Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla pomaly začína zarábať viac peňazí, stále však priveľa míňa. Podľa šéfa finančného oddelenia by však mala byť v zelených číslach už v druhej polovici tohto roka. Musí však urobiť viacero opatrení.

Tesle jej prvý štvrťrok 2018 dokázal vyniesť zárobky vo výške 3,4 miliardy dolárov, čo je zatiaľ naviac v histórii spoločnosti. Na druhej strane spoločnosť stále viac utráca ako zarába. Celkovo tak spoločnosť eviduje za prvý štvrťrok stratu vo výške 785 miliónov dolárov. Tesla si taktiež nastavila nové ciele pre výrobu Modelu 3, ktorých aktuálne vyrába 2200 kusov za týždeň. Stále je to však o 300 automobilov týždenne menej, ako stanovil samotný Elon Musk.

Tesla sa blíži k zeleným číslam

Elon Musk a šéf finančného oddelenia spoločnosti Tesla, Deepak Ahuja, spoločne oznámili, že spoločnosť by mala v druhej polovici tohto roka konečne produkovať zelené čísla výnosov. Musk však učinil ešte odvážnejšie tvrdenie, keď investorom povedal, že tieto čísla dosiahne Tesla bez akýchkoľvek ďalších investícii. Jedným zo spôsobov, ako sa dostať k zeleným číslam vraj vedie cez  reštrukturalizáciu týkajúcu sa dodávateľov, ktorých počet je podľa Muska mimo kontrolu.

Ako je to v skutočnosti s Modelom 3?

Tesla tvrdí, že napriek produkčnému peklu Modelu 3, ktorým si prešla od začiatkov výroby, celkový počet rezervácií zostal nad hranicou 450 000. To môže znamenať dve veci. Média stratu predobjednávok Tesly Model 3 zbytočne nafúkli a odchody neboli až také výrazné. Alebo sa o Model 3 prihlásilo množstvo nových zákazníkov, ktorí stratu vyvážili. Práve preto chce Tesla v druhom štvrťroku opäť zvýšiť produkciu tak, aby sa do polovice roka 2018 dostala na 6000 vyrobených kusov za týždeň. To by mohlo po prihliadnutí na chybovosť výroby, viesť k 5000 kusom, ktoré by mohla Tesla reálne dodať svojím zákazníkom týždenne.

K splneniu plánu pomôže automatizácia výroby

V interview pre CBS Musk priznal, že spoločnosť je možno až príliš odkázaná na automatizáciu. Ďalej však dodal, že celé je to o tom mať k dispozícii továrne, ktoré vyrábajú najkvalitnejšie autá na svete čo najrýchlejšie, najefektívnejšie a pri najmenšom možnom počte zranení. Toto tvrdenie však prichádza v čase, keď Tesla čelí kontrole bezpečnosti svojich závodov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú