Analytická spoločnosť Parrot Analytics sa v najnovšej štúdii pozrela na to, ako veľmi divákov láka originálna produkcia streamovacích služieb. Ukazuje sa, že Netflix aj napriek pravidelnej dávke hitov zďaleka neprodukuje obsah, po ktorom diváci túžia najviac. O téme informuje Techradar.

Opäť vyhráva Apple

Analýza ukázala, že diváci chcú najviac sledovať obsah streamovacieho trpaslíka v podobe Apple TV+. Apple je známy svojou filozofiou produkcie kvality nad kvantitou, čo sa mu, zdá sa, vypláca.

Dáta ukazujú, že medzi 1. januárom 2023 a 31. augustom 2023 sa originály Apple TV+ s veľkým náskokom v USA tešili najvyššiemu diváckemu záujmu. Až 51 % seriálov služby zaznamenalo medzi americkými divákmi zvýšený záujem o sledovanie oproti priemeru na trhu.

Pri Netflixe toto percento predstavuje necelých 20 %, čo znamená, že iba každý piaty originál služby chceli diváci vidieť viac, ako bol americký priemer. Najhoršie zo štatistiky vychádza Amazon Prime Video, ktorého produkcia fanúšikov televíznej zábavy takmer vôbec nezaujíma. Iba 14 % z produkcie Amazonu divákov zaujalo viac ako bol priemer.

Parrot Analytics

Netflix na chvoste aj v ďalšom ukazovateli

Analýza Parrot Analytics síce ukazuje divácky dopyt po origináloch jednotlivých streamovacích služieb, nie je však jasné, koľko divákov si nakoniec daný seriál aj pozrelo. Štúdia rovnako neuvádza, koľko času diváci strávili sledovaním titulov na jednotlivých službách.

Dáta však nemusia byť ďaleko od pravdy, keďže vysoký dopyt po seriáloch Apple TV+ nezávisle dokazuje aj analýza portálu Statista. V tomto prípade sa už štúdia nesústredí na americký, ale globálny trh, pričom výsledky za rok 2022 odhaľujú rovnaký trend.

Ukazuje sa, že produkcia Apple zaznamenáva až štvornásobne väčší divácky záujem oproti globálnemu priemeru. Nasledujú služby Paramount+ a Showtime, ktoré sú u nás dostupné pod službou SkyShowtime.

V tomto prípade sa na úspechu s istotou podpísali hity od Taylora Sheridana ako Yellowstone, Starosta Kingstownu či Tulsa King, ktoré sa minulý rok tešili vynikajúcim hodnoteniam i vysokej sledovanosti.

Aj v tomto prípade sa ukazuje, že originálna tvorba Netflixu nie je medzi divákmi taká populárna, ako sa môže zdať. Originály streamovacej jednotky totiž v priemere budili iba dvojnásobne väčší divácky záujem oproti priemeru. Aj pri analýze Statista najhoršie vyšla streamovacia služba Amazonu, ktorej to s originálnou tvorbou zatiaľ príliš nevychádza.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú