Ultimátny dôkaz. Česi používali Teslu namiesto Superba ako taxík, ušetrili nepredstaviteľnú sumu
Vlastníctvo elektromobilu môže byť čoraz zaujímavejšie a výhodnejšie aj pre podnikateľov. Elektrické autá majú väčšinou podstatne vyššiu obstarávaciu cenu, no na prevádzke batériového auta sa dá v istých situáciách ušetriť aj viac než 10 000 € ročne, o čom svedčí porovnanie, ktoré na Twitteri zverejnil @elegantnikuryr.
Požívateľ vytvoril prehľadnú infografiku, v ktorej porovnáva prevádzkové náklady Tesly Model 3 a Škody Superb 2.0 TSI v situácii, že obe autá boli využívané ako taxislužba. V tomto prípade sa jednalo o Škodu vo výbave L&K, ktorá s motorom 2.0 TSI začína na sume 44 500 €. Nemáme informáciu, o akú Teslu Model 3 sa jednalo, no najlacnejší Model 3 aktuálne v Česku stojí 46 000 € aj s daňou.
Cenový rozdiel medzi elektromobilom a spaľovákom teda v tomto prípade môžeme zanedbať, hoci Superb je priestorovo výrazne väčšie auto.
Za rok ušetrí elektromobil cez 10 000 €
Autor príspevku získal dáta priamo od spoločnosti, ktorá obe vozidlá prevádzkuje ako taxi. Na základe ich účtovníctva má teda spoločnosť dokonalý prehľad o tom, koľko minuli na pohonné hmoty či nabíjanie, ale aj na ďalej servis či poistenie.
Jak jsem slíbil tady infografika porovnání nákladů když děláte osobní přepravu/delivery s EV a spalovacím vozem.
Čísla jsou sice zajímavá, ale pro mě je hodnotnější že se mě povedlo dokopat byť jediného člověka, aby znal svý náklady.
Vemte si z každý z čísel co potřebujete 😎 pic.twitter.com/18O7Kchtd8
— elegantní kurýr (@elegantnikuryr) January 15, 2023
Za rok prevádzky najazdili obe autá cez 50 000 km, v prípade Tesly to bolo ešte o pár tisíc viac. Nabíjanie Tesly stálo dokopy cez 60 000 korún (2 500 €), pričom tankovanie benzínovej Škody vyšlo až na 313 000 korún, v prepočte šokujúcich 13 000 €. Len na palive elektromobil firme ušetril viac než 10 000 € za rok.
Benzínový dvojliter ako taxík?
V prípade výpočtov však treba upozorniť na jeden zásadný fakt. Výber motora 2.0 TSI ako motorizácie pre vozidlo taxi s takto vysokým ročným nájazdom v praxi takmer absolútne nedáva zmysel.
Jednoduchý výpočet, ktorý by zvažoval cenu benzínu vo výške 40 CZK / liter hovorí, že Superb mal spotrebu na úrovni 15 litrov na 100 km.
Takýto údaj spochybňujú aj mnohí diskutéri pod príspevkom na Twitteri. Autor však reaguje, že ide o reálne dáta z účtovníctva firmy, respektíve, že motorizácia TSI je len orientačná a príspevok má za úlohu skôr prinútiť ľudí poznať svoje reálne náklady v spojení s vozidlom.
Úver, pravdepodobne aj s poistením vyšli takmer rovnako a pohybovali sa na úrovni 12 300 €. Elektromobil výrazne ušetril aj na servise v pomere 4 000 korún (170 €) ku 18 200 korunám (760 €).
Výsledný sumár
Celkové ročné náklady na Teslu Model 3 vyšli na 15 700 €, zatiaľ čo v prípade Škody Superb to bolo niečo vyše 27 000 €. Elektromobil teda za rok dokázal firme ušetriť cez 12 000 €. V prepočte na 100 km jazdy to vychádza na 29 €, respektíve 53 € v prípade Škody.
Ak by aj došlo k rapídnemu opotrebeniu akumulátora v prípade Tesly, jeho výmena by zrejme nestála viac než 20 000 €. Firma by tak mohla batériu meniť každé dva roky a aj tak by stále s elektromobilom ušetrila. K takému niečomu ale s najväčšou pravdepodobnosťou nedôjde, nakoľko záruka na akumulátor je v prípade Tesly až 8 rokov, respektíve 160 000 km.
Ak by teda k poškodeniu či výraznému opotrebeniu batérie došlo do troch rokov, pri ročnom nájazde 50 000 km by bola jej výmena zdarma.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené