Tesla Model S P85 z roku 2014 nedávno prekonala na svojom tachometri úžasných 1,9 milióna kilometrov. Tento úspech raného Modelu S, ktorého majiteľom je Hansjörg von Gemmingen-Hornberg, za jedno potvrdzuje fakt, že elektromobily dokážu vydržať na ceste dlhé roky naprieč viacerými majiteľmi, a za druhé poukazuje na zásadný problém Tesly.

O úspechu informoval portál InsideEVs, pochválil sa ním aj majiteľ elektromobilu na sociálnej sieti X. Nebolo to však úplne zadarmo.

14 motorov a 4 batérie

Elon Musk potvrdil, že vozidlo v roku 2019 dosiahlo jeden milión kilometrov, a odvtedy tento počet kilometrov v podstate zdvojnásobilo, prezradil samotný majiteľ vo videu na YouTube kanále Watt Energy. Ide pritom už o druhého majiteľa, keďže svoju Teslu kupoval ako „jazdenku“.

Uvedené video poskytuje pohľad na Gemmingen-Hornbergovu cestu a zdôrazňuje jeho odhodlanie posúvať hranice svojej Tesly. Je pozoruhodné, že predtým vlastnil Teslu Roadster a podarilo sa mu na nej najazdiť vyše 700 000 kilometrov, čo poukazuje na jeho skorý záujem o elektrickú mobilitu.

Jeho Tesla sa nezaobišla bez problémov a prešla trinástimi výmenami zadného motora, ktorý je na skorých Modeloch S často poruchový. Podľa Tesly by mal tento motor (interne označovaný RMN) mať životnosť okolo 750 000 kilometrov, čo sa ukázalo byť pravdivé, aj napriek jeho slabej reputácii. Gemmingen-Hornberg nedávno navštívil špičkový servis EV Clinic, ktorý následne priblížil, aké technické problémy jeho Teslu postretli.

Prvý motor RMN vydržal úctyhodných 800 000 km, po následnej oprave v Tesle ale každý ďalší motor prežil iba zopár desiatok tisíc kilometrov. Nejde pritom o ojedinelý prípad a EV Clinic, ktorá na problém už dávno upozornila, kontaktovala aj samotnú Teslu. Podľa všetkého sa jedná o problémy s tesnení, ktoré sa pri oprave nevymieňa tým istým dielom. Podľa expertov to spôsobuje, že chladiaca kvapalina prenikne do statora a spôsobí skrat.

Problém mu opravili

Gemmingen-Hornberg mal šťastie, že do EV Clinic prišiel len odhadovaných 1000 km pred ďalším skratom (čo by znamenalo už 15. motor).

Mechanici, ktorí sú s problémom dobre oboznámení, ho okamžite identifikovali a tesnenie rozšírili o svoje vlastné riešenie. Podľa nich tento konkrétny motor po danom vylepšení vydrží ďalších najmenej 500 000 kilometrov, čo mu závidí aj väčšina spaľovacích agregátov.

Napriek tomu batéria vozidla preukázala svoju odolnosť a v súčasnosti je na štvrtej batérii po najazdení takmer 2 miliónov kilometrov. Gemmingen-Hornberg pripisuje dlhú životnosť Modelu S svojim jazdným návykom, pretože medzi nabíjaniami jazdí skôr kratšie trasy (tvrdí, že priemeruje okolo 100 kilomerov) a zvyčajne priemernou rýchlosťou okolo 100 km/h. Nabíja síce aj na Superchargeroch, no vždy predhrieva batériu tak, ako by sa malo.

Priemerný nájazd okolo 500 000 kilometrov na jednu batériu je pri takto skorom Modeli S (rok výroby len 2014) až prekvapivý. A aj keď sa majiteľ snažil vozidlo šetriť, vzhľadom na to, ako ho používa, sa to darilo len v obmedzenej miere.

Gemmingen-Hornberg je na totiž dôchodku a s vášňou pre spoznávanie sveta autom sa so svojím Modelom S vydal na cesty do Afriky, Maroka, Švédska aj Číny.

Jeho slovami, odhodlanie jazdiť na dlhé vzdialenosti v kombinácii so spoľahlivosťou Modelu S nielenže prekonalo očakávania, ale viedlo ho aj k tomu, že sa vzdal rezervácie Lucid Air, aby mohol pokračovať v zbieraní kilometrov na svojej dôveryhodnej Tesle.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP