3. Príliš veľká závislosť na jednej funkcii: 3D TV (2010 – cca 2015)

Keď sa v roku 2009 dostal do kín film Avatar, spustil celosvetový boom v oblasti 3D technológie. Filmové štúdiá, výrobcovia elektroniky a televízne spoločnosti začali masívne investovať do vývoja 3D obsahu, pričom veľké značky ako Samsung, LG a Sony sa predháňali v produkcii 3D televízorov.

Výrobcovia tvrdili, že 3D televízory budú budúcnosťou domáceho sledovania filmov a seriálov. No v praxi sa ukázalo, že 3D doma nebolo až také atraktívne, ako si firmy mysleli. Hlavný problém spočíval v tom, že celá technológia bola závislá iba na jednej funkcii – 3D obraze. Akonáhle sa nadšenie okolo 3D vytratilo, tieto televízory stratili akúkoľvek pridanú hodnotu oproti bežným modelom.

Ďalším dôvodom neúspechu bol nedostatok kvalitného 3D obsahu. Aj keď niektoré filmy vychádzali na Blu-ray v 3D verzii, väčšina televíznych staníc a streamovacích platforiem túto technológiu neimplementovala. Navyše, nosenie 3D okuliarov bolo nepohodlné a unavujúce, čo odrádzalo bežných divákov.

Výrobcovia si nakoniec uvedomili, že 3D televízory nemajú dlhodobú budúcnosť. Okolo roku 2015 sa prestali vyrábať a trh sa posunul smerom k technológiám ako 4K a HDR, ktoré ponúkali viditeľne lepšiu kvalitu obrazu bez potreby špeciálnych okuliarov.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP