Ponúkne expresné nabíjanie a slušný dojazd. Volkswagen oficiálne potvrdil výrobu lacného SUV
Volkswagen oficiálne potvrdil príchod nového elektrického SUV ID.2X, ktoré svetu predstaví v septembri na autosalóne IAA Mobility v Mníchove. Novinka bude slúžiť ako elektrická alternatíva k populárnemu modelu T-Cross a jej hlavným konkurentom bude pripravovaný Renault 4 E-Tech. Na tému upozornil portál AutoCar.
Ako naznačuje jeho názov, ID.2X bude robustnejšou a vyššie posadenou sestrou pripravovaného elektromobilu ID.2, ktorý sa má dostať na trh neskôr v tomto roku a môže niesť označenie ID.Polo. Obe tieto vozidlá budú postavené na platforme MEB Entry a vyrábané v Španielsku spoločne s modelmi Cupra Raval a Škoda Epiq.
Dizajn a technológia
Volkswagen prvýkrát naznačil príchod ID.2X koncom roka 2023 prostredníctvom tajomného teaser obrázka, ktorý odhalil jeho kompaktné proporcie. Podľa dostupných vizuálov bude jeho dizajn vychádzať z konceptu ID.2all, pričom sa očakáva nízky previs, výrazné blatníky a agresívnejší postoj. Predné tenké LED svetlá by mali byť prepojené svetelnou lištou, podobne ako pri ID.2all. Na zadnom stĺpiku by sa mal objaviť trojitý dizajnový prvok inšpirovaný modelom ID. Buzz, zatiaľ čo nad zadným oknom sa bude nachádzať veľký strešný spojler.
Pod kapotou sa očakáva pohon predných kolies s jedným elektromotorom o výkone 223 koní (166 kW). Batériové možnosti budú pravdepodobne rovnaké ako pri ID.2 – menšia s kapacitou 38 kWh a väčšia 58 kWh, pričom práve väčšia batéria by mala zabezpečiť dojazd približne 450 km na jedno nabitie. Nabíjanie prebehne pri výkone 125 kW DC, vďaka čomu by malo byť možné nabiť batériu z 10 na 80 % za približne 20 – 30 minút.

Konkurencieschopná cena
ID.2X sa očakáva s cenovkou okolo 30 000 eur, čo ho priamo radí medzi najlacnejšie elektrické SUV na trhu. To zodpovedá stratégii Volkswagenu, ktorý sa snaží sprístupniť elektromobilitu širšiemu publiku.
V interiéri bude novinka kopírovať ID.2 – očakáva sa minimalistický dizajn s 12,9-palcovou obrazovkou infotainmentu a 10,9-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Volkswagen plánuje eliminovať tvrdé plasty a lepidlá v interiéri, pričom sa zameria na ekologickejšie a kvalitnejšie materiály. Navyše, nový model prinesie fyzické tlačidlá pre ovládanie klimatizácie a audia, čo je reakcia na kritiku súčasných dotykových riešení.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

