Tesla Cybertruck v súčasnom stave nesmie na európske cesty. Problémom nie je dizajn
Cybertruck od Tesly rieši ďalšiu zásadnú otázku. Odborník na testovanie bezpečnosti vozidiel tvrdí, že v súčasnej konfigurácií by určite dostala v Európe zákaz. Problémom však nie sú jej hranaté krivky, informuje portál Autoblog.
Bezpečnostné normy vozidiel v USA a v Európe sú výrazne odlišné, čo sa ukazuje aj pri tomto kontroverziami obklopenom elektrickom pick-upe. Zatiaľ čo prototyp Cybertrucku už brázdi americké cesty, na tie európske by sa v súčasnom stave a konfigurácii určite nedostal, tvrdí odborník Stefan Teller zo spoločnosti SGS-TÜV.
Hlavným problémom je materiál, z ktorého je auto skonštruované. Špeciálny a extrémne odolný typ nehrdzavejúcej ocele, ktorý Musk tiež používa na stavbu svojej lode SpaceX, zrejme nebol najšťastnejšou voľbou pre konštrukciu auta, píše portál CarBuzz. Cybertruck je síce extrémne odolný, no podľa Európskych noriem musia mať všetky vozidlá na cestách takzvané deformačné zóny, ktoré by v prípade stretu vozidla s nechránenou osobou, ako je chodec alebo cyklista, absorbovali svojou deformáciou časť energie.
Už na prezentácii Cybertrucku si mohol vidieť, že karosériu auta nepoškodil ani silný úder kladivom, takže o nejakom absorbovaní energie sa tu dokonca ani nemôžeme baviť. Teller dokonca hovorí, že konštrukcia vozidla je tak tuhá, že ani pasažieri vo vnútri, ktorým by sa v prípade nárazu aktivovali airbagy nie sú v bezpečí v porovnaní s tým, keby malo vozidlo spomínanú deformačnú zónu.
Podľa európskej legislatívy musia vozidlá spĺňať 50 až 60 rôznych bezpečnostných noriem. O tých však Elon určite vie, pretože jeho Model 3, Model S a Model X patria k najbezpečnejším vozidlám vôbec. Ak sa má teda Cybertruck skutočne dostať do Európy, Musk na ňom bude musieť poriadne zapracovať a zrejme sa tak dočkáme viacerých zmien.
Naskytá sa ale ešte jedna možnosť, predávať Cybertruck ako „špeciálne obrnené vozidlo“. V tomto prípade by sa pickup mohol vyhnúť spĺňaniu týchto prísnych kritérií. To by ho však Musk nemohol predávať masovo, čo sa však už deje. Do masovej výroby sa Cybertruck dostane niekedy v rokoch 2021 až 2022.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
-
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Chystá sa veľká zmena pre elektromobily. Po tomto budú ešte výhodnejšie
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Spaľováky nadobro končia. Obľúbená automobilka vyrobila definitívne posledný diesel
Rusko zvyšuje dovoz benzínu, vlastné zásoby sa mu míňajú
Ruská firma v starej továrni Stellantisu spúšťa výrobu áut Citroën
Obmedzenie prístupu k technológiám pokrok Číny nezastaví, tvrdí prezident
Nissan od Renaultu kúpiť ďalšie svoje akcie
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené