Nie každá technologická novinka, ktorá sa objaví na trhu sa automaticky stane hitom. Niektoré inovácie, hoci sú revolučné na papieri, zlyhávajú v praxi. Či už je problémom slabý marketing, zle načasovaný vstup na trh alebo jednoducho preto, že neboli tak užitočné, ako ich tvorcovia dúfali. V tomto článku sa pozrieme na osem technológií slávnych značiek a ich dôvody, prečo zlyhali.

8. Príliš predbehnú dobu: Apple Newton (1993 – 1998)

História ukazuje, že byť prvý na trhu nemusí znamenať úspech. Niektoré technológie prišli príliš skoro a trh na ne nebol pripravený. Jedným z najslávnejších príkladov je osobný digitálny asistent (PDA) s názvom Apple Newton, ktorý Apple uviedol na trh v roku 1993. Hoci zariadenie bolo v mnohých ohľadoch revolučné, ponúkalo dotykový displej, rozpoznávanie rukopisu a možnosť zapisovať poznámky digitálne, neuspelo.

Problém bol v tom, že technológia ešte nebola dostatočne vyspelá, rozpoznávanie rukopisu fungovalo nespoľahlivo a funkcia sa stala terčom posmechu. Okrem toho Newton stál okolo 700 dolárov, čo bolo na tú dobu veľmi drahé. Používatelia tak radšej zostali pri papierových diároch.

Navyše v tej dobe neexistoval ekosystém, ktorý by Newtona podporoval – internet nebol tak bežný, cloudové služby neexistovali a smartfóny ešte len čakali na svoj čas. Keď sa v roku 2007 objavil iPhone, ukázalo sa, že myšlienka PDA nebola chybná, len Newton prišiel príliš skoro.

7. Príliš vysoká cena: Google Glass (2013 – 2015)

Niektoré technológie môžu byť fascinujúce, ale ak sú príliš drahé, nikdy si nenájdu cestu k širokej vrstve populácie. Príkladom sú inteligentné okuliare Google Glass, ktoré sľubovali luxus a revolúciu v rozšírenej realite, keďže umožňovali zobrazovanie informácií priamo pred očami, hlasové ovládanie a dokonca aj natáčanie videí.

Cena 1 500 dolárov však bola pre väčšinu spotrebiteľov neakceptovateľná. Okrem toho sa objavili vážne obavy o súkromie – ľudia sa báli, že ich okuliare môžu tajne nahrávať bez ich vedomia. Mnohé podniky a bary dokonca zakázali ich používanie, čo ešte viac podkopalo dôveru verejnosti.

Google sa nakoniec rozhodol ukončiť projekt v roku 2015, hoci v špecifických oblastiach (napríklad v priemysle) sa okuliare naďalej využívajú. Masový trh ich však nikdy neprijal.

6. Nevyriešený problém masového trhu: Segway (2001 – dnes)

Keď Segway v roku 2001 vstúpil s kožou na trh, sľuboval revolúciu v oblasti mestskej dopravy. Tento samovyvažovací elektronický dopravný prostriedok mal nahradiť bicykle a autá v preplnených mestách. No už od začiatku bolo jasné, že masová adopcia nebude taká jednoduchá, ako si výrobca predstavoval.

Segway bol jednak príliš drahý, keďže v čase uvedenia na trh stál okolo 5 000 dolárov, čo bolo viac, než by väčšina ľudí bola ochotná zaň zaplatiť, na druhej strane nemal vôbec určené, kde by sa mal používať a pre koho je určený. Na cestách bol pomalý, na chodníkoch zas príliš rýchly. Mnohé mestá dokonca zakázali jeho používanie na verejných miestach kvôli obavám a bezpečnostným rizikám.

Segway sa nakoniec ujal len v úzkych oblastiach, ako sú turistické prehliadky alebo bezpečnostné zložky v zahraničí. Revolúciou, ktorú sľuboval však nikdy nepriniesol.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP