Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ich predstavenie sprevádzali nadšené divácke ovácie, zápal hráčov však po nekonečných odkladoch i prekvapivých udalostiach vystriedalo obrovské sklamanie. Toto je desať herných titulov, na ktoré sa hráči brutálne tešili, no nikdy sa ich nedočkali.

Deep Down

Mala to byť veľká ukážka obrovského potenciálu PlayStation 4 a nového enginu od Capcomu, nakoniec Deep Down zostane na zozname nikdy nevydaných hier. Keď Capcom v roku 2013 odhalil svoj chystaný dungeon crawler, v médiách sa nehovorilo takmer o ničom inom. Free-to-play RPG s dôrazom na kooperáciu bolo splneným snom väčšiny milovníkov dungeon RPG, o veľký hype sa postaral aj vydarený trailer.

Kameňom úrazu sa napokon stal práve nový Panta Rhei engine, pri vývoji ktorého Capcom čelil čoraz väčším problémom. Tie sa napokon stali neprekonateľnými a od tvorby enginu aj samotnej hry sa napokon upustilo. Aj keď sa s Deep Down už väčšina fanúšikov nadobro rozlúčila, v minuloročnom interviewu pre Eurogamer sa producent Capcomu vyjadril, že vývojári to s hrou ešte úplne nevzdali.

Skull & Bones

Po vydaní Assassin’s Creed: Black Flag si herná obec krochkala blahom nad vydarenými námornými súbojmi v hre. O bitkách na mori sa hovorilo tak intenzívne, až sa Ubisoft rozhodol venovať téme samostatnú hru s názvom Skull & Bones. Tá bola ohlásená na E3 v roku 2017, odvtedy sa však vydanie neustále odkladá.

Pôvodný plán vydania hry v roku 2018 bol už dvakrát presunutý, Ubisoft odklady nijak zvlášť nekomentuje a tvári sa, že je všetko v poriadku. V poslednej finančnej správe spoločnosti síce riaditeľ spoločnosti Yves Guillemot potvrdil, že s námornou hrou sa stále počíta, zároveň však Skull & Bones nebude vydaná skôr ako na budúci rok.

Agent

Aj keď pri niektorých tituloch na našom zozname stále existuje reálna šanca, že budú vydané, so špionážnym kúskom od Rockstaru sa môžeš definitívne rozlúčiť. Hra predstavená na E3 v roku 2009 mala byť špionážnou akciou v časoch Studenej vojny a vydaná mala byť exkluzívne pre PlayStation 3.

Aj keď Rockstar pri predstavení deklaroval, že Agent sa vydania dočká možno už na budúci rok (2010), o hre v nasledujúcom období takmer vôbec nehovorilo. Zástupcovia Take-Two, materskej spoločnosti Rockstaru, sa síce tvárili, že vývoj stále prebieha, nové informácie však naďalej neprichádzali. Nádej hráčov stále živila skutočnosť, že Take-Two v rokoch 2013 a 2017 obnovilo licenciu značky, v novembri 2018 sa však spoločnosť trademarku hry definitívne vzdala.

Fable Legends

Nový diel akčnej RPG série Fable mal byť odpoveďou Microsoftu na narastajúcu dominanciu Sony a exkluzívnych titulov pre PlayStation 4. Vydanie Fable Legends bolo naplánované exkluzívne pre Xbox One, neskôr vývojári z Lionhead Studios potvrdili, že kooperačný titul bude vydaný aj na počítače a bude podporovať cross-platform multiplayer.

Hra sa dokonca dočkala aj otvorenej bety, okrem ročného odkladu dátumu vydania však nič nenasvedčovalo tomu, že by jej vývoj mal byť zrušený. O to prekvapivejšie bolo neskoršie vyhlásenie Microsoftu, že Fable Legends bol oficiálne zrušený a štúdio Lionhead sa zatvára. Konkrétny dôvod dodnes nebol špecifikovaný.

Stranger Things

Len pred necelými dvoma rokmi streamovací gigant Netflix odhalil partnerstvo s hernou spoločnosťou Telltale Games, u mnohých považovanú za majstrov v rozprávaní príbehov. Spoločným projektom dvojice mal byť seriálový hit Stranger Things, ktorý mal dostať vlastné herné prevedenie zamerané na nové udalosti odohrávajúce sa medzi druhou a treťou sériou seriálu.

Na jeseň minulého roka sa štúdio Telltale Games dostalo do kritických finančných problémov. Zo dňa na deň bolo prepustených 90% zamestnancov a zrušená bola drvivá väčšina rozpracovaných projektov.

Obeťou prekvapivého krachu sa stal aj očakávaný Stranger Things. Po uzavretí štúdia sa navyše objavila ďalšia prekvapivá správa – Stranger Things mal dostať ešte jedno herné prevedenie, na ktorom mali pracovať indie vývojári z Night School Studio. Hra vyvíjaná v tajnosti mala byť prequelom k titulu od Telltale Games, s uzavretím štúdia však jej vývoj stratil zmysel.

Silent Hills

Sklamaniu sa v hernom svete nevyhli ani fanúšikovia hororu a rešpektovaného herného tvorcu Hidea Kojimu. Ten mal v rokoch 2012-2015 pracovať na survival horore Silent Hills a sľuboval v ňom jeden z najdesivejších zážitkov v hernej histórii. Iste, podobných vyhlásení sme tu mali už desiatky, Kojima však na titule pracoval s talentovaným režisérom Guillermom del Torom, čo strachuchtivých fanúšikov poriadne nabudilo.

Plánovaná exkluzivita pre PlayStation 4 sa v auguste 2014 dočkala interaktívneho dema, ktoré si za mesiac stiahlo viac než milión hráčov a za netradičný nápad si ho mimoriadne pochvaľovali aj herní novinári.

Aj napriek obrovskému hypu a pozitívnej odozve sa hororový titul svojho vydania nikdy nedočkal. Hideo Kojima sa počas nasledujúceho roka rozhádal so svojim zamestnávateľom, herným vývojárom a vydavateľom Konami, a spoločnosť v apríli opustil. Ostro sledovaný rozchod na veľké sklamanie hernej obce sprevádzalo aj zrušenie Silent Hills, za čo si Konami vyslúžili spŕšku ostrej kritiky. Kojima si následne založil vlastné herné štúdio a spoluprácu s Del Torom si zopakoval na kontroverznom post-apokalyptickom titule Death Stranding.

Beyond Good & Evil 2

Dlhých 17 rokov čakajú herní fanúšikovia na pokračovanie úspešnej a oceňovanej akčnej adventúry Beyond Good & Evil. Hra bola pôvodne plánovaná ako trilógia, s pokračovaním sa preto počítalo ako s hotovou vecou, žiadne oficiálne potvrdenia zo strany Ubisoftu však v nasledujúcich rokoch neprichádzali. Tu a tam sa hráčom z rôznych rozhovorov dostalo zopár útržkov o tom, že pokračovanie má byť vo vývoji, do sveta v rokoch 2008 a 2009 dokonca unikla aj dvojica trailerov potvrdzujúca práce na hre.

Až počas hernej výstavy E3 v roku 2017 Ubisoft konečne potvrdil, že Beyond Good & Evil 2 je realitou. Aj toto oznámenie však malo trpkú príchuť, keďže nebol potvrdený dátum vydania ani platformy, na ktoré sa má hra dostať. Jedinou istou vecou podľa je, že Beyond Good & Evil 2 bude prequelom pôvodnej hry, čo mnohých fanúšikov rovnako nepotešilo. Zároveň veľmi neteší ani skutočnosť, že od oznámenia hry sme sa dodnes nedočkali takmer žiadnych nových informácií o nej.

Dead island 2

Je to už takmer šesť rokov, odkedy sme sa dočkali parádneho traileru oznamujúceho príchod Dead Island 2. Pokračovanie úspešnej zombie akcie malo vyjsť ešte v roku 2015, vývojárske štúdio Techland sa však rozkmotrilo so zamestnávateľom a držiteľom práv, spoločnosťou Deep Silver. Namiesto Dead Islandu tak borci z Techlandu odišli pod Warner Bros., kde sa postarali o vznik novej série Dying Ling.

Deep Silver zombie značku najskôr zveril do rúk štúdia Yager (Spec Ops: The Line), kvôli kreatívnym nezhodám však od vývoja hry štúdio upustilo a Dead Island 2 putoval do rúk Sumo Digital (Crackdown 3).

Ani tu však hra nenapredovala podľa predstáv a na zombie titule momentálne pracuje v poradí už štvrté štúdio – Dambuster, ktoré sa v roku 2016  postaralo o nepresvedčivú akciu Homefront: Revolution. Vydanie hry je momentálne naplánované na next-gen konzoly s bližšie neurčeným dátumom vydania.

Star Wars 1313 + Project Ragtag

Univerzum Star Wars sa minulý rok konečne rozrástlo o kvalitné herné prevedenie vo forme Jedi: Fallen Order, mohlo to ale byť podstatne lepšie. V nedávnej minulosti totiž bola zrušená rovno dvojica sľubných Star Wars titulov, s ktorými vydavatelia stratili trpezlivosť.

Prvým mala byť dobrodružná akcia Star Wars 1313, v centre ktorej sa mal objaviť slávny lovec odmien Boba Fett. Titul sľuboval silnú orientáciu na príbeh v nadčasovom grafickom prevedení a bol odhalený na E3 2012. Hra však doplatila na zmenu vlastníckych práv, ktoré medzičasom pripadli korporácii Disney. Tá so Star Wars 1313 vo svojich plánoch nepočítala.

Druhý titul niesol pracovný názov Project Ragtag a pracovali na ňom borci z Visceral Games. Na vývoji hry sa vo veľkom podieľala aj uznávaná herná scenáristka Amy Henning (Jak and Daxter, Uncharted), čo naznačovalo ďalšiu príbehovo ladenú hru. Ani v tomto prípade však fanúšikom Star Wars nebolo súdené jeho vydanie. Project Ragtag doplatil na veľký úspech Star Wars Battlefront, po ktorom EA začalo sťahovať vývojárov z Visceral Games na vývoj pokračovania Battlefront, až napokon od tvorby hry úplne upustilo.

Half-Life 3

12 rokov a stále nič. Prečo sa vývojári z Valve rozhodli vytrvalo ignorovať zúfalých fanúšikov a stále nevydali tretí diel kultovej sci-fi akcie Half-Life dodnes patrí k najväčším záhadám v hernom priemysle.

Pokračovanie legendárneho Half-Life 2 malo byť vydané vo formáte trojice epizodických hier, ktoré mali dohromady slúžiť ako plnohodnotný tretí diel. Z avizovaných troch epizód však boli napokon vydané len dve a po šokujúcom závere druhej epizódy sa hráči namiesto epického vyvrcholenia série dočkali len dlhých rokov ticha a neurčitých prehlásení o pokračovaní.

Azda každý jeden rok z rôznych zdrojov unikla informácia o tom, že Half-Life 3 je vo vývoji, zakaždým však nádej okamžite vystriedalo sklamanie. Half-Life 3 sa stále nekoná. Až v novembri minulého roka vývojári z Valve oznámili radostnú správu o tom, že Half-Life konečne dostane pokračovanie. Aj táto novinka však mala trpkú príchuť, keďže opäť nešlo o tretí diel, ale titul pre virtuálnu realitu slúžiaci ako prequel k sérii.

Half-Life 3 tak naďalej zostáva skôr zbožným prianím fanúšikom ako istou vecou, aj keď tentokrát by sme k jeho vydaniu skutočne mohli byť blízko. Robin Walker, herný vývojár z Valve, totiž v rozhovore pre Game Informer potvrdil, že hráči sa môžu tešiť na množstvo ďalšieho obsahu z univerza Half-Life.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú