Volkswagen chystá „elektrické monštrum“. Slávny model dostane vzrušujúce vylepšenie
Volkswagen už dlhšie naznačuje, že budúcnosť jeho športovej divízie GTI sa presúva na elektrinu a teraz to konečne začína vyzerať vážne. Po predstavení konceptu ID.GTI v roku 2023 a oznámení modelu ID.3 GTI, ktorý má prísť do Európy už budúci rok, prišli nové detaily, ktoré potešia fanúšikov ikonického hot hatchu.
Generálny riaditeľ Volkswagenu Thomas Schäfer totiž v rozhovore pre britský AutoExpress potvrdil, že elektrický Golf GTI príde do roku 2030.
„Na konci tejto dekády prinesieme elektrický Golf GTI a bude to monštrum. Som veľmi spokojný s tým, ako napredujeme. Je to skvelé. Musí to byť vzrušujúce, musí to byť autentické. Ak prinesieme GTI, musí to byť skutočné GTI,“ povedal Schäfer.
Máme prvé špecifikácie
Volkswagen nezabúda na svoj športový odkaz ani v ére elektromobilov a plánuje priniesť elektrickú verziu GTI, ktorá sa bude držať klasických hodnôt – zábava, emócie a typická prednokolka. Aj elektrický Golf GTI zachová pohon prednej nápravy, čím sa líši od výkonnejšieho súrodenca. Ním bude elektrický Golf R, ktorý zasa na oplátku dostane pohon všetkých kolies.
Zatiaľ čo elektrický GTI príde ešte pred rokom 2030, na elektrický Golf R si budeme musieť počkať o niečo dlhšie. Schäfer však potvrdil, že aj R-ko sa pripravuje, čo je dôležitá správa, keďže doteraz išlo len o neoverené špekulácie. Oba modely budú jazdiť na úplne novej Scalable Systems Platform (SSP), ktorú Volkswagen vyvíja pre celé svoje portfólio, od Škody až po Lamborghini. Ide o flexibilnú architektúru, ktorú bude možné prispôsobiť veľkosti a cene vozidla a ktorá podľa šéfa automobilky ponúka „mind-blowing“ technológie.
„Jazdili sme na niekoľkých prototypoch s týmto novým systémom a je to ohromujúce,“ hovorí Schäfer. „A čo zvuk? Čo celkový pocit, ovládateľnosť a tak ďalej? Dá sa to zvládnuť,“ dodal.

Bude sa na čo tešiť
Prvým elektrickým zástupcom GTI portfólia bude sériová verzia ID.GTI, ktorá vychádza z konceptu ID.2 a bude určená výhradne pre európsky trh. Tento model predstavuje vstupnú bránu do elektrickej rodiny športových Volkswagenu. Následne príde ID.3 GTI, ktorý sa očakáva už budúci rok. Golf GTI „na baterky“ však bude vyššia liga. Bude väčší, výkonnejší a výrazne technologicky vyspelejší.
Zároveň je jasné, že Volkswagen nechce premeniť svoje GTI modely len na bezduché elektromobily. Schäfer opakovane zdôrazňuje, že nová generácia musí zostať verná pôvodnej filozofii. To znamená, že okrem výkonu a technológií sa bude dbať aj na emócie za volantom, športový charakter a aj to správne „GTI DNA“, ktoré má elektrický Golf zachovať napriek tomu, že pod kapotou nebude spaľovací motor.
Aj keď si na plnohodnotný elektrický Golf GTI ešte pár rokov počkáme, tieto prvé potvrdené detaily naznačujú, že nemecká automobilka to s elektrickým hot hatchom myslí vážne. A ak sa Schäferove slová naplnia, máme sa na čo tešiť – pretože keď Volkswagen povie, že niečo bude monštrum, určite to nebude len PR fráza
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
