„Bola to chyba“, priznáva šéf Volkswagenu. Gigant sa vracia ku konceptu, ktorý si určite miloval
Volkswagen sa chystá prinavrátiť k „starej“ dobrej klasike, po ktorej túži mnoho šoférov. Na mysli nemáme nič iné, ako fyzické ovládacie prvky. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Návrat k fyzickým tlačidlám
Modernizácia vozidiel so sebou priniesla mimo iného aj implementáciu veľkých dotykových obrazoviek, ktoré slúžia na ovládanie takmer všetkých prvkov a funkcií vozidla. Mnoho spoločností, vrátane Volkswagenu, sa však uchýlila k úplnemu odstráneniu fyzických tlačidiel a nahradila ich ovládacími prvkami na dotykovej obrazovke.
Nanešťastie pre VW túto zmenu spotrebitelia neprijali pozitívne. Jednalo sa pritom primárne o modely Golf (MK8) a elektrický model ID.3, informuje portál AutoCar. Majitelia boli pritom touto zmenou natoľko rozčúlení, že nemecká automobilka sa pod tlakom verejnosti vracia k spomínanej „klasike“ v podobe fyzických tlačidiel.
Všetko to začína novým konceptom ID. 2all, ktorý podľa interiérového dizajnéra Dariusa Watolu „ukázal nový prístup pre všetky modely“ a bol reakciou na „nedávny feedback od zákazníkov“.
O tom, že prechod na dotykové ovládanie nebol najlepší krok, svedčí aj vyhlásenie generálneho riaditeľa Thomasa Schäfera, podľa ktorého tento krok „narobil značke veľké škody“.
V minulosti sa totiž nemecká automobilka po vzore Tesly rozhodla veľkú väčšinu ovládacích prvkov centralizovať na obrazovku infotainmentu a tiež odstránila fyzické tlačidlá z volantov a nahradila ich tlačidlami citlivými na dotyk. Tento krok podľa VW „frustroval zákazníkov, ktorí by frustrovaní byť nemali“.
Ako sme ale spomínali, prístup sa mení spolu s konceptom ID 2all, kde je pod dotykovou obrázkovou umiestnený aj celý rad fyzických tlačidiel, ktoré sú navyše podsvietené. Tieto tlačidlá by pritom mali zákazníkom poskytnúť jednoduchý prístup k bežne používaným ovládacím prvkom HVAC (Heating, ventilation, and air conditioning – kúrenie, vetranie a klimatizácia).
Vozidlo tiež dostane veľké tlačidlo na manuálne ovládanie hlasitosti, či veľký stredový gombík, ktorý bude predstavovať doplnkové ovládacie prvky.
Elektromobil do 25 000 € s dojazdom vyše 400 km
Model ID. 2all je považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu Golfu, alebo aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor a absencii rozmerného spaľovacieho motora v prednej kapote.
Model ID.2all teda nebude iba cenovo najdostupnejším modelom. Koncept určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Viac informácií VW ID.2all nájdeš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala takmer 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
Firma Petry Toth dosiahla tržby 2,2 milióna eur, no ona hlási koniec: Kým ostatní oslavovali v lobby, ja som mala panické ataky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP