Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Nie všetky hybridy sú rovnaké. A ako ukazuje nová štúdia nemeckého autoklubu ADAC, rozdiely medzi jednotlivými značkami sú omnoho väčšie, než by sa mohlo zdať. Analýza viac ako 28 500 testov vysokonapäťových batérií v plug-in hybridoch (PHEV) odhalila, že práve značka vozidla výrazne ovplyvňuje, ako rýchlo batéria starne. Najlepšie si v praxi viedli modely Mercedes-Benz, zatiaľ čo Mitsubishi sa ocitlo na úplnom konci rebríčka.
Mercedes drží napätie aj po 200 000 kilometroch
Spoločný výskum ADAC-u a rakúskej spoločnosti AVILOO, ktorá sa špecializuje na analýzu stavu batérií, sledoval vývoj ich kapacity v priebehu šiestich rokov naprieč rôznymi značkami. Výsledky potvrdili, že aj keď väčšina plug-in hybridov si drží kapacitu v rámci bežného životného cyklu vozidla, rozdiely medzi prémiovými a masovými výrobcami sú citeľné.
„Značka vozidla sa ukázala ako jeden z najvýraznejších faktorov, ktorý ovplyvňuje životnosť batérie,“ uvádza ADAC vo svojej správe. Kým modely Mercedes-Benz vykazujú stabilný výkon batérií až do hranice 200-tisíc kilometrov, Mitsubishi zaznamenáva citeľný pokles už pri nízkom nájazde. Hoci sa degradácia v priebehu času mierne stabilizuje, jej počiatočná strata kapacity je omnoho výraznejšia.
Vozidlá koncernu Volkswagen aj modely Volvo sa podľa testov držia v priemernom pásme, a to aj pri vyššom podiele elektrickej jazdy. BMW vykazuje väčšie rozdiely, výsledky závisia od toho, ako často majitelia využívajú elektrický režim. Fordy sa zasa vyznačujú rýchlejším poklesom kapacity bez ohľadu na spôsob používania. ADAC však dodáva, že pri niektorých značkách nebolo možné vyvodiť spoľahlivé závery o stave batérie pri vyšších nájazdoch, keďže dostupných meraní bolo menej.

Luxus sa prejaví aj v batérii
Výsledky štúdie potvrdzujú staré známe pravidlo: za kvalitu sa platí. Prémiové značky ako Mercedes-Benz, BMW či Volvo investujú viac do riadenia teploty, batériového manažmentu a softvérových algoritmov, ktoré spomaľujú degradáciu článkov. To sa odráža na ich dlhovekosti. Väčšina testovaných PHEV si udrží viac než 80 % pôvodnej kapacity aj po 200 000 kilometroch. Niektoré modely dokonca dosahujú ešte lepšie výsledky.
ADAC zároveň upozorňuje, že tieto dáta nemožno chápať ako kritiku lacnejších modelov. Plug-in hybridy od značiek ako Mitsubishi či Ford stále ponúkajú spoľahlivý a praktický pohon pre bežné denné jazdenie. Rozdiel spočíva skôr v tom, ako rýchlo ich batérie strácajú kapacitu, a teda aj dojazd v elektrickom režime.
Podľa ADAC-u by si vodiči, ktorí často jazdia čisto na elektrinu, mali zvážiť prechod na plnohodnotný elektromobil. Ten totiž podlieha menšiemu počtu nabíjacích cyklov a jeho batéria zvyčajne degraduje pomalšie. „Ak často absolvujete krátke trasy na elektrinu, plne elektrické vozidlo môže byť dlhodobo výhodnejšou voľbou,“ dopĺňa ADAC.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Nová dopravná značka zarazila vodičov. Susedná krajina spustí extrémne prísne pravidlo, pokuty sú obrovské
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Do dôchodku odišiel v 36-tich rokoch. Dnes má 4 milióny a tvrdí, že mu na to stačili dva jednoduché kroky
PREMIUMMáš málo sledovateľov? Firmám to nevadí, môžeš zarábať tisícky aj bez nálepky influencer (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Nenápadný zlodej elektriny sa nachádza takmer v každej domácnosti. Jeho používanie ti výrazne zvyšuje účty

Rakovina pankreasu už nemusí byť rozsudkom smrti: Vedci objavili prelomový liek, testy priniesli prekvapivé výsledky

Evolúcia v priamom prenose: Tretina ľudí už má v ruke niečo navyše. Anatomická rarita sa stáva bežnou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
OFICIÁLNE: Ryanair mení spôsob nastupovania do lietadiel, cestujúci budú potrebovať aplikáciu
Zrážke vlakov pri Pezinku sa dalo predísť. Odborníci vidia problém v inštalácii kľúčovej technológie
Klimatická kríza núti milióny ľudí urobiť nepríjemnú vec. Experti varujú pred začarovaným kruhom
Raketa najväčšieho konkurenta Elona Muska neodštartovala. Dôvod je pragmatický
Toto sú najväčší znečisťovatelia planéty, ale fabriky to nie sú. Nová štúdia odhalila šokujúcu pravdu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Do dôchodku odišiel v 36-tich rokoch. Dnes má 4 milióny a tvrdí, že mu na to stačili dva jednoduché kroky
PREMIUMMáš málo sledovateľov? Firmám to nevadí, môžeš zarábať tisícky aj bez nálepky influencer (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Nenápadný zlodej elektriny sa nachádza takmer v každej domácnosti. Jeho používanie ti výrazne zvyšuje účty

Rakovina pankreasu už nemusí byť rozsudkom smrti: Vedci objavili prelomový liek, testy priniesli prekvapivé výsledky

