Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Predajné čísla výrobcov elektromobilov stále stúpajú, čo potvrdzuje aj ich súčasnú narastajúcu popularitu. Do elektrických áut navyše začali výrazne investovať aj veľké automobilky a konkurencia je tak čoraz väčšia. Tesla sa už dlhodobo snaží získať prvenstvo v celkovom počte vyrobených automobilov a najnovšie by výrobnému procesu mala napomôcť aj nová výrobná architektúra, informuje Electrek.

Tesla v najnovšom patente odkryla plány, ktoré obsahujú revolučnú architektúru, ktorá umožňuje väčšiu automatizáciu výrobného procesu. Hlavným cieľom je menšie využívanie materiálov, konkrétne káblových zväzkov. Práve ich manipulácia je v prípade automatizovanej výroby najväčším problémom.

Zobraziť celú galériu (2)
Emre Husmen (Podľa Muska bude Pick-up stáť menej ako 50 000 a bude lepší ako najpredávanejší pick-up súčasnosti)

Nenechaj si ujsť
Porovnali sme kúpu elektromobilu a auta so spaľovacím motorom: Výrazne ušetríš len v jednom prípade

Rapídne zníženie dĺžky káblov

Uľahčeniu automatizácie v oblasti manipulačných káblov sa spoločnosť venovala už v minulosti, kedy sa rozhodla pre ich skrátenie celkovej dĺžky. Príkladom toho je zníženie káblových zväzkov, ktoré v Tesla Model S predstavovali približne 3 kilometre, no pri Tesla Model 3 to bola už len polovičná dĺžka.

Najnovšie plány však naznačujú, že cieľom novej architektúry elektroinštalácie pre budúce platformy vozidiel bude skrátiť celkovú dĺžku len na 100 metrov. Nový systém by sa mal začať využívať pri výrobe očakávaných elektromobilov – Tesla Model Y a Tesla Pickup.

Zvýšenie produktivity

Patentová prihláška spoločnosti naznačuje hneď viaceré detaily, ktoré by mali zaručiť ľahšiu a efektívnejšiu výrobu vozidiel. Súčasťou je vybudovanie viacerých podzostáv, ktoré sa následne spoja s konstrou elektroinštalácie, čím sa skráti aj samotný čas montáže. V praxi to bude znamenáť zvýšenie produktivity samotného výrobného procesu jednotlivých vozidiel.

Každé vozidlo potrebuje množstvo káblových zväzkov, ktoré sa následné pripájajú napríklad k centrálnej batérii či hlavnému zdroju energie. Celý proces je preto veľmi zdĺhavý, čo by sa však v blízkej dobe malo práve vďaka novej technológii zmeniť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú