Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Možno si aj na svojom smartfóne spozoroval viaceré chýbajúce funkcionality Messengeru, respektíve Instagramu. Facebook sa týmto pripravuje na zmeny v pravidlách ochrany súkromia, ktoré nadídu do platnosti 21. decembra, informuje BBC.

Chýbajúce funkcie sú dôsledkom notifikácie na hlavnej obrazovke Messengeru, upozorňujúcej na nadchádzajúce zmeny európskych zákonov, o ktorej sme prednedávnom informovali. Facebook nás zároveň uisťuje, že robia všetko preto, aby obľúbené vychytávky vrátili späť čím skôr.

Upozornenie o zmenách v Messengeri

Zdroj zároveň uvádza, že základné četovanie a videohovory ovplyvnenú nie sú a ani v blízkej budúcnosti nebudú. Zároveň musíš brať na vedomie, že zmeny prebiehajú na vzdialených serveroch, takže dočasnému odstráneniu funkcií sa žiadnym spôsobom nevyhneš.

Už aj na redakčných zariadeniach pozorujeme absenciu nami stanovených prezývok pre konkrétne osoby, nemožnosť posielania videí alebo fotiek upravených vstavanými AR filtrami alebo chýbajúcu históriu odoslaných fotiek a videí.

Odstránenie funkcií je len preventívnym opatrením

Podľa dostupných informácií chýbať by mali aj ankety v skupinových konverzáciách. Facebook oficiálny zoznam dočasne zablokovaných funkcionalít neposkytol, keďže ich podľa všetkého každou chvíľou vráti späť. Na margo rozporného (voči EÚ) API Messengera, sa Facebook v oficiálnom stanovisku vyjadril:

Stále určujeme najlepší spôsob, ako tieto funkcie vrátiť späť. Trvá určitý čas, kým sa znovu vyvinú produkty tak, aby fungovali bez problémov pre ľudí a zároveň vyhovovali novým predpisom.“

Nariadenia EÚ sa týkajú spôsobu zaobchádzania s dátami, ktoré používatelia zdieľajú prostredníctvom komunikačných aplikácií. Aby sa vyhli problémom s EÚ podobným tým zo septembra tohto roka, vývojári najrozšírenejšej sociálnej siete robia všetko preto, aby sa zavďačili európskym úradom.

Pixabay

Podobné opatrenia pritom musel vykonať aj Google s e-mailovým klientom Gmail. Ten však postavil konzumentov pred možnosť využívania smart funkcií, čím chcel od nich rovnako ako Facebook získať povolenie k používateľským dátam. Aj v tomto prípade išlo o „nátlak“ úradov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú