Aj keď tohtoročná zima zatiaľ prináša podstatne teplejšie počasie, na aké sme zvyknutí, teploty kolísajúce okolo nuly dokážu ovplyvniť používanie elektromobilu. Dojazd, nabíjanie, spotreba, ale i komfort, toto všetko môže byť pri elektrickom aute iné, respektíve závislé na vonkajšej teplote.

V lete som si Renault Megane E-Tech doslova zamiloval. Auto má dostatočne veľkú, 60 kWh batériu, ktorá pri priemernej spotrebe do 20 kWh/100 km poskytuje dojazd 300 km na jedno nabitie. Odhad zostávajúceho dojazdu fungoval v lete perfektne a vždy som sa tak mohol spoľahnúť na to, že do cieľa určite dorazím bez toho, aby sa mi elektromobil nečakane vybil.

Mário Šimovič/FonTech

V lete perfektne fungovalo aj 130 KW nabíjanie a dobitie z 10 na 80 % za papierových 30 minút sa dalo bez problémov dosiahnuť. Všetky tieto parametre ale ovplyvňuje vonkajšia teplota. Zima dáva niektorým elektromobilom zabrať viac, iným menej, no rozhodne ovplyvňuje každé elektrické auto, či už z hľadiska spotreby, alebo nabíjania.

Vyššia spotreba s jedným prekvapivým výsledkom
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú