Tesla zabíja tradičné automobilky. Štatistiky ukázali, ktorým značkám kradne najviac zákazníkov
Štúdia spoločnosti S&P Global Mobility odhalila, ktorým tradičným automobilkám kradne Tesla najviac zákazníkov. Na úspech lídra v oblasti elektromobility najviac doplácajú japonské značky Toyota a Honda.
Takmer každý šiesty zákazník Tesly predtým vlastnil vozidlo značky Toyota, vyplýva z predmetnej štúdie. Vyše 15 % zákazníkov prešlo k Tesle z automobilky Toyota a viac ako 13 % ich kalifornská automobilka stiahla zo spoločnosti Honda. Dokopy tak tvorí dvojica japonských automobiliek takmer 30 %.
V ohrození je aj nemecká prémiovka
V prípade Toyoty možno odliv vysvetliť prechodom majiteľov z hybridných vozidiel ako je Prius na čistý elektromobil od Tesly, no ani Mercedes či Audi by nemali v tomto smere zostať chladnými, nakoľko 6,7 % zákazníkov Tesly predtým vlastnilo auto s trojcípou hviezdou a 6,2 % zákazníkov presedlalo na Teslu z BMW.

Značný podiel zaznamenávajú aj automobilky Ford, Lexus, Chevy, Audi a Subaru. Všetky ostatné svetové automobilky dokopy obsadzujú iba 34,4 % podiel.
Zákazníci, ktorí menia spaľovák za elektromobil, si najčastejšie kupujú dvojicu dostupnejších Tesiel, teda Model Y a Model 3, píše Teslarati. Prieskum, žiaľ, neprezrádza, prečo zákazníci opúšťajú tradičné automobilky, no najpravdepodobnejším scenárom bude fakt, že Tesla je stále jednoznačným lídrom v oblasti elektrických áut. Model 3 a Model Y dnes ponúkajú najlepší pomer parametrov a ceny.
Obrovský úspech zožala aj v Európe
Popularitu automobilky Tesla nie len na domácom americkom, ale aj európskom trhu potvrdzujú štatistiky agentúry JATO, podľa ktorej bola Tesla Model Y v septembri napredávanejším autom vôbec.
S počtom vyše 29 000 nových registrovaných Tesiel Model Y bol elektromobil jednoznačným lídrom pred druhým spaľovacím Peugeotom 208 (niečo vyše 19 000 nových registrácií). Elektrické auto sa v stalo v Európe najpredávanejším vozidlom po prvýkrát.
Aj druhým najpredávanejším elektromobilom je Tesla. Ide o Model 3 s počtom viac ako 12 000 nových registrácií. Medziročný nárast v predajoch Tesly Model Y predstavuje až 227 %.

„Tesla už niekoľko rokov láme technologické, produkčné aj logistické rekordy a mení pravidlá hry. Už keď Tesla predstavila Model Y, vedel som, že to bude najúspešnejší európsky model. Čo som ale netušil, že to bude tak masívny, prakticky celosvetový skok. Stojí za tým niekoľko faktorov. Po prvé, ľudia, ktorí si vyskúšali elektromobil a zistili, ako príjemne sa s ním žije, sú rozhodnutí kúpiť si EV. Ceny pohonných hmôt takisto prispievajú k obrovskému rastu záujmu o EV. Ďalší podstatný faktor je ten, že Model Y poskytuje aktuálne najlepšiu kombináciu ceny, výkonu, úžitkových vlastností a bezpečnosti. Toto sú dôvody, prečo si až 90 % našich klientov objednáva práve Model Y,“ prezradil pre FonTech.sk Jaroslav Kapšo, majiteľ DriveTesla.sk.
„Potom tu máme produkčné dôvody, preto je najpredávanejším autom Tesla a prečo práve v septembri. Tesla je v súčasnosti jediná automobilka, ktorá vie klientom auto dodať v priemere do 6 mesiacov. Tým, že spustili produkciu v Berlíne, sú schopní dodávať viac áut ako kedykoľvek predtým. Rovnako aj v Číne sa navýšila kapacita produkcie. Netreba zabúdať na to, že Tesla je americká firma, ktorá funguje na kvartálnych výsledkoch, čiže september bol jednoznačne najlepší mesiac v kvartáli. Len na Slovensku sme dodali zákazníkom v septembri 35 Tesiel, čo je viac, ako kedykoľvek predtým. Predpokladám, že december bude ešte silnejší,“ dodáva Kapšo.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

