Stojí viac než celé auto. Unikli detaily o batérii, vďaka ktorej pochováme spaľováky
Automobilka NIO valcuje nielen domáci trh, v posledných mesiacoch jej popularita narastá aj v Európe, kam prináša niekoľko svojich čisto elektrických modelov. Okrem unikátnej výmeny vybitých batérií vo výmenných staniciach má NIO v rukáve ešte jedno eso. Ako uvádza InsideEVs, automobilka vyvíja vlastnú „semi-solid state“ batériu s kapacitou až 150 kWh a na internet sa teraz dokonca dostali jej špecifikácie.
Masívna batéria pritom disponuje rovnakými rozmermi ako aktuálne najväčší akumulátor NIO s kapacitou 100 kWh. Spočiatku má byť 150 kWh batéria k dispozícii iba na prenájom vo výmenných staniciach a zákazníci si tak budú môcť dynamicky podľa potreby vybrať, aký veľký akumulátor v daný moment potrebujú.
Dojazd takmer 1 000 km
NIO sľubovalo, že ich nové semi-solid state batérie zabezpečia dojazd viac ako 1 000 km na jedno nabitie. Dojazd elektromobilu SUV NIO ES6, ktorý má ako prvý podporovať novú batériu, má predstavovať maximálne 930 km. Keď sa však táto batéria dostane napríklad do sedanu alebo kombi NIO ET5, dojazd by mal vďaka lepšej aerodynamike hravo prekonať spomínaných 1 000 km.
Ako sme už uviedli, rozmerovo je nová batéria totožná so súčasnými 100 kWh, respektíve 75 kWh akumulátormi. Vyššia energetická hustota je dosiahnutá lepšou chémiou a hmotnosť nového akumulátora narástla iba o 20 kg v porovnaní so 100 kWh batériou, ako uvádza CnEVpost. Celková hmotnosť je pritom 575 kg.
Výrazne však narástol počet batériových článkov. 100 kWh akumulátor ich má 96 alebo 192, no nový semi-solid state akumulátor disponuje až 384 batériovými článkami.
Batéria drahšia než celé auto
Batérie s kapacitou 150 kWh budú pre elektromobily značky NIO dostupné už tento mesiac. Ako prví ich, pochopiteľne, budú môcť vyskúšať zákazníci na domácom čínskom trhu. Obrovskou výhodou je, že majitelia, ktorí si kúpili elektromobil tejto čínskej automobilky bez batérie, si budú môcť najväčší akumulátor prakticky ihneď prenajať, pričom do auta im ho osadí jedna z autonómnych staníc na výmenu batérie.
Prenájom tohto akumulátora však bude zrejme podstatne drahší než aktuálne používaných 75 kWh, respektíve 100 kWh batérií. Dôvodom je fakt, že nová 150 kWh semi-solid state batéria má mať cenu podobnú novému elektromobilu NIO ET5.
Túto informáciu už dávnejšie potvrdil spoluzakladateľ automobilky NIO Qin Lihong na stretnutí s novinármi. Základný NIO ET5 s najmenšou 75 kWh batériou stojí v Číne takmer 45 000 €. V prípade využitia služby prenájmu batérie ho zákazník kúpi za cenu 35 000 €, pričom za akumulátor platí každý mesiac okolo 133 €.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Nie je jasné, či je cena 150 kWh batérie rovnaká ako cena NIO ET5 s batériou alebo bez nej, každopádne nový masívny akumulátor stojí najmenej 35 000 €, čo rozhodne nie je málo. Aj z dôvodu vysokej ceny bude spočiatku batéria dostupná iba v rámci služby prenájmu BaaS (Battery as a Service), neskôr ho však automobilka plánuje aj predávať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP