Spoločnosť Tesla, známy výrobca elektrických vozidiel, zaznamenala na juhokórejskom trhu s EV výrazný neúspech a v januári predala iba jedno vozidlo, SUV Model Y. Tento výrazný pokles znamenal pre spoločnosť Tesla najhorší mesiac od júla 2022, keď v krajine zaznamenala nulový predaj. Na tému upozornila agentúra Bloomberg.

Čo spôsobilo prudký pokles?

Údaje výskumnej spoločnosti Carisyou so sídlom v Soule a kórejského ministerstva obchodu odhalili v januári alarmujúci 80 % pokles registrácií nových elektrických vozidiel všetkých výrobcov v porovnaní s decembrom. K tomuto poklesu prispelo niekoľko faktorov vrátane ekonomických faktorov, ako sú rastúce úrokové sadzby a inflácia, ktoré podnietili spotrebiteľov k opatrnosti pri míňaní, dodáva portál Firstpost.

Okrem toho obavy týkajúce sa požiarov batérií a nedostatku rýchlonabíjacej infraštruktúry utlmili nadšenie pre elektrické vozidlá na juhokórejskom trhu. I keď je pravda, že požiar elektromobilu môže mať omnoho horšie následky a je ťažšie ho uhasiť, keďže ide o elektrický požiar jednej z najreaktívnejších látok na svete, štatisticky k takýmto požiarom dochádza omnoho menej než u spaľovákov.

Paradoxom taktiež je, že v Južnej Kórei je vybudovaná ohromne silná sieť pomalých nabíjacích staníc so striedavým prúdom, no chýbajú rýchlonabíjačky s jednosmerným prúdom, ukazujú štatistiky IEA a tento problém potvrdzujú aj prieskumy medzi spotrebiteľmi. Na Slovensku je pritom situácia s nabíjacími stanicami úplne iná.

Tesla, ktorá predtým zaznamenala v Južnej Kórei silný predaj svojho Modelu Y vyrobeného v Číne, tak v januári čelila výraznému zvratu situácie.

Pokles experti očakávali

Lee Hang-Koo, vedúci Inštitútu automobilovej konvergenčnej technológie v Jeonbuk, poznamenal, že zatiaľ čo prví používatelia prijali elektrické vozidlá, masoví spotrebitelia stále váhajú nad prechodom. Okrem toho spojenie spoločnosti Tesla s Čínou vyvolalo u niektorých spotrebiteľov obavy o kvalitu čínskej výroby.

Svoju úlohu zohrávajú aj sezónne výkyvy v dopyte, keďže mnohí kupujúci odkladajú nákupy v januári, aby počkali na oznámenia o vládnych dotáciách. Tesla tento trend potvrdila a uviedla, že spotrebitelia odkladajú nákupy elektrických vozidiel, kým sa nepotvrdia dotácie.

Regulačné problémy ďalej komplikujú pozíciu spoločnosti Tesla v Južnej Kórei. Zmeny v dotačných kritériách na rok 2024 znížili dotácie pre Model Y spoločnosti Tesla o polovicu, čo pre spoločnosť predstavuje ďalšie prekážky na kórejskom trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú