Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Technológie v slovenskej poistnej sfére prešli v posledných rokoch priam revolúciou. Toto sú najzásadnejšie z nich.

Uzatvorenie poistenia len na pár klikov cez smartfón, samoobhliadka vozidla pri uzatváraní havarijného poistenia cez webovú aplikáciu, videoobhliadka škôd či online sledovanie stavu vašej poistnej udalosti, pričom na každú jej zmenu ste upozornení SMS správou. Aj keď vám to možno znie ako poistná hudba budúcnosti, v Generali sú tieto služby realitou už dnes a my vám prezradíme, ako fungujú a ako vďaka nim ušetríte čas a dostanete sa tak k poistnému plneniu rýchlejšie.

Samoobhliadka vozidla

Uzatvorenie havarijného poistenia online je dnes už štandardom. Ak však nepoisťujete úplne nové auto, než poistenie vstúpi do platnosti, je potrebné najskôr obhliadnuť aktuálny stav vozidla, čo zvyčajne robí technik poisťovne. Po obhliadnutí vášho auta s vami spíše tlačivo a zaznamená prípadné poškodenia. Následne dokument zašle na spracovanie do poisťovne.

Tento postup zvyčajne zaberie aj pár dní. V Generali však nemusíte čakať s obhliadkou auta na obhliadajúceho technika, ale hneď po uzatvorení havarijného poistenia online cez ich webstránku si dokáže obhliadku vykonať pomocou webovej aplikácie úplne sami a za pár minút. Aplikácia funguje na báze technológie Auto ML Vision od Google a využíva umelú inteligenciu.

Veľkou výhodou je, že nie je nutné sťahovať ju ani inštalovať do telefónu. Stačí kliknúť na odkaz, ktorý vám príde po uzatvorení havarijného poistenia e-mailom, respektíve v SMS. Používanie aplikácie je jednoduché – sama vás prevedie všetkými potrebnými krokmi a ukáže vám, čo a ako máte nafotiť. Systém navyše každú fotografiu skontroluje, či spĺňa požadované kritériá. V závere už len všetky zaznamenané údaje jednoducho prostredníctvom aplikácie odošlete priamo do poisťovne.

Shutterstock

Sledovanie pomoci

Aj vám sa už určite stala na cestách nečakaná porucha na vozidle a potrebovali ste odtiahnutie a služby autoservisu. V rámci poistenia motorových vozidiel od Generali získavate zadarmo aj užitočné asistenčné služby, ktoré sú vám k dispozícii 24 hodín denne 7 dní v týždni v tých najrôznejších situáciách.

Zabezpečujú napríklad odtiahnutie vozidla do servisu, poskytnutie náhradného vozidla, ubytovanie posádky v prípade nepojazdnosti vozidla, prečerpanie nesprávne natankovaného paliva, repatriáciu vozidla zo zahraničia a mnohé iné.

Ak sa ocitnete na cestách v podobnej situácii, zavolajte asistenčkám a tie vám po oboznámení sa s vaším problémom pošlú hneď pomoc. Na servisákov či odtiahnutie však nemusíte čakať na mieste. Asistenčná služba vám zašle na vaše telefónne číslo esemesku s linkom, na ktorom viete v reálnom čase sledovať blížiacu sa pomoc asistenčného vozidla.

Sledovanie stavu poistných udalostí

Škodu na vašom vozidle môžete v Generali nahlásiť jednoducho online prostredníctvom webstránky alebo klientskej zóny, a to kedykoľvek a kdekoľvek. Tento spôsob nahlasovania výrazne urýchľuje a uľahčuje nielen samotné hlásenie, ale aj spracovanie poistnej udalosti. Stačí, ak zadáte len základné údaje o predmete poistenia, a všetky ostatné údaje sa vám načítajú automaticky.

Online môžete nahrať aj všetky elektronické dokumenty, ako policajnú správu, faktúru zo servisu či fotografie poškodení. Hneď po nahlásení škody sa vám automaticky pridelí číslo zaregistrovanej poistnej udalosti, podľa ktorej môžete svoju poistnú udalosť sledovať v priebehu jej riešenia.

Ak ste v tom zhone na niečo zabudli, systém poisťovne Generali vás na to upozorní a napíše vám, aké chýbajúce dokumenty ešte treba doložiť, aby sa poistná udalosť vybavila čo najrýchlejšie. Navyše o zmene stavu poistnej udalosti či akýchkoľvek servisných informáciách dostanete od Generali aj informáciu formou e-mailu alebo SMS.

Aplikácia Audasmart na výpočet škody

Koľko to asi bude stáť? Táto otázka zišla na um zrejme každému majiteľovi motorového vozidla po tom, ako nahlásil poistnú udalosť do poisťovne. S aplikáciou Audasmart však predpokladanú výšku škody budete vedieť hneď. Stačí, ak vyplníte potrebné údaje a prostredníctvom aplikácie nafotíte poškodenia na vašom vozidle, pričom aplikácia vás bude navádzať, ako to zdokumentovať správne.

Aplikácia vám na záver uvedie výšku predpokladaných nákladov na opravu. Následne máte možnosť prijať výšku plnenia alebo ju odmietnuť, ak s ňou nesúhlasíte. Po odoslaní podkladov  z  aplikácie  Audasmart  všetko skontroluje technik. Ak je všetko v poriadku, vašu škodu začne riešiť likvidátor a následne je poistné plnenie na ceste k vám. Prednosťou Audasmartu je zrýchlenie celého procesu likvidácie vrátane skorého oboznámenia sa s výškou nákladov na opravu.

Shutterstock

Obhliadka škôd cez videohovor

Aj väčšie škody na autách alebo majetku je možné vybaviť rýchlejšie, a to vďaka systému videoobhliadky, s ktorým prišla ako prvá poisťovňa Generali začiatkom roka 2020, keď sa na Slovensku začal boj s covidom. V poisťovni si vtedy lámali hlavu nad tým, ako obhliadať škody, keď osobný kontakt je rizikový, a prišli s týmto inovatívnym riešením.

Videoobhliadka je vlastne bezkontaktné obhliadnutie škôd nahlásenej poistnej udalosti prostredníctvom špeciálneho videohovoru, počas ktorého sa s vami spojí technik poisťovne. Ten vás inštruuje, ako máte poškodenia snímať, pričom samotné video slúži ako podklad aj pre likvidáciu poistnej udalosti.

V Generali si uvedomili, že ide o skvelý nástroj, ktorý má veľké využitie nielen v časoch pandémie, ale vďaka nemu je možné urobiť obhliadku pohotovo aj na diaľku, a to hlavne na miestach, ktoré sú ďaleko na dojazd. V Generali tak na obhliadku svojho poškodeného vozidla nemusíte čakať.

Shutterstock

Pomôže aj chatbot Leon

Ak by ste mali s niečím problém, môžete sa kedykoľvek obrátiť na Leona. Ide o chatbota, ktorý klientom Generali pomôže zaregistrovať poistnú udalosť, zistí jej stav v priebehu riešenia, nájde pobočky poisťovne a dokonca vie uzatvoriť alebo uhradiť poistenie. Takisto vám pomôže aj pri dokladaní potrebných dokumentov k poistnej udalosti, ktoré je vďaka nemu jednoduchšie a rýchlejšie.

Odkaz na chatbota Leona posiela technik alebo likvidátor po prešetrení škody prostredníctvom emailu alebo SMS. Po kliknutí naň vás pozdraví Leon, ktorý vám bude asistovať pri vkladaní chýbajúcich dokumentov. Tie sa automaticky uložia v systéme poisťovne, ktorá tak konkrétnu poistnú udalosť bude môcť rýchlejšie vyriešiť.

Ak chcete tieto technologické novinky zažiť aj vy na vlastnej koži, poistite svoje vozidlo v Generali. Ich ponuku, ako aj viac informácií nájdete na https://www.generali.sk/pre-obcanov/poistenie-auta/.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú