Trojročný spaľovák je lacnejší ako trojročný elektromobil, v zásadnej oblasti je však na tom horšie
Najazdiť desaťtisíce kilometrov za rok elektromobilom už nie je v roku 2023 žiaden problém. Priemerné elektromobily ponúkajú dojazd v reálnych podmienkach cez 300 km na jedno nabitie a s takýmto dojazdom sa už dajú prekonávať aj dlhé trasy. iSeeCars vypracovalo analýzu, ktorá odhaľuje, ktoré elektromobily majú najvyšší ročný priemerný nájazd. Na prvých štyroch miestach sa objavili autá jednej automobilky.
Šéfredaktor FonTech.sk, Dávid Igaz, v jednom z rozhovorov prezradil, že ročne najazdí elektromobilom cez 40 000 kilometrov. Nevyužíva pritom žiaden model s veľkou batériou. Takýto nájazd dokáže spraviť s Citroenom e-C4, ktorý má pomerne malú, len 45 kWh batériu a reálny dojazd okolo 250 km v kombinovaných podmienkach.
Do elektromobilu presedlal zo Škody Superb, na ktorej ročne prejazdil aj 300 eur. S elektrickou C4 dokázal svoje výdavky stiahnuť minimálne o polovicu v závislosti od toho, kde a ako nabíja. Jeho prípad je ale v prvom rade dôkaz, že ročný nájazd niekoľko desiatok tisíc kilometrov na elektrickom aute už dnes nie je žiadnym problémom.
Aj ak ale jedna značka áut výrazne dominuje nad ostatnými. iSeeCars vytvoril analýzu, kde sa pozrel na priemerný nájazd trojročných jazdeniek. Z analýzy okrem iného vyplýva aj fakt, že spaľováky vo veku 3 roky majú v priemere „nabehaných“ ešte o pár tisíc kilometrov viac.
Prvé štyri miesta obsadila jedna značka
Na prvých štyroch miestach s najvyšším priemerným nájazdom sa umiestili elektromobily značky Tesla. Najviac pritom nabehajú majitelia veľkého Modelu X. V priemere pri trojročnom aute to vychádza na 16 700 km ročne.
Druhá je Tesla Model Y s priemerným ročným nájazdom cca 16 400 km, za ktorou sa nachádza Model 3 a Model S s nájazdom 16 000 km, respektíve 15 000 km za rok.
Priemer všetkých trojročných elektromobilov zahrnutých do analýzy je 14 580 km, takže všetky Tesly ročne najazdia viac. Prekvapivo na poslednej priečke sa umiestnil luxusný elektromobil Porsche Taycan, pričom jeho majitelia v priemere najazdia ročne iba 7 800 km.
Trojročný elektromobil je drahší, no má nabehaných menej km než spaľovák
Analýza tiež porovnala priemerný nájazd a cenu trojročných elektromobilov a spaľovákov. Zatiaľ čo elektromobil v období troch rokov najazdí ročne priemerne 14 580 km, pri spaľováku je to viac, presnejšie 20 530 km.
Priemerná cena trojročného elektromobilu sa pohybuje na úrovni 42 000 €, no priemerná cena trojročného spaľováku je na úrovni 28 650 €. Za týmto faktom stoja dve veci. Prvou je, že na trhu stále chýbajú cenovo dostupnejšie elektromobily, no to by sa postupom času malo zlepšiť.
Druhý fakt je ten, že elektromobily majú v priemere nižší nájazd a práve ten výrazne ovplyvňuje predajnú cenu auta. Rovnaké vozidlo s tým istým rokom výroby a nájazdom 100 000 km bude pochopiteľne drahšie ako to isté auto, ktoré má najazdených už vyše 200 000 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sieť drogérií dm sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Môže spôsobiť hnačky a vracanie
„Z tatranského tigra sme sa stali zmäteným mačiatkom,“ varuje expert. Slováci sedia na historickom objeme peňazí
Existuje alternatíva voči vláde? Prieskum ukázal, že Slovensko je rozdelené, prekvapili najmä voliči Hlasu
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
Pellegrini prvýkrát prehovoril o pôžičke od sestry. „Nie je oligarcha. Som rád, že mi mohla požičať“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
Dátové centrá miznú pod vodou. Čína objavila spôsob, ako znížiť spotrebu energie o 90 %
Toto nemá ešte nikto. Kia spúšťa technológiu, ktorá ukáže pravdu o batérii EV v reálnom čase
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP