Tesla už má toho na rováši viac než dosť. Nie žeby ostatné automobilky nerobili prešľapy a za času na čas nevyviedli nejakú chybu, no v prípade americkej automobilky to platí dvojnásobne. Na najnovšie zlyhanie fatálneho charakteru upozornil portál Gizmodo.

Riziko predstavuje až 9-tisíc kusov

Ak má nejaký elektromobil problém, vo väčšine prípadov sa dá odstrániť prostredníctvom bezplatnej aktualizácie. Lenže Tesla teraz odhalila iný problém, ktorý je nútená odstraňovať fyzicky.

Len nedávno spoločnosť oznámila veľké zvolávanie vozidiel, ktoré sa týka viac ako 9 100 kusov SUV Modelu X. Tento problém sa týka modelu z roku 2016 a podľa odhadov trpí „poruchou“ 10 % týchto vozidiel.

Dôvodom sú závažné bezpečnostné problémy, ktoré môžu spôsobiť oddelenie dekoratívnych prvkov od vozidla. V skratke: roboti alebo montážnici vo fabrike jednoducho zabudli použiť lepidlo.

Chýba základný náter

Aby toho nebolo málo, problém sa nevyskytuje len na jednom mieste, ale dokonca až v dvoch častiach karosérie vozidla, čo z neho robí ozajstné nebezpečenstvo pre ostatných účastníkov cestnej premávky.

„Model X je vybavený kozmetickou aplikáciou v prednej časti strechy hneď za čelným sklom, známou ako predná nášivka, ako aj aplikáciou v strede strechy medzi horným sklom strechy dverí Falcon, známou ako nášivka chrbtice,“ snaží sa vysvetliť bezpečnostná správa Tesly.

Postupom času sa situácia môže zhoršovať, na čo sa Tesla snaží majiteľov upozorniť. „Obe nášivky sú k vozidlu prilepené pomocou uretánu. Ak na rozhraní medzi aplikáciou a uretánom chýba základný náter, potom môže priľnavosť časom zoslabnúť, čo spôsobí oddelenie aplikácie od vozidla,“ pokračuje v objasňovaní situácie správa.

Ak počuješ hluk, niečo nie je v poriadku

Majiteľom dotknutých vozidiel sa odporúča, aby si dávali pozor na akékoľvek počuteľné známky uvoľnenia nášiviek. Dokumentácia zvolávacej akcie spoločnosti Tesla uvádza, že pred odstránením môže nášivka bez základného náteru produkovať v kabíne zreteľné zvuky.

„Pred oddelením môže nášivka bez základného náteru vytvárať v kabíne na krátky alebo dlhší čas detekovateľný hluk. Oddelene môže zákazník pozorovať, ako sa nášivka uvoľňuje,“ vysvetlila Tesla v oznámení o stiahnutí.

„Aj keď si nie sme vedomí žiadnych nehôd alebo zranení vyplývajúcich z tohto stavu, ak sa nášivka oddelí od vozidla počas jazdy, mohlo by to predstavovať nebezpečenstvo na ceste pre idúcich motoristov a zvýšiť ich riziko zranenia alebo nehody,“ uviedla Tesla podľa portálu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú