Elektromobil Tesla Model S prešiel pred pár mesiacmi faceliftom a okrem vizuálnych zmien nastali aj zmeny v pohonnej jednotke. Nová najvýkonnejšia verzia s tromi motormi stanovila nový časový rekord na štvrť míle, vďaka čomu je Model S, aj keď zatiaľ neoficiálne, druhým najrýchlejším autom na svete, informuje portál InsideEVs.

Ako ale uvádza Drive Tesla Canada, nový rekord je oficiálny. Rekordný čas 9,23 sekúnd na vzdialenosť štvrť míle sa podarilo stanoviť 11. mája na okruhu Autoclub Famoso Raceway v Bakersfielde.

Nameraná rýchlosť pri dosiahnutí štvrť míle bola 244,88 km/h, vďaka čomu sa nový Model S vo verzii Plaid stal najrýchlejším sériovo vyrábaným autom na svete. Absolútne prvenstvo však nedosiahol, keďže najrýchlejší čas, aj keď taktiež neoficiálny, drží Rimac Concept Two, ktorý zvládol štvrť míle za 8,95 sekundy.

Tesla

Predchádzajúcim držiteľom rekordu spomedzi sériovo vyrábaných áut bolo Bugatti Chiron Sport s časom 9,4 sekundy. Nový Model S Plaid je zároveň rýchlejší ako najväčší konkurent Lucid Aid, ktorý vo svojej najvýkonnejšej trojmotorovej konfigurácii dosiahol čas 9,245 sekundy. Air ale zbavili všetkých prebytočných súčiastok v interiéri, aby bolo auto čo najľahšie, pričom Tesla bola v klasickej sériovej výbave.

NEPREHLIADNI
RECENZIA: Mercedes a elektrické EQV za 100 000 €. Je toto „najlepší van na trhu“?

Ako uvádza Drive Tesla, osoba, ktorá stanovila rekord, si zatiaľ želá zostať v anonymite. Počas testov, kedy bol rekord stanovený, dokonca nemali na trať prístup ani žiadni zamestnanci Tesly. Udalosti sa ale zúčastnil známy automobilový novinár Jay Leno, ktorý by výsledky z týchto jázd mohol zdieľať a zverejniť vo svojej YouTube šou.

Leno sa údajne tiež zúčastnil šprintu a podarilo sa mu dosiahnuť čas 9,5 sekundy. V jeho prípade sa však na zadných sedadlách nachádzali ďalší dvaja pasažieri, ktorí teda pridali zopár desiatok kíl navyše, kvôli čomu bol výsledný čas prirodzene horší.

Najrýchlejší, nie však sériovo vyrábaný

Ako sme už uviedli, status najrýchlejšieho auta na svete drží chorvátsky Rimac Concept Two. Papierové špecifikácie pre Concept Two naznačovali zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 1,85 sekundy a štvrť míle (0,4 km) malo toto monštruózne elektrické auto dosiahnuť už za 9,1 sekundy.

Reálny test, v ktorom sa okrem iného Rimac postavil aj proti Porsche Taycan ukázal, že Concept Two zvládne štvrť míle za 8,9 sekundy, čo je rýchlejšie, ako v prípade Tesly Roadster. Stovku sa mu však za udávaných 1,85 sekundy dosiahnuť nepodarilo.

Rimac Concept Two je vybavený dvomi elektromotormi s dvojstupňovou prevodovkou na zadnej náprave, zatiaľ čo prednú nápravu poháňajú ďalšie dva elektromotory, avšak už iba s jednostupňovou prevodovkou. Na napájanie sa používa masívna 120 kWh batéria.

Prevezme Tesla Roadster pomyselné žezlo?

Súčasné autá, respektíve ich zrýchlenie, je limitované jednou zásadnou vlastnosťou, a to priľnavosťou pneumatík. V jednoduchosti, auto môže zrýchľovať iba tak, ako mu to pneumatiky dovolia a ak začnú prešmykovať, vysoký výkon sa stráca. V prípade, ak by sa ale vozidlo vznášalo nemalo by žiadnu priľnavosť, takže na jeho pohon by sa už nemohli použiť klasické motory, ale trysky by v takomto prípade fungovali. Zrýchlenie by teda bolo priamo závislé len na výkone tryskových motorov

„Raketový“ Roadster by ich mal mať celkovo až 10. Poháňať ich bude stlačený vzduch, nádrž sa má nachádzať na mieste zadných sedadiel a jej celkový tlak bude až 10 000 psi. Detailné vysvetlenie, ako by tento pohon mohol fungovať, si môžeš pozrieť vo videu nižšie.

Uvidíme, ako celý tento futuristický plán dopadne. Konečne nám ale dáva zmyslel nedávne Muskove vyjadrenie, kedy k jednému z príspevkov, v ktorom sa pýtali, či Tesla Roadster dokáže lietať, Elon odpísal slovami „tak trochu áno“. Nový raketový Roadster by mal zrýchliť z 0 na 100 km/h už okolo jednej sekundy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom