Volkswagen chystá „elektrické monštrum“. Slávny model dostane vzrušujúce vylepšenie
Volkswagen už dlhšie naznačuje, že budúcnosť jeho športovej divízie GTI sa presúva na elektrinu a teraz to konečne začína vyzerať vážne. Po predstavení konceptu ID.GTI v roku 2023 a oznámení modelu ID.3 GTI, ktorý má prísť do Európy už budúci rok, prišli nové detaily, ktoré potešia fanúšikov ikonického hot hatchu.
Generálny riaditeľ Volkswagenu Thomas Schäfer totiž v rozhovore pre britský AutoExpress potvrdil, že elektrický Golf GTI príde do roku 2030.
„Na konci tejto dekády prinesieme elektrický Golf GTI a bude to monštrum. Som veľmi spokojný s tým, ako napredujeme. Je to skvelé. Musí to byť vzrušujúce, musí to byť autentické. Ak prinesieme GTI, musí to byť skutočné GTI,“ povedal Schäfer.
Máme prvé špecifikácie
Volkswagen nezabúda na svoj športový odkaz ani v ére elektromobilov a plánuje priniesť elektrickú verziu GTI, ktorá sa bude držať klasických hodnôt – zábava, emócie a typická prednokolka. Aj elektrický Golf GTI zachová pohon prednej nápravy, čím sa líši od výkonnejšieho súrodenca. Ním bude elektrický Golf R, ktorý zasa na oplátku dostane pohon všetkých kolies.
Zatiaľ čo elektrický GTI príde ešte pred rokom 2030, na elektrický Golf R si budeme musieť počkať o niečo dlhšie. Schäfer však potvrdil, že aj R-ko sa pripravuje, čo je dôležitá správa, keďže doteraz išlo len o neoverené špekulácie. Oba modely budú jazdiť na úplne novej Scalable Systems Platform (SSP), ktorú Volkswagen vyvíja pre celé svoje portfólio, od Škody až po Lamborghini. Ide o flexibilnú architektúru, ktorú bude možné prispôsobiť veľkosti a cene vozidla a ktorá podľa šéfa automobilky ponúka „mind-blowing“ technológie.
„Jazdili sme na niekoľkých prototypoch s týmto novým systémom a je to ohromujúce,“ hovorí Schäfer. „A čo zvuk? Čo celkový pocit, ovládateľnosť a tak ďalej? Dá sa to zvládnuť,“ dodal.
Bude sa na čo tešiť
Prvým elektrickým zástupcom GTI portfólia bude sériová verzia ID.GTI, ktorá vychádza z konceptu ID.2 a bude určená výhradne pre európsky trh. Tento model predstavuje vstupnú bránu do elektrickej rodiny športových Volkswagenu. Následne príde ID.3 GTI, ktorý sa očakáva už budúci rok. Golf GTI „na baterky“ však bude vyššia liga. Bude väčší, výkonnejší a výrazne technologicky vyspelejší.
Zároveň je jasné, že Volkswagen nechce premeniť svoje GTI modely len na bezduché elektromobily. Schäfer opakovane zdôrazňuje, že nová generácia musí zostať verná pôvodnej filozofii. To znamená, že okrem výkonu a technológií sa bude dbať aj na emócie za volantom, športový charakter a aj to správne „GTI DNA“, ktoré má elektrický Golf zachovať napriek tomu, že pod kapotou nebude spaľovací motor.
Aj keď si na plnohodnotný elektrický Golf GTI ešte pár rokov počkáme, tieto prvé potvrdené detaily naznačujú, že nemecká automobilka to s elektrickým hot hatchom myslí vážne. A ak sa Schäferove slová naplnia, máme sa na čo tešiť – pretože keď Volkswagen povie, že niečo bude monštrum, určite to nebude len PR fráza
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zdechovský: Slovensko má za miliardu vyšetrovaných podvodov. Je to unikát v rámci EÚ
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
Odhalili dochádzku slovenských europoslancov. Najhorší má účasť len 46,4 %
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP