Volkswagen oficiálne potvrdil príchod nového elektrického SUV ID.2X, ktoré svetu predstaví v septembri na autosalóne IAA Mobility v Mníchove. Novinka bude slúžiť ako elektrická alternatíva k populárnemu modelu T-Cross a jej hlavným konkurentom bude pripravovaný Renault 4 E-Tech. Na tému upozornil portál AutoCar.

Ako naznačuje jeho názov, ID.2X bude robustnejšou a vyššie posadenou sestrou pripravovaného elektromobilu ID.2, ktorý sa má dostať na trh neskôr v tomto roku a môže niesť označenie ID.Polo. Obe tieto vozidlá budú postavené na platforme MEB Entry a vyrábané v Španielsku spoločne s modelmi Cupra Raval a Škoda Epiq.

Dizajn a technológia

Volkswagen prvýkrát naznačil príchod ID.2X koncom roka 2023 prostredníctvom tajomného teaser obrázka, ktorý odhalil jeho kompaktné proporcie. Podľa dostupných vizuálov bude jeho dizajn vychádzať z konceptu ID.2all, pričom sa očakáva nízky previs, výrazné blatníky a agresívnejší postoj. Predné tenké LED svetlá by mali byť prepojené svetelnou lištou, podobne ako pri ID.2all. Na zadnom stĺpiku by sa mal objaviť trojitý dizajnový prvok inšpirovaný modelom ID. Buzz, zatiaľ čo nad zadným oknom sa bude nachádzať veľký strešný spojler.

Pod kapotou sa očakáva pohon predných kolies s jedným elektromotorom o výkone 223 koní (166 kW). Batériové možnosti budú pravdepodobne rovnaké ako pri ID.2 – menšia s kapacitou 38 kWh a väčšia 58 kWh, pričom práve väčšia batéria by mala zabezpečiť dojazd približne 450 km na jedno nabitie. Nabíjanie prebehne pri výkone 125 kW DC, vďaka čomu by malo byť možné nabiť batériu z 10 na 80 % za približne 20 – 30 minút.

Volkswagen elektromobil
Volkswagen

Konkurencieschopná cena

ID.2X sa očakáva s cenovkou okolo 30 000 eur, čo ho priamo radí medzi najlacnejšie elektrické SUV na trhu. To zodpovedá stratégii Volkswagenu, ktorý sa snaží sprístupniť elektromobilitu širšiemu publiku.

V interiéri bude novinka kopírovať ID.2 – očakáva sa minimalistický dizajn s 12,9-palcovou obrazovkou infotainmentu a 10,9-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Volkswagen plánuje eliminovať tvrdé plasty a lepidlá v interiéri, pričom sa zameria na ekologickejšie a kvalitnejšie materiály. Navyše, nový model prinesie fyzické tlačidlá pre ovládanie klimatizácie a audia, čo je reakcia na kritiku súčasných dotykových riešení.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP