Niet pochýb o tom, že umelá inteligencia predstavuje novodobý fenomén ľudstva. Používaná je vo viacerých oblastiach, pričom svoje využitie našla už aj vo svete e-sportu. Tento úspech patrí hlavne spoločnosti DeepMind, ktorá sa zaoberá vývojom umelej inteligencie v hernom prostredí.

Spoločnosť už pred viac než rokom a pol vytvorila systém AI s názvom AlphaStar, ktorý bol následne trénovaný na hraní hier či už sám so sebou, alebo proti fyzickým osobám. Za tento čas sa AlphaStar podarilo dohromady nazbierať takmer 200 rokov herných skúseností, ktoré boli prenesené do viacerých hier, akými sú napríklad Pong či Go. Ani to však spoločnosti nestačilo a rozhodla sa preto level umelej inteligencie posunúť na ešte vyšší level.

Išlo o vyšší level v podobe známej strategickej hry Starcraft II. Tým, ktorí už aspoň raz okúsili krásu tejto stratégie zrejme netreba vysvetľovať, že sa nejedná o nič jednoduché. Celkový úspech je tvorený z viacerých menších cieľov, plánovania, predpovedania vývoja hry či efektívneho spravovania zdrojov a stavebných materiálov. Aj keď sa možno na prvý pohľad zdá, že v tejto hre AI nemá žiadnu šancu, skutočnosť je iná.

AlphaStar vs MaNa 10:1

Čoho všetkého je umelá inteligencia schopná dokazuje aj vyššie uvedený výsledok hry, v ktorej sa agenti AI postavili proti ľudským profesionálom. Išlo o sériu zápasov, ktoré boli naživo streamované a v tých reálni ľudia prehrali 10 zápasov v rade. Posledný finálový zápas, ktorý sa odohrával včera si môžeš pozrieť v nižšie priloženom videu. V tomto zápase sa podarilo hráčovi s prezývkou MaNa uchmatnúť aspoň jedno víťazstvo pre ľudstvo.

Po samotnom zápase sa objavilo množstvo otázok o tom či sa jednalo o spravodlivý súboj, respektívne nedošlo k zvýhodneniu jednej strany. Hlavným cieľom však nebolo ukázať, že umelá inteligencia dokáže poraziť ľudstvo v hraní hier. Dôležité bolo zintenzívnenie tréningovej metódy pri takto náročnej hre a vybudovať umelú všeobecnú inteligenciu.

Už pri samotnom hraní sa agent AI učil nielen hraním, ale aj sledovaním svojho súpera. Je to skvelý príklad toho, ako nadobúdať schopnosti v rámci autonómneho učenia v dynamickom a meniacom sa prostredí, ktoré obsahuje viacero prvkov. V praxi by takéto využitie mohlo nájsť význam nielen v energetickom, ale aj medicínskom či vedeckom priemysle.

Pošli nám TIP na článok



Novinky