Trojročný spaľovák je lacnejší ako trojročný elektromobil, v zásadnej oblasti je však na tom horšie
Najazdiť desaťtisíce kilometrov za rok elektromobilom už nie je v roku 2023 žiaden problém. Priemerné elektromobily ponúkajú dojazd v reálnych podmienkach cez 300 km na jedno nabitie a s takýmto dojazdom sa už dajú prekonávať aj dlhé trasy. iSeeCars vypracovalo analýzu, ktorá odhaľuje, ktoré elektromobily majú najvyšší ročný priemerný nájazd. Na prvých štyroch miestach sa objavili autá jednej automobilky.
Šéfredaktor FonTech.sk, Dávid Igaz, v jednom z rozhovorov prezradil, že ročne najazdí elektromobilom cez 40 000 kilometrov. Nevyužíva pritom žiaden model s veľkou batériou. Takýto nájazd dokáže spraviť s Citroenom e-C4, ktorý má pomerne malú, len 45 kWh batériu a reálny dojazd okolo 250 km v kombinovaných podmienkach.
Do elektromobilu presedlal zo Škody Superb, na ktorej ročne prejazdil aj 300 eur. S elektrickou C4 dokázal svoje výdavky stiahnuť minimálne o polovicu v závislosti od toho, kde a ako nabíja. Jeho prípad je ale v prvom rade dôkaz, že ročný nájazd niekoľko desiatok tisíc kilometrov na elektrickom aute už dnes nie je žiadnym problémom.
Aj ak ale jedna značka áut výrazne dominuje nad ostatnými. iSeeCars vytvoril analýzu, kde sa pozrel na priemerný nájazd trojročných jazdeniek. Z analýzy okrem iného vyplýva aj fakt, že spaľováky vo veku 3 roky majú v priemere „nabehaných“ ešte o pár tisíc kilometrov viac.
Prvé štyri miesta obsadila jedna značka
Na prvých štyroch miestach s najvyšším priemerným nájazdom sa umiestili elektromobily značky Tesla. Najviac pritom nabehajú majitelia veľkého Modelu X. V priemere pri trojročnom aute to vychádza na 16 700 km ročne.
Druhá je Tesla Model Y s priemerným ročným nájazdom cca 16 400 km, za ktorou sa nachádza Model 3 a Model S s nájazdom 16 000 km, respektíve 15 000 km za rok.
Priemer všetkých trojročných elektromobilov zahrnutých do analýzy je 14 580 km, takže všetky Tesly ročne najazdia viac. Prekvapivo na poslednej priečke sa umiestnil luxusný elektromobil Porsche Taycan, pričom jeho majitelia v priemere najazdia ročne iba 7 800 km.
Trojročný elektromobil je drahší, no má nabehaných menej km než spaľovák
Analýza tiež porovnala priemerný nájazd a cenu trojročných elektromobilov a spaľovákov. Zatiaľ čo elektromobil v období troch rokov najazdí ročne priemerne 14 580 km, pri spaľováku je to viac, presnejšie 20 530 km.
Priemerná cena trojročného elektromobilu sa pohybuje na úrovni 42 000 €, no priemerná cena trojročného spaľováku je na úrovni 28 650 €. Za týmto faktom stoja dve veci. Prvou je, že na trhu stále chýbajú cenovo dostupnejšie elektromobily, no to by sa postupom času malo zlepšiť.
Druhý fakt je ten, že elektromobily majú v priemere nižší nájazd a práve ten výrazne ovplyvňuje predajnú cenu auta. Rovnaké vozidlo s tým istým rokom výroby a nájazdom 100 000 km bude pochopiteľne drahšie ako to isté auto, ktoré má najazdených už vyše 200 000 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené