Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Sulíkov vodíkový plán zlyhal. Slovensko sa podľa neho malo stať vodíkovou veľmocou z hľadiska osobnej dopravy, no tento plán narazil na niekoľko zásadných problémov. Predsedovi SASKY jednoducho batériové elektromobily „nevoňajú“ a teraz vyťahuje ďalší „majstrovský“ ťah, ktorý ale skôr zaváňa bojom o voliča než zmysluplným nápadom. Sulíkovú petíciu proti zákazu spaľovákov od roku 2035 podpísalo vyše 17 000 ľudí, no jeho argumenty na Facebooku sú v rozpore so skutočnosťou.

Únia dáva automobilkám slobodu

Richard Sulík vo svojom príspevku uviedol: „Aktivisti za klímu a bruselskí úradníci vychvaľujú elektroautá ako tú správnu jedinú možnú cestu dopredu. Fajn! Možno to tak naozaj je. Ale ak to tak je, nech sa elektroautá o svoje miesto na trhu pobijú samy. Ak sú tak skvelé, ako hovoria, určite pre nich nebude problém spotrebiteľa presvedčiť, nie?“

Pravdou je, že zákaz predaja spaľovákov tu je predovšetkým kvôli ochrane klímy. Európski poslanci však netvrdia, že elektromobily sú jedinou správnou cestou. Veď predsa vodíkové autá žiaden zákaz od roku 2035 nedostali. Dokonca aj spaľováky jazdiace na uhlíkovo neutrálne palivá sa zákazu vyhli.

Stačí sa ale pozrieť okolo seba, pozrieť sa na vyspelé krajiny ako Nórsko, Nemecko či Holandsko. Podiel elektromobilov voči autám na vodík hovorí za všetko. Odborníci sa prakticky jednohlasne zhodujú, že v osobnej doprave sú batériové elektromobily tým najlepším možným riešením.

Jasný víťaz, ktorý prekoná aj Sulíkove “kecy”
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú