Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
Niekedy má človek pocit, že sa mu skrátka sníva. Automobilky dokážu vymyslieť a zostrojiť hocičo, lenže slávny Volkswagen posunul túto na novú úroveň. Jeho pobočka v Afrike – Volkswagen Group Africa – spustila výrobu moderného elektrického traktora vo svojej multifunkčnej továrni v Gashore, Rwande.
Tento krok je súčasťou ambiciózneho projektu GenFarm, ktorý má podporiť udržateľné a nízkoemisné poľnohospodárske iniciatívy v regióne. O téme informoval Electrek.
Elektrifikácia poľnohospodárstva
Nový elektrický traktor od Volkswagenu je kľúčovým prvkom „holistického ekosystému“ elektrifikovanej poľnohospodárskej techniky. Tento systém má byť zavedený v odľahlých oblastiach Afriky, kde je dostupnosť fosílnych palív aj elektriny často obmedzená. Projekt si kladie za cieľ poskytovať spoľahlivé a ekologické riešenia pre vidiecke komunity.
„Rwanda je pre nás kľúčovým rastovým trhom. Tento projekt demonštruje náš záväzok k udržateľným praktikám a zdôrazňuje našu schopnosť poskytovať mobilitné riešenia nielen pre mestské, ale aj pre vidiecke komunity,“ uviedla Martina Biene, predsedníčka a generálna riaditeľka Volkswagen Group Africa.

Technické parametre
Elektrický traktor disponuje motorom s výkonom 20 kW (27 koní) a energiu čerpá z 32 kWh vymeniteľnej batérie. Tieto batérie sa nabíjajú alebo vymieňajú v tzv. „Empowerment Huboch“, čo minimalizuje prestoje pri práci. Hoci batérie nie je možné rýchlo nabíjať cez DC stanice, ich výmena má byť dostatočne efektívnym riešením.
Projekt GenFarm, ktorý Volkswagen spustil v spolupráci s vládou Rwandy, plánuje poskytovať nielen poľnohospodársku techniku, ale aj mobilitné služby na prepravu tovaru a ľudí. Elektrický traktor má pomôcť znížiť ekologickú záťaž poľnohospodárstva, ktoré momentálne tvorí až 25 % národného HDP Rwandy.
Lekcia pre Európu?
Hoci je projekt zameraný na Afriku, otázka využitia podobných riešení by mohla rezonovať aj na Slovensku. Moderné a ekologické technológie by mohli spraviť poľnohospodárstvo atraktívnejším, najmä pre mladších ľudí, a pomôcť riešiť problém nedostatku farmárov.
Volkswagen týmto krokom ukazuje, že elektrifikácia nemusí byť obmedzená len na automobily a môže priniesť pozitívny dopad aj do sektorov, ktoré sú často technologicky zanedbávané. Africká iniciatíva tak môže byť inšpiráciou pre udržateľné inovácie aj na iných kontinentoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

