Aj Taliani hádžu motory V8 do koša. Legendárna automobilka je nútená prejsť na elektrinu
Maserati má bohatú históriu športových áut s motorom V8, ktoré však už nedoplní žiadny nový model. Znamená to, že pôvodná stratégia koncernu Stellantis, ktorá poskytovala značkám dostatok času na preukázanie svojho potenciálu, je minulosťou. Šéf koncernu Carlos Tavares totiž zaviedol krutý prístup a pocíti ho nejedna automobilka. Po novom platí, že značky, ktoré nebudú dosahovať ziskovosť, čaká neľútostný osud.
Maserati končí s V8
Stellantis prechádza radikálnou transformáciou. Jeho šéf, Carlos Tavares, zaviedol nekompromisnú stratégiu zameranú na ziskovosť jednotlivých značiek. Značky, ktoré nedokážu generovať zisk, sú podľa jeho slov odsúdené na zánik. A na zozname týchto automobiliek sa ocitla aj talianska pýcha Maserati.
„Ak nezarábajú peniaze, zatvoríme ich. To je jednoduché,“ povedal Tavares začiatkom roka pre Bloomberg. Táto nekompromisná rétorika naznačuje, že éra neobmedzenej podpory pre jednotlivé značky končí. Aj prestížna značka Maserati sa tak ocitla pod drobnohľadom a prejde radikálnymi zmenami.
Tavares zdôraznil, že všetky značky sú cenným aktívom, no neexistuje žiadna výnimka pre neúspešné značky. „Značky sú tu na to, aby sa využili,“ povedal. „Ak nie sú schopné speňažiť hodnotu, ktorú predstavujú, potom prídu rozhodnutia.“
Maserati Quattroporte je posledný V8
Začiatkom augusta predstavila automobilka posledný kúsok do zbierky áut s motorom V8. Pod kapotou skrýva 3,8-litrový motor V8 s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 427 kW (580 koní) a 729 Nm. Model má dokonca vlastný kryt s podpismi tímu Fuoriserie a inžinierov, ktorí na vozidle pracovali. Už v tom čase vedeli, že sa jedná o posledné Maserati s motorom V8.
Maserati nedávno ukončilo výrobu modelov Ghibli, Levante a Quattroporte, ktoré boli všetky ponúkané s 3,8-litrovým motorom V8 vyvinutým Ferrari. Posledné dva modely dostávajú elektrickú výmenu, pričom oba sa oneskoria. Elektrická premena Levante má byť uvedená v roku 2027, zatiaľ čo elektrický Quattroporte bude nasledovať v roku 2028.
Vyhlásenie prichádza po drsnej úvodnej polovici roka 2024 pre Maserati, značku, ktorá v tomto období predala iba 6500 áut. Toto číslo kleslo z 15 300 v minulom roku, a to aj napriek uvedeniu novej generácie GranTurismo a nového kompaktného crossoveru Grecale. Podľa analýzy Automotive News Europe tento pokles viedol k prevádzkovej strate značky vo výške 88,6 milióna dolárov.
Problémy sú alarmujúce, ale najnovšie vyhlásenie spoločnosti Stellantis naznačuje, že skupina verí, že jej pokračujúce zavádzanie nových spaľovacích a elektrických modelov pomôže Maserati vymaniť sa z chvosta.
Prechod na elektromobily
Maserati stále verí, že jeho budúcnosť bude elektrická. Preto im v súčasnosti neostáva nič iné, ako sa vyhnúť „hodeniu cez palubu“ koncernom Stellantis. Vo vyhlásení Stellantis uviedol, že zatiaľ nemá v úmysle predávať značku Trident, rovnako ako nemá v úmysle združovať Maserati do iných talianskych luxusných skupín.
Stellantis opätovne potvrdzuje svoj neochvejný záväzok voči svetlej budúcnosti Maserati ako jedinečnej luxusnej značky v rámci 14 značiek Stellantis: „Maserati je v prechodnom období smerom k elektrifikácii so svojím programom Folgore BEV: dnes Trident ponúka GranTurismo a GranCabrio vo verziách ICE a BEV, Grecale vo verziách ICE, mild-hybrid a BEV verziách, zatiaľ čo potvrdzujeme, že nástupcovia Quattroporte a Levante sú tiež v príprave.“
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Bez Západu by si ani neškrtli. Ukrajinci odhalili šokujúce tajomstvo ruských zbraní
Radarom nedá šancu. USA testujú nový dron s netradičným pohonom, môže ísť o vojenský tromf
Kým ostatní spali, on porazil AI. Historický úspech vo svete programovania
(VIDEO) Čína predstavila veterné monštrum. Nová turbína je veľká ako mrakodrap, pokryje tisíce domácností
Nočná mora Rusov funguje. Ukrajina dostala od USA špeciálne zariadenia, ktoré môžu rozhodnúť vojnu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
- Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP