„Bola to chyba“, priznáva šéf Volkswagenu. Gigant sa vracia ku konceptu, ktorý si určite miloval
Volkswagen sa chystá prinavrátiť k „starej“ dobrej klasike, po ktorej túži mnoho šoférov. Na mysli nemáme nič iné, ako fyzické ovládacie prvky. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Návrat k fyzickým tlačidlám
Modernizácia vozidiel so sebou priniesla mimo iného aj implementáciu veľkých dotykových obrazoviek, ktoré slúžia na ovládanie takmer všetkých prvkov a funkcií vozidla. Mnoho spoločností, vrátane Volkswagenu, sa však uchýlila k úplnemu odstráneniu fyzických tlačidiel a nahradila ich ovládacími prvkami na dotykovej obrazovke.
Nanešťastie pre VW túto zmenu spotrebitelia neprijali pozitívne. Jednalo sa pritom primárne o modely Golf (MK8) a elektrický model ID.3, informuje portál AutoCar. Majitelia boli pritom touto zmenou natoľko rozčúlení, že nemecká automobilka sa pod tlakom verejnosti vracia k spomínanej „klasike“ v podobe fyzických tlačidiel.
Všetko to začína novým konceptom ID. 2all, ktorý podľa interiérového dizajnéra Dariusa Watolu „ukázal nový prístup pre všetky modely“ a bol reakciou na „nedávny feedback od zákazníkov“.
O tom, že prechod na dotykové ovládanie nebol najlepší krok, svedčí aj vyhlásenie generálneho riaditeľa Thomasa Schäfera, podľa ktorého tento krok „narobil značke veľké škody“.
V minulosti sa totiž nemecká automobilka po vzore Tesly rozhodla veľkú väčšinu ovládacích prvkov centralizovať na obrazovku infotainmentu a tiež odstránila fyzické tlačidlá z volantov a nahradila ich tlačidlami citlivými na dotyk. Tento krok podľa VW „frustroval zákazníkov, ktorí by frustrovaní byť nemali“.
Ako sme ale spomínali, prístup sa mení spolu s konceptom ID 2all, kde je pod dotykovou obrázkovou umiestnený aj celý rad fyzických tlačidiel, ktoré sú navyše podsvietené. Tieto tlačidlá by pritom mali zákazníkom poskytnúť jednoduchý prístup k bežne používaným ovládacím prvkom HVAC (Heating, ventilation, and air conditioning – kúrenie, vetranie a klimatizácia).
Vozidlo tiež dostane veľké tlačidlo na manuálne ovládanie hlasitosti, či veľký stredový gombík, ktorý bude predstavovať doplnkové ovládacie prvky.
Elektromobil do 25 000 € s dojazdom vyše 400 km
Model ID. 2all je považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu Golfu, alebo aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor a absencii rozmerného spaľovacieho motora v prednej kapote.
Model ID.2all teda nebude iba cenovo najdostupnejším modelom. Koncept určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Viac informácií VW ID.2all nájdeš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tesco sťahuje z predaja obľúbenú pochúťku Slovákov. Obsahuje toxický kov, ktorý môže poškodiť obličky
Pokuta až 100 eur za bežnú chybu Slovákov. Mnohí vodiči robia vec, ktorú si ani neuvedomujú
Banky menia pravidlá prevodu peňazí. Od októbra potrebuješ viac než len číslo účtu príjemcu
Vedci objavili zbraň proti rakovine prsníka. Jediný tréning môže zastaviť rakovinové bunky, tvrdia odborníci
Chránili naše zdravie, dnes sú časovanou bombou. Rúška z čias Covid-19 uvoľňujú „neviditeľný jed“, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP