Test BMW 760e: Ako nás auto za skoro 200 000 € technikou a luxusom totálne odrovnalo
Autá ako BMW radu 7 majú niečo, čo ich výrazne odlišuje od strednej triedy. Kombinácia prémiového spracovania, častokrát výstredného dizajnu a tých najšpičkovejších technológií robí z takýchto áut luxusné jachty na kolesách, ktoré sa odlišujú od bežných „člnov“.
Nové BMW radu 7 je presne týmto autom. Stojí poriadnu sumu peňazí, má dizajn tak výstredný, že sa za ním otáčajú aj ľudia, ktorých autá praktický vôbec nezaujímajú. Na prvý pohľad ide o dokonalú super-luxusnú limuzínu, no aj v aute za takmer 200 000 € sa nájdu detaily, ktoré by si v tejto kategórii radšej nevidel.
Brutálny výkon, ktorý v kokpite ani nevnímaš
Testovaná verzia má v názve ukryté aj písmenko „M“, čo znamená, že o dostatok výkonu núdza rozhodne nebude. Ako som uviedol už na začiatku, jedná sa o plug-in hybrid, no v tomto prípade mám skôr dojem, že elektromotor a celkovo elektrická časť pohonu neplní primárne ekologickú rolu, ale je tu na to, aby malo auto ešte vyšší výkon.
Celá sústava produkuje dokopy 571 koní, vďaka čomu aj tento 2,5-tonový „tank“ vystrelí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Hlavné husle hrá benzínový 6-valec s objemom 3 litrov, ktorý má sám o sebe 380 koní, no keď sa k tomu pridá elektromotor s výkonom 197 konských síl, o zábavu máš zaručene postarané.
Veľkosť samotného auta výrazne prispieva k tomu, že aj pri rýchlejšej jazde sa pasažieri vo vnútri cítia ako na vlnách v luxusnej jachte.
Ťažko niečo vyčítať autu za takmer 200 000 €, no ako som už naznačil, elektrická časť pohonu tu mohla byť lepšia a BMW si pokojne mohlo vziať príklad od konkurenčného Mercedesu. Batéria má kapacitu iba 18,7 kWh, čo pri takto veľkom a ťažkom aute vystačí na elektrický dojazd zhruba 50-55 km. Priemerná spotreba v meste je totiž okolo 33 kWh/100 km. Nová trieda S v plug-in hybridnej motorizácii dokáže na elektrinu prejsť hravo vyše 90 km.
Sklamaním je tiež nabíjanie. Skrz 7,2 kW palubnú AC nabíjačku sa auto nabíjalo doplna takmer 4 hodiny a aj tu BMW ťahá za kratší koniec. Mercedes totiž ponúka rýchle 60 kW DC nabíjanie, pričom plné nabitie zaberie zhruba 30 minút. Vlajková loď s trojcípou hviezdou je tiež v základe vybavená až 22 kW AC nabíjačkou, no BMW sa neunúvalo dať sem ani len 11 kW nabíjanie.
Pochváliť ale musím spotrebu, dokonca aj s vybitou batériou na diaľnici dokázala limuzína BMW M760e jazdiť za 9 l/100 km, čo je opäť vzhľadom na veľkosť a výkon auta fantastické.
Manažérske sedadlo, na ktoré sa nechytá ani konkurencia
Novú „sedmičku“ od BMW je rozhodne radosť šoférovať, no ten najdôležitejší človek v tomto aute určite nesedí za volantom, ale na pravom zadnom sedadle. Manažérske sedadlo sa tu dá nastaviť do takmer ležatej polohy, no úroveň komfortu a technológií, aké má pasažier Bavoráku k dispozícii, je aktuálnym kráľom limuzín.
Z úrovne luxusu vrcholnej verzie nového BMW rady 7 sme ostali ohromení
Cestujúci vzadu môže všetko ovládať cez displej zabudovaný vo dverách. Ak keď píšem všetko, myslím tým naozaj všetko. Pasažier dokáže zmeniť mód auta, čím sa upraví náladové osvetlenie, zapne sa masáž sedadiel či sa zatiahnu roletky. V plnej kontrole má aj ovládanie audia či teploty, no tým najväčším „highlightom“ je bezpochyby režim kina, kedy sa zatiahnu všetky roletky a zo stropu sa spustí vyše 30″ dotyková obrazovka.
Má predinštalovaný systém Amazon Fire TV, ktorý u nás zatiaľ nemá podporu, no cez HDMI sa sem dá pripojiť akýkoľvek TV Stick, napríklad s operačným systémom Android, čím sa z obrazovky stane plnohodnotná smart TV.
Ak by ťa náhodou omrzelo pozeranie obľúbených filmov či seriálov počas jazdy, jedným stlačením tlačidla si nastavíš sedadlo do polohy na ležanie (respektíve polo-ležanie) a môžeš si vychutnávať pohľad na oblohu cez obrovskú panoramatickú strechu. Je dokonca podsvietená a v noci vytvára nádherný efekt, ktorý autu rozhodne pridáva na luxuse a prémiovosti.
Krištáľ v aute ešte nikdy nevyzeral lepšie
Priznám sa, že veľmi rád by som robil osobného šoféra majiteľovi akéhoto auta. Za volantom BMW M760e sa človek cíti takmer rovnako komfortne a luxusne, ako vzadu. Vodič má pred sebou panoramatický displej s dvojicou 14,9″ obrazoviek.
Automobilka do vlajkovej lode nasadila najmodernejšiu a najpokročilejšiu verziu infotainmentu iDrive, ktorý vyzerá fantasticky. Hovorím to stále, interiéry a infotainment BMW boli pre mňa dlhé roky na chvoste spomedzi všetkej konkurencie, no dnes bez zaváhania poviem, že Bavori v tu hrajú prvú ligu.
Prispievajú k tomu aj špičkové technológie. BMW dokáže na displej pred vodiča premietať v reálnom čase obraz z prednej kamery, do ktorého vkladá rôzne prvky rozšírenej reality.
Na prvý pohľad to môže vyzerať ako zbytočnosť, no po chvíľke si na to človek zvykne a naplno to začne využívať napríklad pri navigácii či zapnutých asistentoch jazdy. Nedá mi nespomenúť, že napríklad v noci vidíš na tejto kamere aj veci, ktoré sú pre teba v reálnom svete „neviditeľné“, napríklad z dôvodu, že ti do očí svieti oproti idúce vozidlo.
To, že auto dokáže na diaľnici jazdiť prakticky úplne samé, považujem v roku 2023 v danej kategórii ako samozrejmosť. Milovníci hudby si v interiéri tiež prídu na svoje. BMW rady 7 môže mať až 36 reproduktorov s výkonom 1 965 W. Audio značky Bowers & Wilkins dokonca dokáže vytvárať hudobný 4D efekt, čo znamená, že do rytmu hudby začnú vibrovať aj sedadlá.
Detaily BMW M760e sú takmer na dokonalej úrovni, všetko tu pôsobí luxusne a prémiovo. Podsvietaná krištáľová lišta, podsvietené reproduktory schované pod dizajnovou kovovou mriežkou, materiály, skoro všetko, čoho sa dotkneš a na čo sa pozrieš, vyvolá dojem, že sedíš v aute najvyššej triedy.
Uviedol som „skoro“ všetko. Zamrela napríklad prítomnosť plastových pádiel pod volantom, i keď nejde o lacný a škaredý plast, v aute za takmer 200 000 € by som očakával prémiovejší materiál. Takisto ma zaskočilo, že BMW vo vlajkovej lodi použilo rovnakú páčku na zapínanie smeroviek, ako v najlacnejšom BMW X1.
Výstrednosť a luxus niečo stoja
Nové BMW rady 7 je bez pochýb plnohodnotná superluxusná limuzína, ktorá rozhodne púta pohľady ľudí. A to ani nemusí byť v tak výstrednej farebnej kombinácii, akú som dostal na test. Auto, ktoré začína na sume 116 500 € totiž dokáže zaujať aj v takej „obyčajnej“ čiernej farbe.
Ak máš na účte poriadny balík peňazí, z ponuky motorizácií si určite vyberieš, nakoľko auto je dostupné ako elektromobil, čistý spaľovák a aj ako plug-in hybrid. Ak ho ale chceš mať v tej najlepšej výbave, cena sa môže razom vyšplhať až na dvojnásobok.
Testovaná verzia stála takmer 200 000 €, no osobne som toho názoru, že toto auto v plnej výbave za takéto peniaze rozhodne stojí a aktuálne sa mu po technologickej stránke nevyrovná žiaden priamy konkurent.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
RECENZIA Battlefield 6 zničí Call of Duty. Toto je najlepšia multiplayerová strieľačka roka (RECENZIA)
RECENZIA Je toto najlepší mobil? Vymenil som 1300-eurový Android za iPhone 17 Pro Max a poviem ti, či sa oplatí
recenzia Našiel som za teba najvýhodnejšie smart hodinky v roku 2025. Výdrž 21 dní drtí konkurenciu
Realistickejší futbal aj viac adrenalínu. Nová "FIFA" je plná noviniek, má jednu radikálnu zmenu (RECENZIA)
RECENZIA Nič lepšie som tento rok nehral. Sony prišlo s jasným kandidátom na hru roka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajomstvo 106-ročnej ženy poteší všetkých Slovákov. Jej receptom na dlhovekosť je piť nápoj, ktorý milujeme
Pokuta až 40 eur za banálnu chybu. Slováci zabúdajú na nové pravidlá pre zimné pneumatiky
Ak si živnostník, takto si môžeš optimalizovať odvody. Znížiš tak vplyv konsolidácie na svoje podnikanie
Armáda v pohotovosti: Cudzie drony lietajú nad vojenskými objektmi v Česku
Slovák Štefan Rosina dosiahol s rodinným biznisom majetok 210 miliónov eur: U nás doma sa nikdy nešlo po peniazoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
AKTUÁLNE: Nad kritickými objektmi v Česku sa objavili neznáme drony. Armáda je pripravená konať
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP