Cybertruck od Tesly rieši ďalšiu zásadnú otázku. Odborník na testovanie bezpečnosti vozidiel tvrdí, že v súčasnej konfigurácií by určite dostala v Európe zákaz. Problémom však nie sú jej hranaté krivky, informuje portál Autoblog.
Bezpečnostné normy vozidiel v USA a v Európe sú výrazne odlišné, čo sa ukazuje aj pri tomto kontroverziami obklopenom elektrickom pick-upe. Zatiaľ čo prototyp Cybertrucku už brázdi americké cesty, na tie európske by sa v súčasnom stave a konfigurácii určite nedostal, tvrdí odborník Stefan Teller zo spoločnosti SGS-TÜV.

Hlavným problémom je materiál, z ktorého je auto skonštruované. Špeciálny a extrémne odolný typ nehrdzavejúcej ocele, ktorý Musk tiež používa na stavbu svojej lode SpaceX, zrejme nebol najšťastnejšou voľbou pre konštrukciu auta, píše portál CarBuzz. Cybertruck je síce extrémne odolný, no podľa Európskych noriem musia mať všetky vozidlá na cestách takzvané deformačné zóny, ktoré by v prípade stretu vozidla s nechránenou osobou, ako je chodec alebo cyklista, absorbovali svojou deformáciou časť energie.
Už na prezentácii Cybertrucku si mohol vidieť, že karosériu auta nepoškodil ani silný úder kladivom, takže o nejakom absorbovaní energie sa tu dokonca ani nemôžeme baviť. Teller dokonca hovorí, že konštrukcia vozidla je tak tuhá, že ani pasažieri vo vnútri, ktorým by sa v prípade nárazu aktivovali airbagy nie sú v bezpečí v porovnaní s tým, keby malo vozidlo spomínanú deformačnú zónu.
Podľa európskej legislatívy musia vozidlá spĺňať 50 až 60 rôznych bezpečnostných noriem. O tých však Elon určite vie, pretože jeho Model 3, Model S a Model X patria k najbezpečnejším vozidlám vôbec. Ak sa má teda Cybertruck skutočne dostať do Európy, Musk na ňom bude musieť poriadne zapracovať a zrejme sa tak dočkáme viacerých zmien.
Naskytá sa ale ešte jedna možnosť, predávať Cybertruck ako „špeciálne obrnené vozidlo“. V tomto prípade by sa pickup mohol vyhnúť spĺňaniu týchto prísnych kritérií. To by ho však Musk nemohol predávať masovo, čo sa však už deje. Do masovej výroby sa Cybertruck dostane niekedy v rokoch 2021 až 2022.
Teraz čítajú

Z garáže na automobilový piedestál. Z Rimacu sa stáva etalón elektromobility, začne budovať nové futuristické sídlo za stovky miliónov eur

Ani plug-in hybridy nie sú dostatočne „eko“. V EÚ ich zakážu oveľa skôr, než sme čakali

Poriadny šok. Solárna strecha od Tesly masívne zdražela, oplatí sa stále jej kúpa a kedy príde do Európy?

Škoda Enyaq iV získala prestížne ocenenie. Odborníkom sa páčil jej dizajn

Slovensko je špičkou v Európe, súperíme s najväčšimi veľmocami v počte vyrobených elektromobilov
Články, ktoré hýbu svetom

PRIPOMIENKA Prípady klesajú a Slováci sa znova rozhýbali. Toto odhalili o pohybe Slovákov dáta od Google, Apple a Waze

Falošná nádej: Ani kyslík na cudzej planéte vôbec nič neznamená pre mimozemský život. Prečo?

Nanuk, ktorý si vychutnáš aj v zime. Pečené nanuky dobyli Slovensko, zakladateľka nestíhala prijímať objednávky

Dedinská mať:(Bio)matka a biznismenka vyrába oblečenie navrhnuté od poľa, nositeľné aj v meste
