Tesla už nechce robotov pri výrobe ani len vidieť, Musk našiel ešte lepšiu náhradu
Tesla chce a dokonca aj musí zvýšiť výrobné kapacity svojich elektromobilov, pretože dopyt je stále enormný. Nová továreň v Nemecku dostane podľa informácií Reuters novú, revolučnú linku, ktorá bude jednotlivé časti karosérie „odlievať“ miesto ich lisovania, zvárania a nitovania.
Podľa Muska sú roboty pri výrobe vozidiel z časového hľadiska veľmi neefektívne. Aj keď drvivá väčšina svetových automobiliek stále skladá autá, respektíve karosériu z menších častí, ktoré potom roboty spájajú dokopy rôznymi spôsobmi, Musk chce do nemeckej továrne priniesť úplne nový spôsob.
Stovky robotov, ktoré sú potrebné na kompletné zostavenie karosérie jedného auta, má nahradiť niekoľko obrovských strojov na odlievanie hliníka. Tento spôsob sa už automobilke overil ako praktický a efektívny. Pri Modeli Y totiž dokázali odlievacím strojom vytvoriť zadnú časť vozidla z jedného kusu, ktorý nahradil celkovo 70 zváraných a nitovaných komponentov.
V nemeckej továrni by mali byť podobné stroje aj na odlievanie prednej časti a v podstate všetkých ďalších dielov, ktoré sa na vozidle používajú, píše AutoBlog. Musk vo svojom príspevku na Twitteri nedávno uviedol, že sa bude jednať o najväčší odlievací stroj, aký bol kedy vytvorený. Vďaka technike odlievania hliníka bude možné vyrobiť napríklad celú zadnú časť karosérie spolu s blatníkmi z jedného celistvého kusu.
Okrem odlievacích strojov sa bude v novej továrni neďaleko Berlína nachádzať aj 8 strojov Gigapress, ktoré vyrába spoločnosť IDRA Srl. Vytvárať zložité výlisky z hliníka je však veľmi komplikované, preto Musk vidí potenciál práve v jeho odlievaní. Odlievanie dokáže nahradiť niekoľko krokov lisovania, zvárania a nitovania.
Odliaté kusy karosérie tiež eliminujú nedostatky spojené s nitovaním či umiestňovaním dielov na samotný rám vozidla. Sandy Munro, riaditeľ spoločnosti Munro & Associates, spočiatku automobily Tesla veľmi kritizoval. Jednotlivé diely karosérie častokrát úplne nedosadali na svoje miesto a medzery medzi jednotlivými dielmi boli veľké alebo nepravidelné.
Kvalita spracovania sa však podľa neho rázne zlepšila až s príchodom Modelu Y a nápad s odlievaním väčších častí karosérie sa mu, rovnako ako Muskovi, veľmi pozdáva. Elektromobily Tesla vyrábané v Nemecku by sa tak pokojne mohli kvalitou svojho spracovania dotiahnuť na domáce značky a okrem toho by sa skutočne mohla zvýšiť aj produkcia nových Tesiel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Lekári mu dávali tri mesiace života: 103-ročný maratónec porazil rakovinu vďaka unikátnej diéte
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
Ubytovanie od 15 eur a obed za „päťku“. Toto je dovolenkový raj, ktorý ti nezruinuje rozpočet
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Slovensko má AI hrdinu. 17-ročný študent získal ocenenie za prelomový projekt
Toto Musk nepredýcha. Bezos vraj Trumpovi sľubuje let na Mesiac
SpaceX čelí právnym problémom. Mexiko hrozí žalobou za výbuch lode Starship pri hraniciach
EÚ chce bezpečnejší a čistejší vesmír. Nový zákon má posilniť pozíciu Európy v kozme
Obrovský zvrat v čínskej automobilke. BYD po rokoch raketového rastu nestíha predávať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci zdvíhajú varovný prst: V obľúbenej pochúťke Slovákov sa množia baktérie, ktoré porážajú najsilnejšie antibiotiká
Lekári v pohotovosti: Smrtiaca choroba postihla niekoľko detí, jedno na následky zomrelo
Lekári mu dávali tri mesiace života: 103-ročný maratónec porazil rakovinu vďaka unikátnej diéte
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
Ubytovanie od 15 eur a obed za „päťku“. Toto je dovolenkový raj, ktorý ti nezruinuje rozpočet
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené