Tesle hrozí desivý škandál. Zamestnanci sledovali ľudí cez kamery v ich autách
Zamestnanci spoločnosti Tesla si medzi sebou zdieľali súkromné videá natočené kamerami vo vozidlách zákazníkov a vytvárali z nich „meme“. Tieto videá, ktoré sa údajne zdieľali cez interné komunikačné systémy spoločnosti Tesla medzi rokmi 2019 a 2022, zaznamenávali kamery namontované v bežne predávaných vozidlách. Na tému upozornil portál Futurism.
Zdroje pre Reuters uviedli, že tieto záznamy zahrňovali nielen havárie a cestné incidenty, ale aj nevhodné scény, ako napríklad nahého muža, ktorý sa približuje k vozidlu. Niektorí zamestnanci dokonca vytvárali vtipné „memečka“ s použitím týchto videí a zdieľali ich v súkromných konverzáciách.
Špehovanie, proti ktorému sa nedá brániť
Jeden bývalý zamestnanec spoločnosti Tesla citovaný agentúrou Reuters uviedol, že niektoré z videí mohli byť natočené, dokonca aj keď boli vozidlá vypnuté. „Videli sme zábery z garáží ľudí a ich súkromných pozemkov,“ uviedol bývalý zamestnanec. „Napríklad, ak mal zákazník Tesly niečo neobvyklé v garáži, tak tieto zábery sa zdieľali na interných komunikačných kanáloch.“
Politika Tesly umožňovala spoločnosti zbierať záznamy z vozidiel, ktoré neboli v prevádzke, ak to zákazníci povolili. Po vyšetrovaní holandského úradu pre ochranu údajov (DPA), ktorý zistil, že vozidlá Tesla „často natáčali každého, kto sa k vozidlu priblížil“, Tesla štandardne kamery svojich vozidiel vypínala.

Spoločnosť Tesla v roku 2019 zaviedla tzv. režim Sentry Mode . Funkcia upozorňuje vodičov na podozrivú aktivitu okolo ich zaparkovaných vozidiel a ukladá záznamy incidentov do pamäte vozidla. Slúžila hlavne ako prevencia pred vandalizmom a pre riešenie parkovacích ťukancov. V roku 2021 spoločnosť Tesla aktualizovala túto funkciu a umožnila vodičom používať kamery svojich vozidiel na sledovanie oblasti okolo auta v reálnom čase cez aplikáciu Tesla.
Na webe spoločnosť Tesla uvádza, že záznamy z režimu Sentry Mode sa ukladajú iba do pamäte vozidla a nezdieľajú sa mimo vozidla. Streamovanie do aplikácie je zároveň chránené end-to-end šifrovaním. Avšak, podľa posledných informácií a vyjadrení niektorých bývalých zamestnancov sa zdá, že automobilka predsa len zdieľala a ukladala zábery priamo z vozidiel aj inam, než len do pamäte samotného auta. Ak k nim mali prístup zamestnanci, je to, samozrejme, v príkrom rozpore s verejne prezentovanou politikou spoločnosti.
Čína zakázala používanie Tesiel v niektorých oblastiach
Dávnejšie sme informovali, že Čina prijala rázne opatrenia z dôvodu obáv ohľadom bezpečnosti. Tamojšiu vládu trápia kamery umiestnené na vozidlách amerického výrobcu Tesla.
Čínska armáda vydala usmernenie, ktoré určuje, kam sa na Tesle jazdiť môže, a kam nie. Na Tesle nemôžu jazdiť napríklad ľudia bývajúci vo vojenských komplexoch.
Okrem toho nesmú podľa usmernenia Teslu používať na cestu do práce ani zamestnanci kľúčových vládnych agentúr a niektorých štátom vlastnených spoločností. Vláda tiež údajne viacerým agentúram odporučila, aby svojim zamestnancom prikázali to isté.
Pravidlá vychádzajú z obáv čínskej vlády, že elektromobily Elona Muska by mohli byť zneužité na špionáž. Vláda chce týmto krokom údajne zabrániť zneužitiu citlivých informácií o polohe, používaní vozidla či o osobných údajov vodičov. Mohli by vraj byť tajne zbierané a následne odosielané do USA.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
