Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Raketovo rastúca inflácia a zvyšujúce sa ceny zrejme majú dopad aj na správanie sa spotrebiteľov a ponuku veľkých obchodných reťazcov. Nemecký portál Lebensmittel Zeitung informoval, že supermarkety Lidl plánujú výrazne zúžiť ponuku nepotravinárskeho tovaru.

Pod tým si môžeš predstaviť oblečenie, elektroniku, televízory, náradie či záhradkárske potreby, ktoré sú pre modro-žltý reťazec typické aj u nás. Správu prebral aj český Ekonomický denník.

Takéto druhy tovarov sú totiž pre Lild výrazne ziskovejšie, respektíve majú oveľa vyššiu maržu ako klasické potraviny, pečivo či mliečne výrobky. Lebensmittel Zeitung uvádza, že táto ponuka mala Lidlu prinášať až 15 % z obratu a byť vôbec druhým najziskovejším segmentom, no zvyšujúca sa inflácia tento podiel zrazila pod 10 %.

Ponuka sa výrazne zúži

Môžu za to spotrebitelia, ktorí v čase krízy a rastúcej inflácie šetria, kde len môžu. A keďže na potravinách je to možné len do určitej miery, škrtáme skôr prémiové služby, nákupy oblečenia a pochopiteľne, drahej elektroniky,

Nemecký web tvrdí, že Lild od budúceho roka objednávky na takýto tovar výrazne obmedzí a v jeho kamenných prevádzkach ho tým pádom výrazne ubudne. Správy má potvrdzovať podobný krok reťazca Aldi (ten na Slovensku nefiguruje) a informácie od ázijských dodávateľov týchto tovarov.

Slovenský Lidl informácie nevyvracia

Lemensmittel Zeitung píše najmä o informáciách týkajúcich sa domáceho nemeckého trhu. Fontech sa však obrátil aj na slovenskú centrálu supermarketu s otázkami, či sa podobný krok – teda obmedzenie ponuky nepotravinárskeho tovaru, týka aj Slovenska.

Podľa Lidlu k úplnému vyradeniu takejto ponuky rozhodne nepríde, no reťazec nespresnil, či sa ponuka zúži, alebo nie.

„Lidl bude aj v budúcnosti ponúkať týždenne sa meniaci nepotravinový sortiment. Veríme, že zákazníkov budeme aj naďalej úspešne oslovovať širokou škálou každodenných produktov vo výbornom pomere ceny a výkonu tak v kamenných predajniach, ako aj v našom internetovom obchode,“ uviedol pre Fontech vedúci úseku komuniácie Lidl Tomáš Bezák.

Lild tento typ tovarov ponúka aj prostredníctvom svojho online e-shopu, s ktorým sa teda počíta aj naďalej. Obchod však priznáva, že pocítil zmenu nákupného správania Slovákov: „Registrujeme ešte výraznejší záujem zákazníkov o naše privátne značky, vďaka ktorým dokážeme ponúknuť výhodný pomer kvality a ceny. Platí to naprieč celým našim sortimentom, nakoľko privátne značky predstavujú až 80% našej ponuky,“ uvádza Bezák.

Lidl

Aj šetrenie a zelená enerigia

Slovenský Lild naopak, podla svojich slov, neplánuje žiadne ďalšie opatrenia v dôsledku stúpajúcich cien energií. Už teraz však u nás využíva elektrinu vyrobenú výlučne zo zelených zdrojov.

„V uplynulom obchodnom roku sme takmer 39% energie čerpali z veterných, 33 % z vodných elektrární a 28 % z biomasy. Na strechách našich predajní navyše postupne inštalujeme fotovoltické panely a časť energie si vyrábame sami. Vo všetkých našich predajniach využívame úsporné LED svietidlá,“ uvádza Lidl s tým, že jeho predajne sú o 20 % úspornejšie ako podobné budovy rovnakého charakteru.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú