Sociálne siete, smartfóny, počítače či smart TV. Všetko sú to užitočné prostriedky na komunikáciu, zábavu alebo prácu. Okrem toho ale poza našimi chrbátmi zbierajú veľa údajov, ktoré ďalej predávajú iným spoločnostiam.

Či už sú to aplikácie, ktorým dobrovoľne dávame povolenia na prístup k citlivým údajom, alebo sociálne siete, špehovaní sme z každej strany. Vďaka výdobytkom modernej techniky nás už ale nesledujú iba počítače a smartfóny, ale aj inteligentné televízory. Fiasko momentálne prežíva americký výrobca Vizio, ktorý podľa federálnej obchodnej komisie sledoval viac ako 11 miliónov televízorov. Vďaka šikovnému softvéru boli z obrazoviek posielané screenshoty priamo výrobcovi a ten vďaka nim vedel, aký obsah zákazníci sledovali.


zdroj fotografie: Dgtle

nenechaj si ujsť
Dokážu sa ešte niekedy 3D televízory predrať späť na výslnie?

Aby toho nebolo málo, spolu s údajmi boli posielané aj IP adresy, čiže jednotlivé televízory bolo možné lokalizovať. Vďaka iným zdrojom malo Vizio okrem sledovaného obsahu prístup aj k ďalším citlivým údajom. Boli to napríklad informácie o menách, veku, pohlaví a rodinnom stave zákazníkov. Keďže ale toto špehovanie nebolo v súlade so zákonom, Vizio dostalo od komisie pokutu vo výške 2,2 milióna dolárov a príkaz na vymazanie zozbieraných údajov.

smart tv
zdroj fotografie: 4K.com

Myslíme si však, že tento trest nebol pre výrobcu dostatočný, nakoľko údaje boli už dávno rozpredané iným spoločnostiam po celom svete. Nastal teda čas zamyslieť sa nad tým, že tento problém sa netýka iba Američanov, ale aj ostatných používateľov inteligentných televízorov iných známych značiek. Ak akémukoľvek televízoru udelíš pripojenie na internet, otvoríš mu tak cestu pre potenciálne posielanie citlivých údajov.

Iné zariadenia