Toto je auto s najdrahším servisom na svete. Mercedes vyrobil beštiu, ktorá po 50 000 km stojí viac ako vila
Nie darmo sa hovorí, že kto chce mať doma opicu, musí mať aj na banány. V preklade to znamená, že drahé, luxusné a exotické veci niečo stoja aj z hľadiska údržby a starostlivosti o ne. Inak to nie je ani pri luxusnom Mercedes-AMG One. Ako informuje Mercedes Blog, jedna návšteva servisu s týmto autom ťa môže vyjsť viac ako dom v lukratívnych bratislavských oblastiach.
Mercedes AMG One je vskutku pôsobivé auto. V podstate ide o „Formulu 1“ na bežné cesty, nakoľko automobilka pri tomto voze použila práve technológie z F1. O pohon sa stará 1,6-litrová benzínová V6 a celkový výkon pohonnej sústavy činí 1 063 koní.
Ešte famóznejšie sú hodnoty zrýchlenia. Z 0 na 100 km/h to zvládne tento hyperšport za 2,9 sekundy, 200 km/h dosiahne za 7 sekúnd a cez 300 km/h sa rýchlomer preklopí za 15,6 sekundy. Maximálka je stanovená na 352 km/h. Chcel by si Formulu 1, s ktorou môžeš legálne jazdiť po cestách? Priprav si poriadny balík peňazí, stojí viac ako 2,75 milióna eur, no tu ale výdavky ani zďaleka nekončia.
Jeden servis za cenu domu na Slavíne
Údržba techniky z F1 niečo stojí. Luxusný superšport by mal podľa Mercedes blogu navštíviť servis každých 50 000 km. A cena? Tá sa môže za jednu prehliadku vyšplhať až na 850 000 €.
Do servisu je potrebné s týmto autom jazdiť častejšie než spomínaných 50 000 km. Jedná sa však o bežné, nie až tak drahé prehliadky. Vzhľadom na zložité technológie použité v aute ale musia technici po 50 000 km vykonať generálnu prehliadku hnacieho ústrojenstva a v prípade potreby ho celé vymeniť, čo sa vo finále môže pretaviť do astronomickej sumy.
Koniec koncov, takýto scenár dáva zmysel, nakoľko aj monoposty F1 menia motor niekoľkokrát za sezónu. Aby mohol 1,6 litrový agregát produkovať tak ohromný výkon, musí byť v absolútne dokonalom stave a rozhodne sa opotrebúva výraznejšie než bežný legálny motor s objemom 1600 cm3.
Pravidelné servisné prehliadky, kde sa mení olej a filtre, by sa mali s Mercedes AMG One vykonávať každý rok alebo každých 5 000 km. Automobilka ale neuviedla, koľko tieto úkony stoja.
Servis luxusného Mercedes AMG One stojí viac než dom v Bratislave
Rozhodne ale ide o auto s najdrahším servisom na svete. Už tri generálne opravy po nájazde 150 000 km môžu majiteľa v najhoršom prípade vyjsť takmer toľko, čo úplne nové auto.
Na druhej strane, s takýmto kúskom väčšinou ľudia nerobia desiatky tisíc kilometrov ročne. Luxusné superšporty drivú väčšinu času stoja v garáži a vyťahujú sa len „sviatočne“. Ak sa navyše s autom bude jazdiť po normálnych cestách, motor nedostane zabrať tak, ako na okruhu a generálna kontrola sa možno zaobíde bez akejkoľvek investície. Skutočné náklady ale ukážu až prvé reálne návštevy servisov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP