V lete som elektromobil miloval, podľa mnohých to mala zima zmeniť. Výsledok testu ťa prekvapí
Aj keď tohtoročná zima zatiaľ prináša podstatne teplejšie počasie, na aké sme zvyknutí, teploty kolísajúce okolo nuly dokážu ovplyvniť používanie elektromobilu. Dojazd, nabíjanie, spotreba, ale i komfort, toto všetko môže byť pri elektrickom aute iné, respektíve závislé na vonkajšej teplote.
V lete som si Renault Megane E-Tech doslova zamiloval. Auto má dostatočne veľkú, 60 kWh batériu, ktorá pri priemernej spotrebe do 20 kWh/100 km poskytuje dojazd 300 km na jedno nabitie. Odhad zostávajúceho dojazdu fungoval v lete perfektne a vždy som sa tak mohol spoľahnúť na to, že do cieľa určite dorazím bez toho, aby sa mi elektromobil nečakane vybil.
V lete perfektne fungovalo aj 130 KW nabíjanie a dobitie z 10 na 80 % za papierových 30 minút sa dalo bez problémov dosiahnuť. Všetky tieto parametre ale ovplyvňuje vonkajšia teplota. Zima dáva niektorým elektromobilom zabrať viac, iným menej, no rozhodne ovplyvňuje každé elektrické auto, či už z hľadiska spotreby, alebo nabíjania.
Vyššia spotreba s jedným prekvapivým výsledkom
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká bola zimná spotreba elektromobilu
- Dve kľúčové zistenia, ktoré musí každý majiteľ zvážiť
- Čo je nespochybniteľnou výhodou elektromobilu voči spaľovákom v zime
- Aký je záver testu a či je elektromobil v zime sklamanie alebo naopak príjemné prekvapenie
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najpočúvanejšie rádio na Slovensku je aj naďalej Expres
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené