Ponúkne expresné nabíjanie a slušný dojazd. Volkswagen oficiálne potvrdil výrobu lacného SUV
Volkswagen oficiálne potvrdil príchod nového elektrického SUV ID.2X, ktoré svetu predstaví v septembri na autosalóne IAA Mobility v Mníchove. Novinka bude slúžiť ako elektrická alternatíva k populárnemu modelu T-Cross a jej hlavným konkurentom bude pripravovaný Renault 4 E-Tech. Na tému upozornil portál AutoCar.
Ako naznačuje jeho názov, ID.2X bude robustnejšou a vyššie posadenou sestrou pripravovaného elektromobilu ID.2, ktorý sa má dostať na trh neskôr v tomto roku a môže niesť označenie ID.Polo. Obe tieto vozidlá budú postavené na platforme MEB Entry a vyrábané v Španielsku spoločne s modelmi Cupra Raval a Škoda Epiq.
Dizajn a technológia
Volkswagen prvýkrát naznačil príchod ID.2X koncom roka 2023 prostredníctvom tajomného teaser obrázka, ktorý odhalil jeho kompaktné proporcie. Podľa dostupných vizuálov bude jeho dizajn vychádzať z konceptu ID.2all, pričom sa očakáva nízky previs, výrazné blatníky a agresívnejší postoj. Predné tenké LED svetlá by mali byť prepojené svetelnou lištou, podobne ako pri ID.2all. Na zadnom stĺpiku by sa mal objaviť trojitý dizajnový prvok inšpirovaný modelom ID. Buzz, zatiaľ čo nad zadným oknom sa bude nachádzať veľký strešný spojler.
Pod kapotou sa očakáva pohon predných kolies s jedným elektromotorom o výkone 223 koní (166 kW). Batériové možnosti budú pravdepodobne rovnaké ako pri ID.2 – menšia s kapacitou 38 kWh a väčšia 58 kWh, pričom práve väčšia batéria by mala zabezpečiť dojazd približne 450 km na jedno nabitie. Nabíjanie prebehne pri výkone 125 kW DC, vďaka čomu by malo byť možné nabiť batériu z 10 na 80 % za približne 20 – 30 minút.
Konkurencieschopná cena
ID.2X sa očakáva s cenovkou okolo 30 000 eur, čo ho priamo radí medzi najlacnejšie elektrické SUV na trhu. To zodpovedá stratégii Volkswagenu, ktorý sa snaží sprístupniť elektromobilitu širšiemu publiku.
V interiéri bude novinka kopírovať ID.2 – očakáva sa minimalistický dizajn s 12,9-palcovou obrazovkou infotainmentu a 10,9-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Volkswagen plánuje eliminovať tvrdé plasty a lepidlá v interiéri, pričom sa zameria na ekologickejšie a kvalitnejšie materiály. Navyše, nový model prinesie fyzické tlačidlá pre ovládanie klimatizácie a audia, čo je reakcia na kritiku súčasných dotykových riešení.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
Život pri mori nie je len pekná predstava: Vedci potvrdili jeho vplyv na dlhovekosť. Jazerá a rieky majú opačný efekt
POTVRDENÉ: Trump a Putin sa stretnú na Aljaške. Hovoria o výmene území a riešení vojny
Trump varuje pred najväčšou krízou za posledných 90 rokov: „Bolo by nemožné sa zotaviť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP