Toto poteší každého záujemcu o elektromobil. Dve veľké značky vyrobia model s ideálnou cenou pre väčšinu Slovákov
Americký koncern General Motors (GM) a japonská automobilka Honda budú spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektrické vozidlá, idú tak v úplnom protiklade s tým, čo pred pár hodinami oznámil Volkswagen, ktorý tento segment takmer úplne opustí a bude sa sústrediť na prémiové autá s vyššou maržou.
Automobiky tak plánujú rozšíriť svoje partnerstvo, ktoré už zahŕňa modely poháňané plynom, batérie a technológiu autonómneho riadenia. Plánujú vytvoriť novú architektúru založenú na batérii Ultium EV od GM, ktorá sa bude používať predovšetkým pre malé SUV, pričom prvé modely budú dostupné v Severnej Amerike v roku 2027, uviedli v utorok (5. 4.) v spoločnom vyhlásení.
Elektromobil hlboko pod 30-tisíc eur
Cieľom spoločného projektu je výroba elektrických vozidiel, ktorých cena bude nižšia ako plánovaná cena 30 000 USD (27 349,80 eura) modelu Chevrolet Equinox.

„GM a Honda sa podelia o svoje najlepšie technológie, dizajn a výrobné stratégie, aby mohli dodávať cenovo dostupné a žiadané elektromobily v globálnom meradle vrátane našich kľúčových trhov v Severnej Amerike, Južnej Amerike a Číne,“ uviedla vo vyhlásení generálna riaditeľka GM Mary Barrová.
Spolupráca predstavuje významný krok smerom k demokratizácii elektrických vozidiel, z ktorých väčšina je drahá a mimo dosahu mnohých spotrebiteľov. GM a Honda veria, že spojením síl môžu rýchlejšie znížiť náklady na batérie a vyvinúť elektromobily za ceny, ktoré prekonajú aj lídra na trhu Tesla.
Obe automobilky už spolupracujú na vodíkových palivových článkoch od roku 2013 a nedávno oznámili spoluprácu na batériách pre EV, vozidlách poháňaných plynom a technológii autonómneho riadenia.
Honda sa minulý rok stala prvou japonskou automobilkou, ktorá oznámila, že prestane predávať vozidlá na benzín do roku 2040. GM plánuje do roku 2025 vyrobiť a predať 30 elektromobilov a eliminovať vozidlá s benzínovým a naftovým pohonom o desať rokov neskôr.
„Honda sa zaviazala dosiahnuť cieľ uhlíkovej neutrality na globálnej báze do roku 2050, čo si vyžaduje zníženie nákladov na elektrické vozidlá, aby bolo vlastníctvo EV možné pre čo najväčší počet zákazníkov,“ uviedol v utorňajšom vyhlásení generálny riaditeľ Hondy Tošihiro Mibe.
Jedna z najväčších spoluprác v automobilovom priemysle
GM a Honda spoločne vyvíjajú tiež motory a športovo-úžitkové vozidlá s cieľom znížiť náklady a presmerovať výdavky na elektromobily. Spoločnosti v roku 2020 oznámili plány na spoluprácu aj pri nákupe dielov a materiálov a pri výskume.
Spojenie s GM v roku 2020 bolo veľkým krokom pre japonskú automobilku, ktorá sa dlho vyhýbala veľkým strategickým alianciám.

Minulý mesiac Honda oznámila plány na spojenie síl s technologickým gigantom Sony Group pri vývoji áut na batérie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

Nehnuteľnosť vs. fond: AI a expert prezradili, do čoho sa Slovákom oplatí investovať viac

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
-
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

Putin mení tón po 3 rokoch vojny na Ukrajine. Z triumfálnej invázie je mierová misia

Nehnuteľnosť vs. fond: AI a expert prezradili, do čoho sa Slovákom oplatí investovať viac

