Prehľad: Na nový elektromobil ti stačí aj 16 000 €. Týchto 5 je na Slovensku najlacnejších
Citroën ë-C3
Citroën ë-C3 je praktický a priestranný elektromobil, ktorý je ideálny aj pre rodiny. Dojazd 320 km ti umožní aj dlhšie cesty bez nutnosti nabíjania. Ako sme navyše informovali v samostatnom článku, tento elektromobil Slovákov prekvapil nielen nízkou cenou, ale aj miestom, kde sa vyrába.

- Cena: od 23 300 €
- Dojazd: 320 km
- Výkon: 136 koní
- Kapacita batérie: 50 kWh
Škoda Citigoᵉ iV
Škoda Citigoᵉ iV je spoľahlivý a komfortný elektromobil, ktorý je ideálny pre bežné denné jazdenie. Dojazd 260 km ti umožní aj kratšie výlety po krajine. Aj tento lacný elektromobil sme podrobili testovaniu a jeho výsledky si môžeš prečítať v rozsiahlej recenzii, kde sa dozvieš, prečo sme sa doň absolútne zamilovali.

- Cena: od 19 990 €
- Dojazd: 260 km
- Výkon: 82 koní
- Kapacita batérie: 36,8 kWh
Každý siedmy elektromobil môže byť obeťou podvodu
Kúpa ojazdeného vozidla by mala byť vzrušujúcou záležitosťou, ale nedostatok transparentnosti na trhu s ojazdenými vozidlami je frustrujúci. Situácia sa nezmenila ani s rastúcim počtom elektromobilov. Aj keď mnohí prechádzajú na elektromobily, aby znížili emisie, náklady na prevádzku a údržbu, štúdia spoločnosti carVertical ukazuje, že elektromobily sa môžu ľahko stať obeťou podvodu s počtom najazdených kilometrov.
Žiaľ, aj u každého elektromobilu je možné zmeniť stav tachometra – používajú rovnaké digitálne tachometre ako všetky ostatné vozidlá. V skutočnosti sa digitálne tachometre dajú oveľa ľahšie manipulovať v porovnaní s mechanickými, ktoré sa nachádzajú v starších vozidlách.

Zíde sa pripomenúť, že 15,6 % všetkých vozidiel v Európe má stočené najazdené kilometre. Podiel elektromobilov so stočenými kilometrami je podobný u 13,4 % všetkých elektromobilov došlo ku zmene počítadla kilometrov. Z toho vyplýva, že kupujúci ojazdených elektrických vozidiel a vozidiel na fosílne palivá čelia takmer rovnakému riziku podvodov s počtom najazdených kilometrov.
Štyri z desiatich EV boli účastníkmi nehody
Zaujímavosťou je, že každé druhé ojazdené vozidlo v Európe malo nehodu? Až 43,6 % ojazdených elektromobilov bolo tiež účastníkom nehody, takže počet dopravných nehôd v prípade elektromobilov je takmer rovnaký. Okrem toho elektromobily slúžia väčšinou na prepravu do práce v meste, takže počet nehôd sa bude pravdepodobne zvyšovať so starnutím vozového parku elektromobilov.
Nehody v cestnej premávke môžu byť menšie alebo väčšie, čo môže mať za následok deformácie rámu a hnacieho ústrojenstva, predčasnú koróziu a poškodenie EV batérií. Mnohé z týchto poškodení sa dajú opraviť, ale poškodené batérie v elektromobiloch sa musia vymeniť, aby sa predišlo ich nedostatku alebo nebezpečenstvu požiaru. Nové batériové bloky sú nákladné a niektorí vodiči sa namiesto toho pokúsia predať svoje vozidlo ako keby bolo „bez nehody“.
Stočené tachometre skrývajú skutočný stav batérie
Stav tachometra je vynikajúcim nástrojom na posúdenie stavu vozidla. Väčšina výrobcov elektrických vozidiel poskytuje na batérie záruku minimálne na 100 000 km. Bežne však môžu vydržať viac ako 320 000 km – u Tesiel s LFP batériou dokonca výrobca hovorí, že vydržia aj 1 milión kilometrov.

Počet najazdených kilometrov vozidla môže pomôcť určiť, koľko energie ešte zostáva v batérii. Problémom je, že sa nemôžeš spoliehať výlučne na údaj o najazdených kilometroch, pretože môže byť falošný a počítač životnosti batérie môže byť zresetovaný. Podvodníci ho môžu upraviť v priebehu niekoľkých minút, čo znamená, že je dobré prijať ďalšie opatrenia, aby si sa uistil, že vozidlo stojí za požadovanú cenu.
„V závislosti od výkonu a kapacity môže výmena batérie stáť desiatky tisíc eur alebo dokonca polovicu hodnoty vozidla. Ide o najdrahšiu časť elektromobilu, hoci vo všeobecnosti je údržba elektromobilov v porovnaní s vozidlami so spaľovacími motormi lacnejšia,“ hovorí Matas Buzelis, vedúci oddelenia komunikácie spoločnosti carVertical.
Predajcovia ojazdených vozidiel môžu získať viac peňazí za svoje vozidlá tým, že manipulujú s počtom najazdených kilometrov, preto podvody so stočenými kilometrami v dohľadnej dobe nezmiznú. Podvodníci sa prispôsobujú novým technológiám v moderných autách a trendy ukazujú, že ani elektrifikácia vozových parkov tento problém nevyrieši.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Bratislave má vyrásť megaprístav za 680 miliónov eur. Projekt vyvolal obrovskú vlnu odporu (FOTO)

Prešov vymenil za Chicago: Pracoval som do noci, aby rodičia netušili, čo pripravujem, kým som si nebol istý, že to dokážem

Končí éra lacných nákupov: Balíky z obľúbených e-shopov Slovákov už neprejdú zadarmo

Epsteinove e-maily odhaľujú nečakané prepojenie na Slovensko. Známy slovenský diplomat dostával rady od finančníka

Košickí študenti prekvapili Pellegriniho a Druckera kriedou: „Dajce nám už všickym pokoj“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Lacné balíky z Číny skončia skôr, než sa očakávalo. EÚ pritvrdzuje a chystá sa urýchlene konať
Putinova vízia sa rúca. 8 európskych štátov prispeje Ukrajine obrovskými peniazmi na nákup zbraní od USA
Polícia varuje: Zlodeji začali na Slovensku organizovane kradnúť drahú autosúčiastku, majú vytypovanú značku
Európska komisia vyšetruje Google kvôli zákernej veci. Američania vraj konajú neférovo
Chcú stabilizovať ceny elektriny a vody. ÚRSO pripravuje plán, koľko budú domácnosti platiť za energie
AKTUÁLNE: Európsky parlament chce sprísniť emisné ciele, povolenky ETS2 však odloží
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Bratislave má vyrásť megaprístav za 680 miliónov eur. Projekt vyvolal obrovskú vlnu odporu (FOTO)

Prešov vymenil za Chicago: Pracoval som do noci, aby rodičia netušili, čo pripravujem, kým som si nebol istý, že to dokážem

Končí éra lacných nákupov: Balíky z obľúbených e-shopov Slovákov už neprejdú zadarmo

Epsteinove e-maily odhaľujú nečakané prepojenie na Slovensko. Známy slovenský diplomat dostával rady od finančníka

