Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Štúdia spoločnosti S&P Global Mobility odhalila, ktorým tradičným automobilkám kradne Tesla najviac zákazníkov. Na úspech lídra v oblasti elektromobility najviac doplácajú japonské značky Toyota a Honda.

Takmer každý šiesty zákazník Tesly predtým vlastnil vozidlo značky Toyota, vyplýva z predmetnej štúdie. Vyše 15 % zákazníkov prešlo k Tesle z automobilky Toyota a viac ako 13 % ich kalifornská automobilka stiahla zo spoločnosti Honda. Dokopy tak tvorí dvojica japonských automobiliek takmer 30 %.

V ohrození je aj nemecká prémiovka

V prípade Toyoty možno odliv vysvetliť prechodom majiteľov z hybridných vozidiel ako je Prius na čistý elektromobil od Tesly, no ani Mercedes či Audi by nemali v tomto smere zostať chladnými, nakoľko 6,7 % zákazníkov Tesly predtým vlastnilo auto s trojcípou hviezdou a 6,2 % zákazníkov presedlalo na Teslu z BMW.

Tesla (úprava redakcie)

Značný podiel zaznamenávajú aj automobilky Ford, Lexus, Chevy, Audi a Subaru. Všetky ostatné svetové automobilky dokopy obsadzujú iba 34,4 % podiel.

Zákazníci, ktorí menia spaľovák za elektromobil, si najčastejšie kupujú dvojicu dostupnejších Tesiel, teda Model Y a Model 3, píše Teslarati. Prieskum, žiaľ, neprezrádza, prečo zákazníci opúšťajú tradičné automobilky, no najpravdepodobnejším scenárom bude fakt, že Tesla je stále jednoznačným lídrom v oblasti elektrických áut. Model 3 a Model Y dnes ponúkajú najlepší pomer parametrov a ceny.

Obrovský úspech zožala aj v Európe

Popularitu automobilky Tesla nie len na domácom americkom, ale aj európskom trhu potvrdzujú štatistiky agentúry JATO, podľa ktorej bola Tesla Model Y v septembri napredávanejším autom vôbec.

S počtom vyše 29 000 nových registrovaných Tesiel Model Y bol elektromobil jednoznačným lídrom pred druhým spaľovacím Peugeotom 208 (niečo vyše 19 000 nových registrácií). Elektrické auto sa v stalo v Európe najpredávanejším vozidlom po prvýkrát.

Aj druhým najpredávanejším elektromobilom je Tesla. Ide o Model 3 s počtom viac ako 12 000 nových registrácií. Medziročný nárast v predajoch Tesly Model Y predstavuje až 227 %.

Tesla (úprava redakcie)

„Tesla už niekoľko rokov láme technologické, produkčné aj logistické rekordy a mení pravidlá hry. Už keď Tesla predstavila Model Y, vedel som, že to bude najúspešnejší európsky model. Čo som ale netušil, že to bude tak masívny, prakticky celosvetový skok. Stojí za tým niekoľko faktorov. Po prvé, ľudia, ktorí si vyskúšali elektromobil a zistili, ako príjemne sa s ním žije, sú rozhodnutí kúpiť si EV. Ceny pohonných hmôt takisto prispievajú k obrovskému rastu záujmu o EV. Ďalší podstatný faktor je ten, že Model Y poskytuje aktuálne najlepšiu kombináciu ceny, výkonu, úžitkových vlastností a bezpečnosti. Toto sú dôvody, prečo si až 90 % našich klientov objednáva práve Model Y,“ prezradil pre FonTech.sk Jaroslav Kapšo, majiteľ DriveTesla.sk.

„Potom tu máme produkčné dôvody, preto je najpredávanejším autom Tesla a prečo práve v septembri. Tesla je v súčasnosti jediná automobilka, ktorá vie klientom auto dodať v priemere do 6 mesiacov. Tým, že spustili produkciu v Berlíne, sú schopní dodávať viac áut ako kedykoľvek predtým. Rovnako aj v Číne sa navýšila kapacita produkcie. Netreba zabúdať na to, že Tesla je americká firma, ktorá funguje na kvartálnych výsledkoch, čiže september bol jednoznačne najlepší mesiac v kvartáli. Len na Slovensku sme dodali zákazníkom v septembri 35 Tesiel, čo je viac, ako kedykoľvek predtým. Predpokladám, že december bude ešte silnejší,“ dodáva Kapšo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú