„Bola to chyba“, priznáva šéf Volkswagenu. Gigant sa vracia ku konceptu, ktorý si určite miloval
Volkswagen sa chystá prinavrátiť k „starej“ dobrej klasike, po ktorej túži mnoho šoférov. Na mysli nemáme nič iné, ako fyzické ovládacie prvky. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Návrat k fyzickým tlačidlám
Modernizácia vozidiel so sebou priniesla mimo iného aj implementáciu veľkých dotykových obrazoviek, ktoré slúžia na ovládanie takmer všetkých prvkov a funkcií vozidla. Mnoho spoločností, vrátane Volkswagenu, sa však uchýlila k úplnemu odstráneniu fyzických tlačidiel a nahradila ich ovládacími prvkami na dotykovej obrazovke.

Nanešťastie pre VW túto zmenu spotrebitelia neprijali pozitívne. Jednalo sa pritom primárne o modely Golf (MK8) a elektrický model ID.3, informuje portál AutoCar. Majitelia boli pritom touto zmenou natoľko rozčúlení, že nemecká automobilka sa pod tlakom verejnosti vracia k spomínanej „klasike“ v podobe fyzických tlačidiel.
Všetko to začína novým konceptom ID. 2all, ktorý podľa interiérového dizajnéra Dariusa Watolu „ukázal nový prístup pre všetky modely“ a bol reakciou na „nedávny feedback od zákazníkov“.
O tom, že prechod na dotykové ovládanie nebol najlepší krok, svedčí aj vyhlásenie generálneho riaditeľa Thomasa Schäfera, podľa ktorého tento krok „narobil značke veľké škody“.
V minulosti sa totiž nemecká automobilka po vzore Tesly rozhodla veľkú väčšinu ovládacích prvkov centralizovať na obrazovku infotainmentu a tiež odstránila fyzické tlačidlá z volantov a nahradila ich tlačidlami citlivými na dotyk. Tento krok podľa VW „frustroval zákazníkov, ktorí by frustrovaní byť nemali“.

Ako sme ale spomínali, prístup sa mení spolu s konceptom ID 2all, kde je pod dotykovou obrázkovou umiestnený aj celý rad fyzických tlačidiel, ktoré sú navyše podsvietené. Tieto tlačidlá by pritom mali zákazníkom poskytnúť jednoduchý prístup k bežne používaným ovládacím prvkom HVAC (Heating, ventilation, and air conditioning – kúrenie, vetranie a klimatizácia).
Vozidlo tiež dostane veľké tlačidlo na manuálne ovládanie hlasitosti, či veľký stredový gombík, ktorý bude predstavovať doplnkové ovládacie prvky.
Elektromobil do 25 000 € s dojazdom vyše 400 km
Model ID. 2all je považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu Golfu, alebo aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor a absencii rozmerného spaľovacieho motora v prednej kapote.

Model ID.2all teda nebude iba cenovo najdostupnejším modelom. Koncept určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Viac informácií VW ID.2all nájdeš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

Vianočná finančná injekcia pre seniorov: Dnes sa začína vyplácať 13. dôchodok, niektorí získajú až 667 eur navyše
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

„Čierne zlato“ z Černobyľa ohúrilo vedcov. Organizmus, ktorý sa živí žiarením, môže raz chrániť ľudstvo

