii na prudký posun smerom k elektrickým vozidlám (EV) a rastúcu dominanciu lídrov v odvetví, ako je Tesla, sa Volkswagen (VW) ocitol na rázcestí. Nemecký automobilový gigant zavádza mnohostrannú stratégiu na riešenie vysokých nákladov, nízkej produktivity a potreby zvýšenia konkurencieschopnosti v ére EV.
Šéf značky VW Thomas Schaefer vyhlásil, že súčasný stav značky je nekonkurencieschopný v dôsledku existujúcich štruktúr a procesov. Toto odhalenie podnietilo zavedenie robustného úsporného programu v hodnote 10 miliárd €, zameraného predovšetkým na znižovanie nákladov a zvyšovanie efektívnosti.
Je VW zúfalý?
Naliehavosť prispôsobiť sa je citeľná, pričom Schaefer začiatkom tohto leta vydal „posledný budíček“, v ktorom sa vyslovil za zmrazenie výdavkov s cieľom obmedziť náklady, ktoré sa v posledných rokoch špirálovito zvýšili. Táto iniciatíva nie je len orezaním detailov, ale znamená komplexnú revíziu, ktorá má zabezpečiť relevantnosť VW v rýchlo sa vyvíjajúcom automobilovom prostredí.
Ústredným bodom stratégie VW je výrazné zníženie počtu zamestnancov, ktoré je súčasťou celopodnikového plánu na zvýšenie efektívnosti počas prechodu na elektrické vozidlá. Prebiehajú rokovania so zamestnaneckou radou s cieľom využiť „demografickú krivku“ na zefektívnenie pracovnej sily.
Člen rady pre ľudské zdroje Gunnar Kilian zdôraznil, že k zníženiu počtu pracovných miest dôjde predovšetkým prostredníctvom dohôd o čiastočnom alebo predčasnom odchode do dôchodku, pričom ubezpečil zamestnancov o záväzku istoty zamestnania do roku 2029.
Prichádza masívne šetrenie
Kilian zásadne objasnil, že hoci je znižovanie počtu zamestnancov súčasťou plánu, väčšina z cieľa úspor vo výške 10 miliárd eur sa dosiahne prostredníctvom opatrení nad rámec znižovania počtu pracovných miest.
Vyzval spoločnosť, aby sa zbavila nadbytočných procesov a zbytočných prvkov, a vyhlásil: „Musíme byť konečne dostatočne odvážni a úprimní, aby sme hodili cez palubu veci, ktoré sa v spoločnosti duplikujú alebo sú jednoducho balastom, ktorý nepotrebujeme na dosiahnutie dobrých výsledkov.„
V priebehu transformácie VW stojí spoločnosť pred výzvou prispôsobiť sa bez toho, aby bola ohrozená jej zavedená identita. Úspešné zvládnutie tejto transformačnej fázy bude rozhodovať nielen o konkurencieschopnosti VW, ale bude aj signálom jeho schopnosti zostať agilným a relevantným v neustále sa vyvíjajúcom prostredí automobilového sektora. V pretekoch smerom k elektrifikácii odráža dvojitá stratégia Volkswagenu spočívajúca v personálnych úpravách a zefektívňovaní prevádzky jeho snahu nielen držať krok, ale byť lídrom v ére elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené