Osobná skúsenosť je rozhodne najlepší spôsob, ako si na niečo urobiť názor. Pri téme elektromobily je osobná skúsenosť obzvlášť dôležitá, nakoľko iba tak si môže človek skutočne overiť, či batériové auto spĺňa jeho potreby a požiadavky. Nový prieskum spoločnosti Axios ukazuje, že väčšina majiteľov elektrických áut zostáva verná novému typu pohonu a tento trend sa každým rokom zlepšuje.

Štúdia odhaľuje, že až 65,3 %, teda takmer dve tretiny motoristov, ktorí už vlastnia elektromobil, si v roku 2022 kúpili ďalšie auto do domácnosti s výhradne elektrickým pohonom.

VW/Fontech

V druhom kvartáli 2021 pritom rovnako postupovalo „iba“ 48 % majiteľov elektromobilov. Minulý rok si teda zhruba polovica vodičov k elektromobilu kúpila nový spaľovák.

Elektromobily sú čoraz lepšie a univerzálnejšie

Popularita elektromobilov má teda výrazne stúpajúci trend a dôvod je veľmi prostý. Elektrické autá sú čoraz lepšie, poskytujú stále vyšší dojazd a zlepšujú sa aj možnosti nabíjania. Zatiaľ čo minulý rok ešte pre niektorých elektromobil nespĺňal úplne všetky potreby a požiadavky, v roku 2022 je už elektrické auto plne postačujúce pre dve tretiny vodičov a spaľovák ako alternatívu vôbec nepotrebujú.

15 budúcich elektromobilov z koncernu Toyota

Svoj podiel na zvyšujúcej sa popularite elektromobilov má určite aj stále bohatšia ponuka batériových áut. Tie najluxusnejšie modely pritom hravo zvládnu prejsť na jedno nabitie aj 500 km, čo uspokojí potreby aj tých najnáročnejších používateľov, ktorí si tak nemusia kupovať spaľovák na dlhé cesty.

Zákazníci Tesly sú najvernejší

Ak by sme sa pozreli priamo na vernosť ku konkrétnej značke, v tomto smere absolútne dominuje Tesla. Až 91 % majiteľov Tesiel mení svoje auto za ďalšiu Teslu. Tu je ale nutné dodať, že štúdia sa týka amerických motoristov, kde má Tesla ešte silnejšie zastúpenie ako v Európe.

Aj za veľkou mlákou ale cítiť, že konkurencia iných automobiliek rastie. Zatiaľ čo začiatkom roku 2019 tvorili Tesly až 81 % podiel trhu s elektromobilmi v USA, dnes je to už len 60 %.

Americká automobilka si chce podmaniť aj Európu

Americký výrobca plánuje zvýšiť predaj svojich áut v Nemecku tento rok na dvojnásobok. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na údaje nemeckého týždenníka Automobilwoche.

Tesla (úprava redakcie)

„Naším cieľom je každoročné zvýšenie predaja na dvojnásobok. Pre rok 2022 to znamená predaj približne 80 000 vozidiel,“ uviedol zástupca Tesly v Nemecku.

V minulom roku predal americký producent elektrických áut v najväčšej európskej ekonomike 39.714 vozidiel. Tesla zároveň tento rok otvorila v Nemecku svoj prvý európsky závod. Prvú gigafactory na európskom kontinente s ročnou výrobnou kapacitou 500 000 vozidiel otvorila koncom marca v Grünheide pri Berlíne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP