„Bola to chyba“, priznáva šéf Volkswagenu. Gigant sa vracia ku konceptu, ktorý si určite miloval
Volkswagen sa chystá prinavrátiť k „starej“ dobrej klasike, po ktorej túži mnoho šoférov. Na mysli nemáme nič iné, ako fyzické ovládacie prvky. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Návrat k fyzickým tlačidlám
Modernizácia vozidiel so sebou priniesla mimo iného aj implementáciu veľkých dotykových obrazoviek, ktoré slúžia na ovládanie takmer všetkých prvkov a funkcií vozidla. Mnoho spoločností, vrátane Volkswagenu, sa však uchýlila k úplnemu odstráneniu fyzických tlačidiel a nahradila ich ovládacími prvkami na dotykovej obrazovke.

Nanešťastie pre VW túto zmenu spotrebitelia neprijali pozitívne. Jednalo sa pritom primárne o modely Golf (MK8) a elektrický model ID.3, informuje portál AutoCar. Majitelia boli pritom touto zmenou natoľko rozčúlení, že nemecká automobilka sa pod tlakom verejnosti vracia k spomínanej „klasike“ v podobe fyzických tlačidiel.
Všetko to začína novým konceptom ID. 2all, ktorý podľa interiérového dizajnéra Dariusa Watolu „ukázal nový prístup pre všetky modely“ a bol reakciou na „nedávny feedback od zákazníkov“.
O tom, že prechod na dotykové ovládanie nebol najlepší krok, svedčí aj vyhlásenie generálneho riaditeľa Thomasa Schäfera, podľa ktorého tento krok „narobil značke veľké škody“.
V minulosti sa totiž nemecká automobilka po vzore Tesly rozhodla veľkú väčšinu ovládacích prvkov centralizovať na obrazovku infotainmentu a tiež odstránila fyzické tlačidlá z volantov a nahradila ich tlačidlami citlivými na dotyk. Tento krok podľa VW „frustroval zákazníkov, ktorí by frustrovaní byť nemali“.

Ako sme ale spomínali, prístup sa mení spolu s konceptom ID 2all, kde je pod dotykovou obrázkovou umiestnený aj celý rad fyzických tlačidiel, ktoré sú navyše podsvietené. Tieto tlačidlá by pritom mali zákazníkom poskytnúť jednoduchý prístup k bežne používaným ovládacím prvkom HVAC (Heating, ventilation, and air conditioning – kúrenie, vetranie a klimatizácia).
Vozidlo tiež dostane veľké tlačidlo na manuálne ovládanie hlasitosti, či veľký stredový gombík, ktorý bude predstavovať doplnkové ovládacie prvky.
Elektromobil do 25 000 € s dojazdom vyše 400 km
Model ID. 2all je považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu Golfu, alebo aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor a absencii rozmerného spaľovacieho motora v prednej kapote.

Model ID.2all teda nebude iba cenovo najdostupnejším modelom. Koncept určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Viac informácií VW ID.2all nájdeš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii

Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Demencia sa nezačína v hlave, ale doma: Prostredie ovplyvňuje zdravie mozgu, odhalili vedci

Kauza Gašpar naberá na obrátkach: Policajt, ktorý riešil nehodu, náhle končí. Opozícia hovorí o tlaku zhora

LIVE: Zoroslav Kollár má údajné „dôkazy o vláde politickej mafie na Slovensku“
- 24 hod
 - 48 hod
 - 7 dní
 
- 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
 - Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 
 - 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“
 
 - 
				
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 
 
Veľmoc zrušila dotácie na EV a prišiel šok. Zrazu ich ľudia nechcú, automobilky strácajú dych
Slovensko kleslo v prestížnom rebríčku. Naša ekonomika v oblasti digitalizácie stagnuje, v tomto sme však prví na svete
Staneme sa energetickou veľmocou? V ideálnej oblasti Slovenska má vyrásť až 17 elektrárni
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Demencia sa nezačína v hlave, ale doma: Prostredie ovplyvňuje zdravie mozgu, odhalili vedci

Kauza Gašpar naberá na obrátkach: Policajt, ktorý riešil nehodu, náhle končí. Opozícia hovorí o tlaku zhora

				
				
                
				
				
				