1. Nepraktický dizajn a zbytočná funkcionalita: Nokia N-Gage (2003 – 2005)

Keď sa v roku 2003 herný priemysel a mobilné telefóny začali čoraz viac prepájať, Nokia sa rozhodla využiť túto príležitosť a vytvoriť zariadenie, ktoré spojí herné konzoly a mobilné telefóny do jedného produktu. Výsledkom bol Nokia N-Gage, hybrid medzi hernou konzolou a mobilom, ktorý mal ambíciu konkurovať Game Boy Advance od Nintenda. No namiesto revolúcie sa N-Gage stal jedným z najväčších hardvérových prepadákov.

Najväčší problém bol nezmyselný dizajn. Aby používatelia mohli vymeniť hernú kazetu, museli vypnúť zariadenie, odstrániť zadný kryt a vybrať batériu, čo bolo oproti jednoduchému vkladaniu cartridge do Game Boy extrémne nepraktické. Okrem toho mal N-Gage kuriózne umiestnený reproduktor – nachádzal sa na bočnej hrane zariadenia, takže pri telefonovaní si používatelia museli prikladať telefón k uchu bokom, čo vyzeralo veľmi smiešne a bolo terčom posmechu.

Ďalším veľkým problémom bola ponuka hier. Kým Nintendo malo v tom čase bohatý katalóg kvalitných titulov, hry na N-Gage boli často zle optimalizované a neponúkali dostatočne dobrý herný zážitok. Herné ovládanie bolo nepohodlné, pretože zariadenie využívalo klasickú numerickú klávesnicu namiesto skutočných herných tlačidiel. Výsledkom bolo, že hráči radšej zostali pri tradičných herných konzolách a mobilných telefónoch.

Hoci Nokia sa pokúsila v roku 2004 vydať vylepšenú verziu N-Gage QD, ktorá odstránila niektoré nedostatky, bolo už príliš neskoro – predaje boli slabé a v roku 2005 Nokia celý projekt ukončila. N-Gage ukázal, že aj keď je kombinácia dvoch technológií lákavá, ak nie je dizajn premyslený a použiteľnosť praktická, zákazníci ju odmietnu.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP