Európania úplne prestali kupovať Teslu. Muska nespasilo ani jeho eso z rukáva
Tesla sa v Európe topí v čoraz väčších problémoch. Prvé údaje o marcových dodávkach v niektorých krajinách naznačujú, že aj napriek uvedeniu modernizovaného Modelu Y sa pokles predaja elektrických áut tejto značky prehlbuje, píše o téme Electrek.
Už prvé dva mesiace roka 2025 boli pre Teslu v Európe mimoriadne slabé. Minulý týždeň sa objavili správy o tom, že predaj medziročne klesol o 43 % v porovnaní s už tak náročným rokom 2024. Paradoxne, trh s elektromobilmi v Európe pritom vzrástol o 31 %.
Katastrofa pokračuje
V marci začala Tesla dodávať aktualizovaný Model Y, čo mnohí považovali za potenciálnu záchranu predaja. No prvé dáta z krajín, ktoré už zverejnili štatistiky, ukazujú, že situácia sa zatiaľ nelepší:
-
Francúzsko: 3 159 dodaných vozidiel, čo predstavuje pokles o 37 % oproti marcu 2024 a 41 % za celý prvý kvartál
-
Holandsko: 1 536 vozidiel, pokles o 61 % oproti marcu 2024 a 50 % v Q1
-
Švédsko: 911 vozidiel, pokles o 64 % oproti marcu 2024 a 55 % v Q1
-
Rakúsko: 815 vozidiel, pokles o 34 % oproti marcu 2024 a 48 % v Q1
-
Portugalsko: 1 209 vozidiel, mierny nárast o 2 % oproti marcu 2024, ale celkový pokles o 26 % v Q1
-
Nórsko: 2 211 vozidiel, pokles o 1 % oproti marcu 2024 a 25 % v Q1
Aj keď Tesla v marci využila objednávky, ktoré sa nazbierali od januára, a rozbehla dodávky nového Modelu Y, stále neponúkla verziu s pohonom zadných kolies (RWD). Tá by mohla byť cenovo dostupnejšia a potenciálne prilákať viac zákazníkov.
Otázkou však zostáva, nakoľko to pomôže a ako dlho vydrží tento efekt. V Číne, kde sú už všetky verzie Modelu Y k dispozícii, Tesla musela ponúknuť stimuly na podporu predaja.
Tesla a poškodenie značky v Európe
Existuje silný argument, že klesajúce čísla v Európe nesúvisia len s prechodom na nový Model Y, ale aj s oslabením značky Tesla. Spoločnosť síce koncom roka 2024 výrazne zlacnila staré modely, čo viedlo k ich rýchlemu vypredaniu, no nová verzia zatiaľ nezaznamenala očakávaný rast.
Diskusie medzi akcionármi Tesly sa často točia okolo otázky, či je pokles predaja len dočasným javom spôsobeným modelovou výmenou, alebo dlhodobým problémom. Hoci druhý kvartál by mohol priniesť jasnejší obraz, kompletné hodnotenie situácie zrejme uvidíme až v treťom kvartáli 2025.
Zatiaľ to však vyzerá, že predaj Tesly v Európe v prvom štvrťroku medziročne klesne o približne 40 %, a to na trhu, kde dopyt po elektromobiloch ako celku rastie. Tento pokles možno pripísať kombinácii problémov so značkou a prechodom na nový Model Y. Tesla tak bude musieť v Európe ešte poriadne zabojovať, aby zvrátila tento negatívny trend.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP