Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.


Elektromobily z dielne Tesly boli od svojich začiatkov považované za jedny z najbezpečnejších vozidiel na cestách. Najnovší Model 3 taktiež potvrdil povesť jeho predchodcov, keď pri nehode aj napriek menším zraneniam zachránil posádke život. Po havárii sa odhalili problémy s odkladacím priestorom a bezpečnosťou stredovej obrazovky, ktoré chce Elon Musk náležite riešiť. 

Tesla Model 3 sa stále potýka s výrobnými problémami, no mnoho spokojných majiteľov si už tento elektromobil užíva na cestách. Počas jazdy sa nehodám vodiči niekedy jednoducho nevyhnú a je tak najmä na aute a jeho bezpečnostných prvkoch, aby ochránili posádku. Takáto situácia zasiahla aj používateľa z diskusného fóra Reddit, kde sa podelil o svoj zážitok z havárie. V tej chvíli bol totiž nesmierne rád, že sedel práve v Tesle Model 3.

Bezpečnosť nadovšetko

Výsledok nehody a miera poškodenia elektromobilu zaskočila tiež samotných záchranárov, ktorí boli prekvapení, že vodič z auta vyšiel po svojich. V mnohých podobných situáciach by totiž mal byť podľa ich slov mŕtvy, alebo by skončil s omnoho vážnejšími následkami. Vďaka bezpečnosti Modelu 3 tak bol vodič nesmierne rád, že nesedel v niektorom z automobilov, ktoré by ho pri nehode nemuselo zachrániť. Napriek tomu, že Tesla skončila v tejto havárii „na totálku“, vodič si po údere do „plynového“ pedálu iba narazil členok. Jeho spolujazdkyňa však skončila s reznými poraneniami ruky, ktorou zasiahla počas nehody stredovú obrazovku.

Nenechaj si ujsť
Tesla Model S v obrovskej rýchlosti vrazila do vozidla hasičov. Zapnutý bol autopilot

Obrovský displej zobrazujúci všetky detailné informácie o vozidle a priebehu jazdy sa tak v pravej chvíli ukázal ako poriadny bezpečnostný problém. Sklo po jeho rozbití totiž porezalo ruku spolucestujúceho. Jeho demoláciou navyše nebolo po havárii možné otvoriť priehradku v palubnej doske, ktorej chýba mechanický otvárací mechanizmus. Tesla otváranie tohto odkladacieho priestoru pridelila práve softvéru ovládanom cez stredový displej, ktorý je po rozbití nepoužiteľný.

O týchto skúsenostiach sa Elon Musk dozvedel prostredníctvom tweetu portálu Teslarati. Ihneď po tom sa odhodlal problém riešiť. Softvér by tak podľa jeho slov mohol v budúcnosti získať funkciu automatického otvorenia odkladacieho priestoru v palubnej doske. Ten by sa mal pre cestujúcich otvoriť ihneď po nehode. CEO Tesly chce k mohutnej obrazovke navyše spredu, alebo zozadu pridať tenkú plastovú vrstvu, ktorá pri nehode ochráni pasažierov na predných sedadlách pred reznými ranami.

Aj keď sú elektromobily Tesly preslávené svojimi technológiami a bezpečnosťou, v Modeli 3 je to práve veľká centrálna obrazovka, ktorá podľa mnohých predstavuje bezpečnostné riziko. Počas jazdy totiž priťahuje zrak vodiča, pretože sa na nej nachádzajú všetky ovládacie prvky a ďalšie informácie o jazde. Technologická vyspelosť stredového displeja je naozaj vysoká, no pri nehode môže úlomkami ohroziť posádku a spôsobiť nemalé poranenia. Všetky tieto problémy sa ale Elon Musk chystá vyriešiť, a tak je zrejme len otázkou času, kedy Modelu 3 novinky pribudnú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú