V tomto texte boli použité materiály TASR.

Americký miliardár Elon Musk chce byť jednoznačne jeden z najúspešnejších a najpopulárnejších ľudí na planéte. Kontroverzná osobnosť to však v poslednom čase nemá práve najjednoduchšie, stačí spomenúť len na problém sociálnej siete X, ktorý vyplával na povrch v predošlých dňoch. X totiž v súčasnosti čelí výraznej reklamnej kríze, ktorá ohrozuje jeho príjmový model.

Lenže tento článok nebude o sociálnej sieti s bývalým názvom Twitter, ale o Muskovej druhej „láske“ menom Tesla. Nie je týždňa, kedy by populárna americká automobilka nečelila nejakému škandálu. Stačí si spomenúť na článok, ktorý sme ti priniesli nedávno o chýbajúcom lepidle. Teraz Tesle chýba okrem lepidla aj dôležité prvenstvo.

BMW vedie

Európsky trh s elektrickými vozidlami zaznamenal v júli tohto roka prekvapivý obrat, píše TASR na základe správy agentúry Reuters. Bavorská automobilka BMW sa dostala na čelo predaja batériových elektrických vozidiel (BEV), čím prekonala dlhodobého lídra v tejto kategórii, americkú Teslu. Podľa údajov analytickej spoločnosti Jato Dynamics predalo BMW 14 869 elektromobilov, čo je približne o 300 kusov viac ako ich americký konkurent.

Tento úspech tradičnej automobilky prichádza v čase, keď celkový európsky trh s elektrickými vozidlami zaznamenáva pokles. Felipe Munoz z Jato Dynamics to vysvetľuje pretrvávajúcou neistotou ohľadom podpory pre elektrické vozidlá, ktorá odrádza potenciálnych kupujúcich.

Dominancia klesá

Hoci si Tesla udržiava pozíciu najhodnotnejšej automobilky na svete, jej dominancia v segmente elektromobilov začína slabnúť. Okrem BMW získava na popularite aj švédske Volvo.

Analytici tento trend pripisujú viacerým faktorom. Jedným z nich môže byť neistota spojená s dotáciami na elektromobily, ktorá zvýhodňuje etablované značky s širším portfóliom modelov.

BMW/Unsplash

Môže za to aj správanie Muska?

Niektorí pozorovatelia tiež poukazujú na možný vplyv kontroverznej osobnosti Elona Muska, generálneho riaditeľa Tesly, na imidž značky. Tento faktor môže hrať úlohu pri rozhodovaní spotrebiteľov, ktorí hľadajú stabilitu a predvídateľnosť.

Napriek júlovému úspechu BMW zostáva otázne, či tento trend bude pokračovať. Trh s elektromobilmi je dynamický a konkurencia sa neustále zostruje. Tradičné automobilky však ukazujú, že sú schopné úspešne konkurovať aj v tomto relatívne novom segmente.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú