Trojročný spaľovák je lacnejší ako trojročný elektromobil, v zásadnej oblasti je však na tom horšie
Najazdiť desaťtisíce kilometrov za rok elektromobilom už nie je v roku 2023 žiaden problém. Priemerné elektromobily ponúkajú dojazd v reálnych podmienkach cez 300 km na jedno nabitie a s takýmto dojazdom sa už dajú prekonávať aj dlhé trasy. iSeeCars vypracovalo analýzu, ktorá odhaľuje, ktoré elektromobily majú najvyšší ročný priemerný nájazd. Na prvých štyroch miestach sa objavili autá jednej automobilky.
Šéfredaktor FonTech.sk, Dávid Igaz, v jednom z rozhovorov prezradil, že ročne najazdí elektromobilom cez 40 000 kilometrov. Nevyužíva pritom žiaden model s veľkou batériou. Takýto nájazd dokáže spraviť s Citroenom e-C4, ktorý má pomerne malú, len 45 kWh batériu a reálny dojazd okolo 250 km v kombinovaných podmienkach.
Do elektromobilu presedlal zo Škody Superb, na ktorej ročne prejazdil aj 300 eur. S elektrickou C4 dokázal svoje výdavky stiahnuť minimálne o polovicu v závislosti od toho, kde a ako nabíja. Jeho prípad je ale v prvom rade dôkaz, že ročný nájazd niekoľko desiatok tisíc kilometrov na elektrickom aute už dnes nie je žiadnym problémom.
Aj ak ale jedna značka áut výrazne dominuje nad ostatnými. iSeeCars vytvoril analýzu, kde sa pozrel na priemerný nájazd trojročných jazdeniek. Z analýzy okrem iného vyplýva aj fakt, že spaľováky vo veku 3 roky majú v priemere „nabehaných“ ešte o pár tisíc kilometrov viac.
Prvé štyri miesta obsadila jedna značka
Na prvých štyroch miestach s najvyšším priemerným nájazdom sa umiestili elektromobily značky Tesla. Najviac pritom nabehajú majitelia veľkého Modelu X. V priemere pri trojročnom aute to vychádza na 16 700 km ročne.
Druhá je Tesla Model Y s priemerným ročným nájazdom cca 16 400 km, za ktorou sa nachádza Model 3 a Model S s nájazdom 16 000 km, respektíve 15 000 km za rok.
Priemer všetkých trojročných elektromobilov zahrnutých do analýzy je 14 580 km, takže všetky Tesly ročne najazdia viac. Prekvapivo na poslednej priečke sa umiestnil luxusný elektromobil Porsche Taycan, pričom jeho majitelia v priemere najazdia ročne iba 7 800 km.
Trojročný elektromobil je drahší, no má nabehaných menej km než spaľovák
Analýza tiež porovnala priemerný nájazd a cenu trojročných elektromobilov a spaľovákov. Zatiaľ čo elektromobil v období troch rokov najazdí ročne priemerne 14 580 km, pri spaľováku je to viac, presnejšie 20 530 km.
Priemerná cena trojročného elektromobilu sa pohybuje na úrovni 42 000 €, no priemerná cena trojročného spaľováku je na úrovni 28 650 €. Za týmto faktom stoja dve veci. Prvou je, že na trhu stále chýbajú cenovo dostupnejšie elektromobily, no to by sa postupom času malo zlepšiť.
Druhý fakt je ten, že elektromobily majú v priemere nižší nájazd a práve ten výrazne ovplyvňuje predajnú cenu auta. Rovnaké vozidlo s tým istým rokom výroby a nájazdom 100 000 km bude pochopiteľne drahšie ako to isté auto, ktoré má najazdených už vyše 200 000 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Za úplnu banalitu zaplatíš 5 000 €. V EÚ zvažujú pokutovú reformu, ktorá môže byť pre Slovákov devastačná
Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tisíce Slovákov môžu vlastniť pôdu po predkoch: Štát zverejnil zoznam neznámych dedičov
Na Slovensku budeme platiť novú digitálnu daň. Inšpirovali sme sa Indiou, do rozpočtu má priniesť 100 miliónov eur
Farmár našiel sudy s miliónmi. Môže ísť o jeden z najväčších pokladov Pabla Escobara
„Tržby 1,114 miliardy eur a jedna objednávka každé 2 sekundy“: Tomáš Čupr hlási hrubý zisk 389 miliónov eur
AKTUÁLNE: Desiatky hasičov zasahujú pri požiari bytu. Dve deti sa nepodarilo zachrániť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Slováci si našli nový koníček. Dovážajú rekordný počet áut, majú na to dobrý dôvod
Slovensku môže priniesť až 100 miliónov eur ročne. MIRRI navrhuje zaviesť novú „spravodlivú“ daň
Najväčší dovozca energií sa zmenil na vývozcu a láme rekordy. Mocnosť mení globálny trh s pohonnými hmotami
Pre rýchly vstup do EÚ urobia nemožné. Tento štát chce mať ministerstvo riadené umelou inteligenciou
Jediná krajina produkuje viac plastu než šesť ďalších dokopy. Zverejnili „rebríček hanby“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP